S 1. siječnjem Hrvatska je ušla u eurozonu i kunu zamijenila eurom, a sve više građana zbog toga se odlučuje za bezgotovinsko plaćanje, što će ići na ruku i web trgovinama.
Hrvatska je u 2023. godini započela novo veliko poglavlje u svojoj povijesti. Naša je država 1. siječnja ušla u eurozonu, kao i u Schengen, što bi mogla biti jako dobra vijest za turizam, a dugoročno bi moglo imati pozitivan utjecaj i na naš standard života.
No, u ovom trenutku svima nam je u glavi i dalje kuna, a plaćanje u eurima predstavlja nam problem, pogotovo kad nam u trgovini izvrate bezbroj kovanica kojima uopće ne možemo procijeniti realnu vrijednost.
Čini nam se odjednom da puno manje zarađujemo, a čak i oni među nama koji su odbijali sve transakcije osim plaćanja gotovinom, u supermarketima u novim okolnostima iz novčanika počinju vaditi svoje bankovne kartice.
Istina je, prelazak na euro mogao bi ubrzati trend prelaska na bezgotovinsko plaćanje u našoj zemlji, a sve će to ići na ruku i onima koji prodaju putem Interneta, sada kada plaćanje novčanicama nije toliko drago hrvatskim građanima kao što je bilo u prošlosti.
Sve više djelatnosti seli na Internet
Promet web shopova u porastu je u Hrvatskoj već više od tri godine. Pandemija nam je pokazala koliko je jednostavno i praktično plaćati proizvode putem Interneta, uz pomoć dostave koja nam sve donosi na naš kućni prag.
Internet je tako promijenio trgovinu kakvu poznajemo, kao i marketing koji danas može preciznije ciljati potencijalne kupce, na društvenim mrežama i Googleovim oglasnim prostorima.
A s online poslovanjem danas su započeli svi koji to mogu, uključujući i priređivače igara na sreću. Umjesto u poslovnicama sportskih kladionica i u automat klubovima, sada korisnici mogu elegantno iskušavati svoje znanje i sreću putem Interneta. U sve su to uključeni i primamljivi bonusi, o čemu više pročitajte na web stranici najboljionlinekasino.com.
Internetske igre na sreću možda su postale potreba potreba modernog stila života i zbog toga im popularnost raste, no mnoge druge usluge i djelatnosti također su danas digitalizirane u Hrvatskoj pa karte za bilo koje događanje možete kupiti online, a isto vrijedi i za hotelske rezervacije.
Čak su se i škole preusmjerile na Internet te prodaju tečajeve u kojima možete sudjelovati prateći online streaming izlaganja predavača. Pojavila su se i brojna zanimanja povezana s internetskom tehnologijom, poput influencera koji djeluju na društvenim mrežama te stručnjaka za optimizaciju sadržaja za Google tražilicu, što je prije samo nekoliko godina bilo nezamislivo.
Nema gotovine, nema komplikacija
Dakle, Internet je danas važan dio naših života, a s uvođenjem eura postat će još važniji, jer kad već odustajemo od plaćanja gotovinom, onda je jednostavnije to sve obaviti u udobnosti vlastitog doma, zahvaljujući mobilnom bankarstvu.
Web shopovi su uoči 1. siječnja definitivno imali mnogo posla oko prilagođavanja svojeg procesa plaćanja novoj valuti, no ova promjena trebala bi im zaista ići na ruku, pogotovo nakon što prođe početni šok i ljudi počnu trošiti novac u istim količinama kao što su to radili prošle godine.
U svakom slučaju, osim možda odjeće i obuće koju će mnogi i dalje nastaviti kupovati u šoping centrima, online prodaja svih ostalih proizvoda i usluga trebala bi rasti u 2023. godini, kad već znamo da kupljeno možemo vratiti ako nismo zadovoljni, a želimo izbjeći gnjavažu s izvraćenim centima u našem novčaniku.
Time ćemo se samo približiti trendovima koji su odavno zavladali u zapadnoj Europi, ali i u mnogim drugim dijelovima svijeta, gdje ljudi koriste mobilno internetsko plaćanje kad god stignu i ne vide u tome baš ništa loše.
D.M. /Foto: promo