Redatelj Ivica Buljan je potvrdio da sex nije fingiran, nego se glumci tijekom predstava doista seksaju
Ivica Buljan svojom novom predstavom još je jednom potvrdio reputaciju nenadmašnog provokatora. Njegova režija “Grobnice za Borisa Davidoviča”, prema prozi Danila Kiša, puna je nasilja i seksa a sam Buljan je priznao sex nije fingiran, nego se glumci tijekom predstava doista seksaju.
Pišući o premijeri u Zadru autorica s tamošnjeg portala ‘eZadar’ Iva Pejković nahvalila je predstavu, Buljana, glumce, kostimogafiju i glazbu, ni ne spomenuvši otvorene scene seksa na kazališnim daskama.
Predstava je hrvatsku premijeru imala u ponedjeljak u Kazalištu lutaka, u sklopu festivala ‘Zadar snova’, a Buljan je zadovoljan reakcijom publike: “Predstava je od početka žestoka, tako da nije bilo nekih posebnih reakcija”.
“Predstava je dio umjetničkog festivala Zadar snova, izvedena u Zadru nakon svjetske praizvedbe u Cividaleu održane 21. srpnja. Nastala je u produkciji organizacija Hartefakt i Bitef Teatar iz Beograda, Novog kazališta iz Zagreba, Mini teatra iz Ljubljane i Zadra snova.
Buljan od svojih glumaca zahtjeva, traži i dobiva. Pokazalo se to i sinoć na sceni zadarskog Kazališta lutaka koja je postala žarište sukoba, strasti i smrti.
”Grobnica za Borisa Davidoviča” je povijesni tekst iz ratova i revolucija u Europi tridesetih, četrdesetih i pedestih godina XX stoljeća. Kiš preispituje povijesti pobjednika i ističe ono zajedničko svim zločinima.
Revolucionari, stražari, činovnici, zanesenjaci, bludnice, polusvijet koji se pred publikom ogoljava u punom smislu riječi, njih je Buljan natjerao da, kroz naraciju kao ”glas Kiša-autora”, ispletu priču o iskonskom zlu koje ne poznaje granice vremena ni prostora.
Krv, znoj i suze na koje Buljan ”igra” vrlo dobro se uklapaju u autorsku depresivnu atmosferu i demistifikaciju dobra i zla. To je Buljanova ”Grobnica”, jednako aktualna i dan danas, s prepoznatljivim redateljskim pečatom koji se bazira na odmaku od normi i buđenju snažnih emocija publike.
Baviti se djelom Danila Kiša predstavlja etički imperativ za umjetnika koji razmišlja o političkoj stvarnosti južnoslavenskih prostora, smatra redatelj.
Bitan i efektan dio ”Grobnice” svakako je i glazba, bez koje bi predstava definitivno imala ”prazan hod”. Ritualan dojam bubnjeva, basa i krešendo koji postižu električni riffovi transformiraju narativni tijek u nešto nalik modernom, brutalnom video-spotu. Nekoliko prizora približava se snuff filmu, a fizički impulsi, kao i oni glazbeni, približavaju svakog gledatelja tragici i neumoljivosti teksta.
U predstavi igraju: Aleksandra Janković, Milutin Milošević, Vladimir Aleksić, Stipe Kostanić, Boris Vlastelica, Iva Kevra, Benjamin Krnetić, Marko Grabež, Nikola Malbaša.
Je li riječ o pretjerivanju ili čak perverziji ako se glumci zapravo seksaju u predstavi, napišite u komentarima.
Foto.: eZadar