Osnovci ga rješavaju od šale, a odrasli se svađaju oko dva rezultata

3 prosinca, 2024 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Ovaj matematički zadatak na 4. razred osnovne izazvao je je veliku raspravu na internetu. Brojni se svađaju oko točnog  rješenja – nude se dva rezultata, a samo jedan je točan.



Vjerujemo da se učenici osnovne škole manje svađaju nego odrasli i da bi za 20-ak sekundi došli do točnog rješenja, ali kod odraslih se nude dva rješenja i svi su uvjereni da su točno riješli zadatak

Naime, ljudi se svađaju oko konačnog rješenja, a podijeljeni su u dvije grupe – one čiji je rezultat 1 i onih koje tvrde da je rezultat 4. Ima i onih koji tvrde da je rezutat 6, ali oni su u manjini.

Oni koji su dobili rezultat 1 ne shvaćaju one koji su došli do rezultata 4 i obrnuto, a do zabune dolazi zbog redoslijeda matematičkih operacija koje su koristili. I zbog nedostatka zagrada koje su u ovakvim zadacima potrebne da si riješile sve nejasnoće.

Vesna M. tvrdi da je rezulta 4 i pokazala je kako je došla do njega.

36:3(8-6):6
36 : 3•(2):6
12 • 2:6
 24: 6 = 4

Marija N. je zadatak rješavala ovako i dobila rezultat 1 

36:3(8-6):6
=36:3(2):6
=36:6:6
=6:6=1
U ovom rješenju koristi se pravilo da broj 3(2) ne znači isto što i 3×2  nego čini jednu cjelinu i ima prednost pri rješavanju. No znanstveni kalkutaori misle drugačije, to tretiraju kao množenje i rješavaju ga po redosljedu kako dolazi. U ovim slučaju je to:  36:3×2:6

“Škole danas uče da se prvo rješava operacija u zagradi pa tek onda dijeljenje, množenje, zbrajanje i oduzimanje. Osim toga, na zagrade se gleda kao na množenje”, rekla je jedna učiteljica. Važno je podsjetiti da zagrade označavaju eksplicitnu prednost

Učiteljica na kraju je potvrdila točan rezultat, a to je onaj u kojem većina kalkulatora prati redoslijed matematičkih operacija.

D.M: /Foto: Press


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


-->