Predstavljen Audi A8 četvrte generacije. Sam se parkira, bez vozača

12 srpnja, 2017 MF
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Novi Audi A8 nosi oznaku D5 čime bi se dalo pretpostaviti da je riječ o modelu pete generacije, ali zapravo je tek četvrti u nizu. Da se podsjetimo, prvi Audi A8 oznake D2 stigao je 1994. godine, drugi D3 bio je u prodaji od 2002., a D4 od 2010. godine, uz redizajn 2013.



No, vratimo se novom modelu za kojeg marketinški stručnjaci iz Ingolstadta tvrde da je najnaprednija luksuzna limuzina visoke klase na tržištu. Izvana je u potpunosti zadržao vizualni identitet prethodnika. Do te je mjere prepoznatljiv da je već sa 100 metara jasno da se radi o Audiju A8.

Promjene će uočiti tek znalci, što zapravo može biti dvosjekli mač. Dobro će proći vlasnici aktualnog modela, jer neće imati osjećaj da je njihov automobil naglo ostario, ali potencijalni kupci novog neće biti previše zadovoljni što izdvajaju više od 100.000 eura za najnoviji krik tehnologije koji je prilično sličan modelu iz 2010., a donekle i izgleda kao rastegnuti aktualni A6. Stoga, mnogi, s pravom, zamjeraju Audiju pretjeranu unificiranost.

Monumentalna rešetka hladnjaka već na prvi pogled jasno daje do znanja kako je riječ o luksuznoj krstarici. Između standardnih LED svjetala smještena su laserska svjetla, koja se aktiviraju na brzinama većim od 70 km/h, te svojom učinkovitošću udvostručuju domet.

Na unutrašnjost ne treba trošiti previše riječi. Slike govore sve, a dobro je poznato da su inženjeri Audija lideru u koncipiraju armature, ergonomiji i završnoj obradi. Naravno, u Audiju A8 svi gadgeti dodatno ostavljaju bez daha.

Novi A8 zna se sam parkirati i pritom vozač čak niti ne mora biti u automobilu, dovoljno je da samo pokrene manevar automatiziranog parkiranja preko aplikacije na pametnom telefonu. Po pitanju sigurnosti, također mu nema premca. Čak 41 sustav pomoći vozaču pobrinut će se da svi u automobilu sigurno stignu od točke A do točke B, a da to bude u najvećem mogućem luksuzu zaduženo je relaksirajuće sjedalo s masažom nogu. Armaturom dominira virtualni kokpit s ekranom HD rezolucije od 1920 x 720 piksela, a na središnjoj konzoli nalazi se 10,5-inčni ekran Infotainment sustava.

Samovozeće mogućnosti peti Audi A8 podigao je na sasvim novu razinu. Sve radnje do brzine od 60 km/h automobil će odraditi potpuno samostalno, a vozač će se nalaziti isključivo u funkciji nadzornog organa.

Najveća novost po pitanju motorizacije je činjenica da će sve izvedbe novog Audija A8 zapravo biti hibridi. Prodaja kreće 3-litrenim turbobenzincem V6 oznake 3.0 TFSI koji razvija 340 KS te 3-litrenim dizelašem V6 oznake 3.0 TDI koji razvija 286 KS. Nova 48-voltna instalacija i snažan akumulator omogućit će da obije izvedbe voze s ugašenim motorom do najviše 40 sekundi, pri brzinama od 50 do 160 km/h.

U kasnijoj fazi ponuda motora obogatit će se benzincem i dizelašem 4.0 V8, a krajem 2018. stižu perjanica s motorom W12 i plug-in hibrid. Sve izvedbe Audija A8, neovisno o motorizaciji, opremljene su pogonom na sve kotače Quattro i izvrsnim ZF-ovim 8-stupanjskim automatskim mjenjačem. Prodaja u Njemačkoj kreće sredinom rujna, uz početnu cijenu od 90.600 eura. Kod nas će, nažalost, zbog visokih trošarina koštati više od 105.000 eura.

Original možete pronaći na autopress.hr


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


-->