Vjerujte, sram me ženskog roda, tako ne bi trčale ni da netko krvari! Užas… Zamislite da čekate u redu k’o ovca da bi kupili nešto! Ali “mora” se nositi nečije ime, jer bi se inače osjećala bezvrijednom.. Balkane, Balkane moj! Nikad nisi oskudjevao skorojevićima, šanerima i fulirantima.
Kada bi barem netko objasnio ženama iz stampeda kako se deficit serotonina, može liječiti i da se može poboljšati svoja sliku u vanjskom svijetu i svakako drugačije a ne Balmainovom seljačkom zelenom šljokičastom haljinom!!! Pomanjkanje samopouzdanja povezano je s lošim unutrašnjim psihološkim stanjem a tu šljokičasta haljina baš neće puno pomoći!
Sjećate se onih gužvi za knjige Harry Potter, pa za kupnju mobitela iPhone 3, 4, 5, 6 pa će ih valjda biti i do iPhone 99! Samo imati. Imati prvi. Plaziti jezik susjedima… Glumiti ono što nisi…
Stvarno je dio hrvatskog naroda je totalno puk’o pod marketingom Zapada… Naravno i drugdje ima takve populacije. I u Londonu spavaju pred robnim kućama pred rasprodaju u Harrodsu, ali ima na Zapadnu i jako dobrih stvari… Primjerice u kulturi… No to nas zaobilazi!
Pogledajte telku – svaki dan 5 raznih kuhara spremaju štrukle, odurne serije u kojima se iživljavaju nad leševima i Big Brother. A ljudi to gutaju k’o da su bajadere. “Televizija je kanalizacijska cijev spojena u naš dom”, reče poslovni čovjek, autor motivacijskih bestselera a uz to i profesor ekonomije na Harvardu -Stephen Covey. I bome baš je tako. Odjenuti se kao Kardashianke -u Balmain!
E baš one u normalnoj i zdravoj ženi izazivaju zavist! Onakve bezveznjače mogu jedino u Americi postati megabrend! I to znamo kako to ide u Americi -mediji su pratili svako njihovo trudničko mokrenje, rađale su pred kamerama, očuh im je postao mačeha… Baš ono… To je to! I sad da netko normalan njih uzima kao uzor U BILO ČEMU?!?
Dok jedni plivaju u bogatstvu, a to svakako nisu ženskice u zelenim šljokičastim haljinama, drugi jedva spajaju kraj s krajem, žive u strahu od ovrhe. E to su ženskice iz stampeda.
Ima ih i koji premeću po kontejnerima i puni su serotonina kada nađu taj dan dovoljno PVC boca za kruh i mlijeko. Dok jedni žive u vilama i ljetuju na Mauricijusu, kupujući Balmain u Balmainovom dućanu, svaki peti građanin Hrvatske ne može podmiriti ni osnovne životne troškove, ali mora imati brendiranu krpicu! Tipičan sluganski mentalitet. Sve “njihovo” je super a naše je sve katastrofa.
Sve manji broj ljudi ima sve veće bogatstvo, a posljedice su rast nesigurnosti u društvu i slabljenje socijalne kohezije.
Hrvatska je, kao dio te poharane europske periferije, zajedno s drugim tranzicijskim zemljama opterećena prezaduženšću; često zato što moraju imati brendiranu robu pa makar crkli dužni a sav produktivan biznis je u rukama stranog kapitala. Šoping centri, banke… Oni rade da maksimaliziraju profit, a onda dobro nagrade svoje povjerenike. To je uski sloj onih koji dobro zarađuju i oni iznose kapital iz zemlje. Niti čekaju u redu ispred H&M-a a niti kupe kod naših dizajnera. Koja smo mi bijeda ljudska!
Toliko naših talentiranih ljudi se grbe danima da naprave dobar odijevni komad! I zaista ih ima odličnih! Plate na svaki svu gomilu poreza i vražjih matera… Nitko im ne grabi s police! A roba je sto puta bolja od ove koju čekaju u redu.
Od svih prizora stampeda u H&M-u koje sam vidjela, posebno me se dojmila jedna cura kojoj se klanjam do poda. Prigrabila je stvari i prodavala ih pred blagajnom.
Da budemo VRLO jasni – ona robu nije kupila – ona ju je samo zgrabila u dućanu, a nije kasnije kupila ništa; samo ih je pograbila kako bi ih mogla u dućanu ”prodati” (dati na ruke) nekome drugome. Svaka čast curi, jedina od svih tamo je pokazala da ima mozga. Lagano prodala robu u dućanu iako s tom robom veze nema! Svaka čast curo! Bit’ će nešto od tebe.
Eto, Hrvatska raste…
Alma Draganić-Brkić