Opus svestranog hrvatskog umjetnika Tomislava Gotovca predstavlja se 12. i 13. prosinca u Austrijskom filmskom muzeju, programom “Tomislav Gotovac: Sve je to movie!” koji je njegova prva bečka retrospektiva.
Retrospektiva se održava na poziv tog muzeja i u suradnji s njegovim kuratorom Jurijem Medenom, a pripremili su je Institut Tomislav Gotovac i Hrvatski filmski savez (HFS).
Izvan hrvatskih granica proslavljenog hrvatskog konceptualca predstavit će se ponajprije kao underground filmaša koji je svojim proto-strukturalističkim opusom iz ranih 1960-ih anticipirao nove trendove u svjetskom eksperimentalnom filmu, ali i kao prvaka performansa u bivšoj Jugoslaviji zabilježenog među ostalim u filmovima redatelja i prijatelja s alternativne scene, poput legendarnog Plastičnog Isusa Lazara Stojanovića iz 1971. godine, najavljeno je iz HFS-a.
Program otvaraju Gotovčevi rani eksperimentalni fimovi (“Strukturalne varijacije”), a osim njegova manifestnog djela Prije podne jednog fauna iz 1963., čuvene beogradske trilogije (Pravac, Plavi jahač, Kružnica) iz 1964. te nikad dovršene Elle (1965) te kasnijeg filma M (1970), donosi i njegov prvi politički subverzivan eksperiment Kuda idemo ne pitajte iz 1966.
“Na Gotovčevu autorsku subverziju nadovezuje se u drugoj projekciji Stojanovićev Plastični Isus, film kojije obilježio vrhunac i kraj jugoslavenskog crnog vala, odredio sudbine i karijere njegovih buntovnih sudionika pa tako i Gotovca kao njegova glavnog protagonista i svojevrsnog koautora”, dodaje se.
Treći program Glenn Miller Movies posvećen je dvjema nominalnim i konceptualnim posvetama Gotovčevom velikom glazbenom uzoru – krunskim djelom njegova strukturalnog opusa Glenn Miller 1. Srednjoškolsko igralište 1 (1977) te njegovim dvadesetak godina starijim remakom Glenn Miller 2000 (2000).
Retrospektiva završava Osobnim rezovima, odnosno osobnijim Gotovčevim filmovima među koje se u ranoj fazi ubrajaju T iz 1969. i dva Obiteljska filma s početka 1970-ih, a u kasnijoj njegovi autobiografski kolaži – Tomislav Gotovac (1996) i Dead Man Walking (2002).
U okviru programa bit će predstavljena i knjiga “Life as a Film Experiment” Slobodana Šijana, zajedničko izdanje Multimedijalnog instituta, Instituta Tomislav Gotovac i Hrvatskog filmskog saveza.
O filmovima Tomislava Gotovca (1937-2010) i osebujnim umjetničkim konceptima, nakon svake projekcije govorit će kourednici knjige Petar Milat, Darko Šimičić i Diana Nenadić, koja je i kuratorica programa.
R.I: Hina/Foto:FaH