Znanstvenici se nadaju da će ovo otkriće razjasniti placebo efekt, marketinšku taktiku koja se često koristi da zavara ljude na kupnju skuplje robe, piše telegram.hr.
Znanstvenici s INSEAD Business School pri Sveučilištu u Bonnu promatrali su kako se različite cijene prenose u okus u mozgu, čak ako se radi o istom proizvodu odnosno vinu.
Sudionici studije, njih tridesetak, kušali su vino različitih cijena i pritom su im rađene snimke mozga. Prije kušanja pokazane su im cijene vina. Kako se i očekivalo, sudionici su skuplja vina označili boljima. I snimke magnetske rezonance potvrdile su da im je vino za koje su vjerovali da je skuplje, boljeg okusa.
Bitno je i što piše na etiketi
Snimke magnetske rezonance pokazale su aktivnost u regijama mozga povezanima s nagradom i motivacijom. Regije su se jače aktivirale kada su sudionici vjerovali da piju skupo vino.Novo istraživanje sugerira da i jezik koji se koristi na etiketi butelje može biti vrlo značajan za užitak u vinu koliko i sam okus.
To je zato jer jer se detaljno razrađen i emocionalan opis ponaša kao placebo, varajući mozak da krivo procijeni kvalitetu.