“No, Dara iz Jasenovca dodaje laganu boru narativnoj formuli, jer rješava aktualne napetosti između Srba i Hrvata koje publici izvan Balkana mogu biti nepoznate.”
“Surova zaokupljenost redatelja Predraga Antonijevića za prikazivanjem krvave smrti djeluje gotovo fetišistički, izbjegavajući povijesnu potrebu za jezivom fascinacijom. Antonijević se zadržava na noževim i mecima tako da šikljajuća krv iz arterija zasipa zaslon poput nečega iz ‘slasher’ horora”, napisao je Lucas pa dodao:
“Ono što Antonijevićev pristup razlikuje od, recimo, Spielbergovog u Schindlerovoj listi ili pristupa Polanskog u Pijanistu jest to što su oni filmaši, dirnuti posljedicama holokausta, takvi kakvi su bili, koji tretiraju njegovo nasilje objektivnim okom koji ne bježi niti uživa u hororu. Kao rezultat toga, Dara iz Jasenovca često je neugodan iz svih pogrešnih razloga, koristeći tragediju logora kao izgovor za poticanje trajnih nacionalističkih napetosti između Srba i Hrvata na način koji se u najboljem slučaju osjeća pogrešno, a u najgorem propagandističkim. To što je tako lijepo postavljen čini njegovu poziciju još problematičnijom”.
“Umjesto da koristi priliku da oda počast onima koji su izgubljeni u tako opasnom šovinizmu, Dara se zadovoljava time što se samo pokorava trenutnim političkim previranjima”, zaključio je Lucas.
Film dosad nije najbolje primljen. Na najvećoj svjetskoj stranici koja prikuplja filmske recenzije, Rotten Tomatoes, film u trenutku objave ovog teksta ima ocjenu 50 posto nakon šest recenzija. Tih 50 posto označava koliko je kritičara dalo pozitivnu ocjenu. Film iznad 60 posto smatra se ‘svježim’, a ispod tog broja smatra se – smećem.
Megy M. /Foto: screenshot
Zvonimir Boban dobio je dugogodišnji spor s AC Milanom oko smjene s mjesta sportskog direktora…
U Nyonu je održan ždrijeb četvrtfinala Lige nacija. Ždrijeb je odlučio da Hrvatska za Final…
Tragom usporedbi cijena u njemačkom i hrvatskom DM-u koje su izazvale burne reakcije u javnosti,…
Komentiraj