Prije 154 godine brzina je u britanskim gradovima ograničena na 2 mph (3,2 km/h), izvan 4 mph (6,4 km/h), a ‘Red flag act’ je propisivao da ispred kočije hoda osoba i maše crvenom zastavom…
‘Red flag act’, ridikulozni zakon o crvenoj zastavi, bio je reakcija moćnog kočijaško-prijevozničkog lobija na pojavu parnih automobila, koji su mogli postizati dotad nezapamćene brzine.
Njime je 5. srpnja 1865. propisano da ispred svakog vozila treba hodati čovjek i mahati crvenom zastavom, najavljujući dolazak. Brzina je ograničena na 4 milje na sat (6,4 km/h), a u naseljenim mjestima dvostruko sporije. Brzinski je limit izvan naselja 1890. povećan na 10 mph (16,1 km/h) i tada je, naravno, ‘Red flag act’ ostao samo u gradovima i naseljima.
Kažnjavalo se za njegovo nepoštivanje, a prva kazna za prekoračenje brzine, 8 mph (12,9 km/h), uslijedila je 1896. u Londonu. Walter Arnold automobilom (motornom kočijom) zaobišao je čovjeka sa zastavom, njegovu ‘vratolomnu’ brzinu policajac je odredio ‘od oka’ i krenuo u potjeru – biciklom!
Pritiskom novog automobilskog lobija 1896. je ograničenje brzine u britanskim gradovima povećano s 2 na 7 mph (3,2 na 11,3 km/h), a izvan s 10 na 14 mph (16,1 na 22,5 km/h).
Policajci, naravno, brzinu nisu imali čime izmjeriti nego su ju procjenjivali!
Dino Milić-Jakovlić/Autoportal
Bivši ministar zdravstva Vili Beroš iz istražnog je zatvora u petak uputio predsjedniku Sabora zahtjev za aktivacijom saborskog mandata osvojenog na…
Zvonimir Boban dobio je dugogodišnji spor s AC Milanom oko smjene s mjesta sportskog direktora…
U Nyonu je održan ždrijeb četvrtfinala Lige nacija. Ždrijeb je odlučio da Hrvatska za Final…
Komentiraj