Premda je Bugatti Chiron već odavno na sceni, dobro je povremeno prisjetiti se njegovog prethodnika Buggati Veyrona, koji je fascinantan automobil.
Prvi je to serijski automobil koji je probio čarobnu granicu od 1000 KS. Performansama je potpuno redefinirao poimanje sportskih automobila.
Dok se on nije pojavio na tržištu svi ekstremno brzi automobili nazivani su supersportašima, a nakon njegove pojave uveden je termin hipersportaš. Uglavnom, da skratimo, donosimo Vam 12 činjenice koje niste znali o automobilu koji je na neki način promijenio tijek povijesti.
1. Gubitak energije kod punog opterećenja motora Bugatti Veyrona, toliki je da bi se tijekom zime moglo ugrijati deset stanova od 70-ak kvadratnih metara.
2. Potrebno je petnaest sati da bi se proizveo jedan hladnjak Bugatti Veyrona, a svaki automobil ima deset hladnjaka.
3. Kočnice Bugatti Veyrona mogu izdržati toplinsko opterećenje od čak 1800 stupnjeva.
4. Zračna kočnica Bugatti Veyrona pod kutom od 55 stupnjeva, generira 70 posto sile kočenja prosječnog automobila kompaktne klase.
5. Svaki automobil sastavljen je iz tri dijela, koji su međusobno spojeni sa svega 14 vijaka.
6. Bugatti Veyron koristi specijalne gume koje je razvio Michelin. Zadnja guma je široka čak 37 centimetara, a zanimljivo je da zamjena guma košta oko 60.000 eura.
7. Da bi se napravio rezervoar za gorivo Bugatti Veyrona zapremine 100 litara, potrebno je čak osam radnih dana.
8. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba mu samo 2,8 sekundi. Zanimljivo je da mu za kočenje od 100 do 0 km/h treba čak i manje od 2,2 sekundi.
9. Svaki novo automobil bio je testiran 500 kilometara, a zatim se vratio u tvornicu na završno poliranje koje traje čak dva puna dana.
10. Pumpe za gorivo koje se koriste u Bugatti Veyronu, pumpaju gorivo osam puta brže nego pumpe u prosječnom automobilu kompaktne klase.
11. Pri maksimalnoj brzini Bugatti Veyron usiše čak 47.000 litara zraka u minutu, što odgovara količini zraka koju prosječan čovjek udahne za 4 dana.
12. Kod maksimalne brzine rezervoar goriva zapremine 100 litara isprazni se za 12 minuta.
Original možete pronaći na autopress.hr