Glumica Ornela Vištica uputila je otvoreno pismo poznatoj kazališnoj kritičarki Nataši Govedić odvarajući na učestale negativne ocjene njenih predstava u Novom listu u kojima je Govedić ponajljepšu hrvatsku gumicu, inače rođenu Mostarku, prozvala “Bezlična manekenka, statua“.
U vrijeme pobune ”kulturnjaka” protiv bivšeg ministra kulture dr. Zlatka Hasanbegovića na peticiji kojom se traži njegova smjena našlo se ime i Ornele Vištice.
Ona je to brzo demantirala poručivši autorima peticije “Ne želim protiv čovjeka. Brišite me s liste koja traži smjenu ministra Hasanbegovića!”
Nakon nove kritike da je bezlična manekenka Ornela Vištica uputile je otvoreno pismo Nataši Govedić:
Otvoreno pismo!
Zasigurno znam, da vise neću odšutjeti jednoj gospođi i kritičarki da svojim površnim riječima se uopće osjeća biti pozvana pisati o meni i mom glumačkom pozivu i djelovanju.
Naime nakon dvije odgledane predstave u kojima glumim, gospođa Nataša Govedić jedine rijeci koje upotrebljava u svojim tekstovima za mene su:”Bezlična manekenka, statua”
Prvi put čitajući vašu kritiku koju ste pisali o meni za predstavu Zmaj ( A. Popovski) , nisam reagirala, iako niste iznijeli niti jednu suvislu KRITIKU ili opasku koja bi se odnosila na moju ulogu./ glumu. Primijetila sam da su u vašem tadašnjem tekstu iznesene površne rečenice i da je u najvećem fokusu bio moj izgled za koji sam shvatila da vam vrlo smeta na sceni.
Draga gospođo Nataša,
Molila bih vas ubuduće da objektivno obratite pažnju na izgovorno prolaz, faringo- laringalni dio, ore rotunde, orotundan glas, fluentnost prilikom izgovora, recimo F1 glasa na 200Hz, normalno područje fundamentalne frekvencije( pročitajte malo kako o tome govori Fant) i da li je moj ton periodičan, aperiodicetet. Vjerojatno su vam ovi pojmovi nepoznati.
Ali, vidite, ova mala i mlada glumica je to sve prošla i to kod jednog od najboljih stručnjaka i profesora, koji je predavao bas na fakultetu koji ste vi završili. Govorim o pokojnom profesoru Ivi Škaricu.
Moram spomenuti i devet uvaženih profesora koji su ovu malu upisali na Akademiju dramske umjetnosti u Zagrebu sa 18 godina jednoglasno.
Ako se želite vise informirati o mojim ulogama onda slobodno razgovarajte i sa mojim dragim redateljima koji su sa mnom provodili mjesece i stvarali ove dvije uloge, sigurna sam da bi onda vaše rijeci za mene bile nešto maštovitije, kritičnije, bogatije. Ili recimo razgovarajte s mojim kolegama.
‘Ova mala bezlična manekenka’, kako me vi nazivate, je dobitnica deset nagrada još od predškolske dobi od ljudi koji vole umjetnost u sebi vise no sebe u umjetnosti.
Gospođo Govedić, meni je uistinu zao ako vas moje iskrene i prirodne suze nisu dotakle u Zmaju ( Elza)… statue ne placu, znate? Lijepo bi bilo da sljedeći put dok igram ispred vas se recimo bavite mojim govorom, izgovorom, mojim disanjem, rečenicom, naglaskom, o tome jesam li u trenutku ili ne, slušam li partnera i je li je moja rečenica organska, koliko je tehnički složena, da gledate razvoj ili putanju moje uloge od početka do kraja… ili da jednostavno napišete kritiku koja se uistinu odnosi na moju glumu.
Ako se uopće ne želite baviti mojim stajanjem na sceni onda nastavite pomalo lukavim i poltronskom opisom koji je uvijek najduži za glumca kojem ste iz nekog razloga naklonjeniji.
Osobno, obožavam kritike, posebno argumentirane i suvisle.
I kad sljedeći put posjetite kazalište Kerempuh javite mi da se upoznamo,
Nadam se da vam neće previše smetati moj izgled ( možda bez šminke mogu biti ružnija – a za vas privlačnija) ali svoje oči i dušu ne mogu promjeniti.!!!!
Znam da će vam ovo moje pismo podići čitanost, pa će možda ljudi i obratiti pažnju na vaše tekstove ali zbog svih onih ljudi koji su godinama radili sa mnom naprosto sam morala reagirati.
Pozivam sve čitatelje da dođu pogledati predstave Zmaj i Jedan sluga dva gospodara u Kerempuhu pa da se sami uvjere jesam li samo statua kako me gospođa Govedić naziva.
Uostalom mogla bih vam i poslati nekoliko stotina pisama koji se uglavnom odnose na moje uloge u komercijalnim serijama, pa da pročitate kritike i opaske onih jednostavnih i običnih ljudi koji osjete srcem.
Dok je GOD takvih, i naravno suvislih kritičara, pedagoga i mojih profesora svoj poziv ću obavljati savjesno.
I nemojte više ni protiv manekenki, molim vas, ako možete toliko šarolik rječnik upotrijebiti u dva teksta za druge kolege, onda biste i za mene sljedeći put mogli upotrijebiti neku treću riječ – jer statua – manekenka (u 2 teksta u trećem bi već bila passe!
Ornela Vištica
Maxportal/foto:fb