1. Zlatna Arena za oblikovanje zvuka dodjeljuje se
Luki Gamulinu i Tihomiru Vrbanecu za film “Slatka Simona”, redatelja Igora Mirkovića
“Zvukovna komponenta filma ne samo da komplementira već i uspješno poentira vizualnu dimenziju te svojom stiliziranošću i bogatstvom gledatelja vodi kroz tri nivoa priče.”
2. Zlatna Arena za masku dodjeljuje se Ani Bulajić Črček za film “Božji gnjev”, redatelja Kristijana Milića
“Majstorica maske Ana Bulajić Črček odmjereno i realistično, gotovo dokumentarno oslikava cijeli glumački ansambl muškaraca u ratu, suptilno izdvajajući temperamente svakog lika.”
3. Zlatna Arena za specijalne efekte dodjeljuje se Petru Novakoviću za film “Božji gnjev”, redatelja Kristijana Milića
“U vrlo kompleksnom filmskom narativu ratnog filma s reduciranim pucnjavama, detonacijama i eksplozijama, specijalni efekti su doprinijeli realističnom pripovijedanju i ukupnom dojmu ovog antiratnog trilera.”
4. Zlatna Arena za vizualne efekte dodjeljuje se Krstu Jaramu za film “Šalša”, redatelja Dražena Žarkovića
“Vizualni efekti u filmu “Šalša” uspijevaju realistično i dojmljivo stvoriti atmosferu začudnosti i dramatičnosti u jednoj grotesknoj priči smještenoj na mali jadranski otok.”
5. Zlatna Arena za glazbu dodjeljuje se Alenu Sinkauzu i Nenadu Sinkauzu za film “Šlager”, redatelja Nevija Marasovića
“Izuzetno dobro promišljena glazba šarmira gledatelja i drži dvoje likova filma u stalnoj dinamičnosti te istodobno produbljuje i otvara odnos među likovima. Autori promišljaju svaki trenutak filma te glazbom oblikuju karakter i atmosferu filma tako da povišena emotivna stanja i unutarnje strepnje promatramo sa lakoćom.”
6. Zlatna Arena za kostimografiju dodjeljuje se Ivani Zozoli Vargović za film “Sveta obitelj”, redateljice Vlatke Vorkapić
“Kostimografkinja Ivana Zozoli Vargović je kreirala iznimno maštovite, vizualno zanimljive brojne bogate kostime koji odlično promišljenom stilizacijom pridonose identitetu filma.”
7. Zlatna Arena za scenografiju dodjeljuje se Željki Burić za film “Svemu dođe kraj”, redatelja Rajka Grlića
“Estetski i vizualno, scenografija vrlo odmjereno dočarava društvo u kojem jedni žive u raskoši i bogatstvu a drugi jedva preživljavaju. Željka Burić osmislila je i kreirala bogatu i uvjerljivu scenografiju, koja vrlo realistično pozicionira društveni status likova i bitno pridonosi njihovim karakternim različitostima, te uvećava produkcijsku vrijednost filma.”
8. Zlatna Arena za najbolju sporednu mušku ulogu dodjeljuje se Borisu Isakoviću za ulogu Dinka Horvata u filmu “Svemu dođe kraj” redatelja Rajka Grlića
“Boris Isaković lakoćom, šarmom i velikom glumačkom snagom postiže satirični odmak koji se gotovo ne može vidjeti, ali ga se snažno osjeća. Boris odmjereno i pametno bira sredstva koja vode do stravičnog dojma da je Dinko Horvat živa osoba.”
9. Zlatna Arena za najbolju sporednu žensku ulogu dodjeljuje se Juditi Franković Brdar za ulogu Note u filmu “Sveta obitelj” redateljice Vlatke Vorkapić
“Notu koja odabire da u teškim okolnostima patrijarhalne sredine zadrži dostojanstvo i ljudskost, Judita Franković Brdar utjelovila je šarmantno, s velikom lakoćom i razigranošću, te kroz jednostavnost i neposrednost izgradila empatiju prema glavnom liku.”
10. Nagrada Breza za najbolju debitanticu dodjeljuje se Luni Pilić za ulogu Janje u filmu “Sveta obitelj”, redateljice Vlatke Vorkapić
“Iako je Janja žrtva, Luna Pilić je igra bez imalo samosažaljenja, vrlo prirodno i zanimljivo u reakcijama s partnerima i čak ponekad prkosno i snažno. Pokazala je veliku glumačku zrelost i nadamo se da će joj ova nagrada biti vjetar u leđa. Veselimo se ponovno je gledati na velikom platnu.”
11. Zlatna Arena za montažu dodjeljuje se Denisu Golenji za film “Naša djeca”, redatelja Silvestra Kolbasa
“S nimalo zahvalnim zadatkom stavljenim pred montažera, autor barata s materijalom koji kroz dvadesetak godina prati jednu obitelj. Stvorio je izuzetno jednostavnu, precizno isprepletenu sliku svih članova obitelji koja je na nas ostavila snažan emotivni dojam.”
12. Zlatna Arena za fotografiju dodjeljuje se Aleksandru Pavloviću za film “Proslava”, redatelja Bruna Ankovića
“Izrazito atmosferičnim kadrovima interijera i eksterijera, diskretnim pokretima kamere i asketskim, prirodnim osvjetljenjem autor je potencirao surovost, hladnoću i siromaštvo Like. Ovoj cjelini smisleno kontrastira zadnju sekvencu koja optimizmom i bogatstvom vizuala ostavlja gorak okus u ustima.”
13. Zlatna Arena za najbolju glavnu mušku ulogu dodjeljuje se Bernardu Tomiću za ulogu Mije u filmu “Proslava”, redatelja Bruna Ankovića
“Rasponom u dva vremenska perioda Bernard Tomić dojmljivo igra Miju, kojeg pratimo u njegovom odrastanju na rubu gladi. Od nezrelog gotovo nevinog zaljubljenog dječaka, do odraslog muškarca kojeg obuzima strah od smrti. Dugo ćemo pamtiti njegove prestrašene oči u mraku. Gledajući ga kako se bori pitamo se da li bi i mi postupili isto u njegovoj situaciji.”
14. Zlatna Arena za najbolju glavnu žensku ulogu dodjeljuje se Lani Barić za ulogu Sare u filmu “Šlager”, redatelja Nevija Marasovića
“Sredstva koja Lana Barić koristi daleko su od predvidivosti, a u gledatelja postižu prepoznavanje svih emocija kroz koje njen lik Sare prolazi, dočaravajući tako što znači biti ljudsko biće. Lana time daje dodatnu vrijednost, ne samo ulozi koju igra, već i priči koju priča.”
15. Zlatna Arena za scenarij dodjeljuje se Jeleni Paljan za film “Proslava”, redatelja Bruna Ankovića
“Jelena Paljen postepeno, više skrivajući nego otkrivajući s vrlo malo dijaloga, inteligentnim scenarističkim odlukama i zanimljivim filmskim jezikom izgradila je priču potresnog Karakaševog romana.”
16. Zlatna Arena za režiju dodjeljuje se redatelju i scenaristu Silvestru Kolbasu za film “Naša djeca”
“Silvestru Kolbasu kamera je i filmski alat, i sredstvo nošenja s emotivnim zahtjevima roditeljstva. Kamera je punokrvni protagonist filma koji razotkriva, provocira, zabavlja i štiti. Suočen s nerješivim zagonetkama roditeljstva, Kolbas rješenje traži u mijenjanju kuta snimanja. Pokušava izmaći kameru u poziciju neutralnog promatrača kako bi sagledao vlastitu ulogu u svom vlastitom životu, a onda, kad to ne uspije, poražen se vraća u osobnu perspektivu. Pritom se gledatelju potpuno izlaže, i stvara hrabro, dirljivo, toplo, razigrano, ponekad tragično, i iznimno kompleksno filmsko djelo u kojem nema granice između osobnog i filmskog, i koje emotivno razara gledatelja.”
17. Velika Zlatna Arena za najbolji film dodjeljuje se filmu “Proslava” redatelja Bruna Ankovića, producentica Ree Rajčić i Tine Tišljar, scenaristice Jelene Paljan i produkcijske kuće Eclectica
“‘Proslava’ je djelo koje zahtijeva potpunu koncentraciju gledatelja. Nelinearno ispričana priča svoju poantu moćno razotkriva tek pri samom kraju ostavljajući puno prostora za diskusiju. U današnje vrijeme pojačanih političkih napetosti proslava otvara iznimno potrebnu temu kako zle ideologije mogu imati nevine korijene.
D.M /Foto: Pula film/pxll
Komentiraj