Premijer Andrej Plenković, predsjednica Kolinda Grabar Kitarović i ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek spremno su, svatko na svoj način, ustali u obranu njegova prava da odradi gažu u Sloveniji pa je tako pokrenuta i diplomatska akcija u obranu građanina Thompsona.
O slučaju Thompson za tporal govorili su Darko Milinović (HDZ), Bojan Glavašević (SDP) i Miroslav Šimić (Most)
Saborski zastupnik Darko Milinović s gnušanjem odbija svaku pomisao da su Thompson i njegova publika bilo kakvi nacisti i fašisti. ‘Vrlo mi je bitno da su reagirali predsjednica i premijer, a očekujem i reakciju Ministarstva vanjskih poslova. Trebamo zaštititi svakog našeg građanina, pa tako i Marka Perkovića Thompsona, čije pjesme i ja slušam’, kaže Milinović.
Jesu li, po njemu, problematični ustaška ikonografija na Thompsonovim koncertima i pozdrav ‘Za dom spremni‘ u pjesmi ‘Bojna Čavoglave’?
‘Na njegove koncerte dođu stotine tisuća ljudi. Policija treba iskontrolirati dolazi li netko s ustaškom ikonografijom, a moj stav o ustaštvu je bistar kao lička voda: treba svakome oduzeti i najmanju mogućnost da modernu hrvatsku državu povezuje s bilo kakvim ustaštvom’, izričit je Milinović.Apsolutno je, dakle, za zabranu ustaške ikonografije, ali što se tiče pozdrava ‘Za dom spremni’ – tu stvari nisu baš kristalno jasne.
Komentirajući zabranu Thompsonovog nastupa u Mariboru, napominje da je svaki veliki koncert ujedno i sigurnosni rizik, te se čudi slovenskoj policiji što je navela upravo takav razlog za zabranu jer to znači da nije ospobljena za eventualne rizike niti na jednom velikom koncertu.
‘Drugim zemljama očito nisu potrebna povjerenstva da bi utvrdila što su to primjereni, a što neprimjereni koncerti. Svatko ima pravo zabraniti koncert i to je pitanje suvereniteta svake zemlje. Osim toga, Thompsonovi koncerti nisu zabranjivani samo u stranim zemljama: koliko puta je on, recimo, održao koncert u pulskoj Areni?’ upitao je Glavašević, aludirajući na zabranu Thompsonova koncerta u Puli, zbog čega je pjevač tužio Grad Pulu i izgubio na sudu te je morao nadoknaditi parnične troškove.
‘Nije slučajnost što se ustaška ikonika i simboli pojavljuju u Thompsonovoj publici, kao što nije slučajnost što njegove koncerte zabranjuju u onim krajevima Hrvatske i svijeta u kojima nemaju problema s definicijom i značenjem antifašizma‘, napominje Glavašević.
‘Meni je interesantno i to što se premijer nije uključivao u slučajevima kada su neki drugi hrvatski izvođači ili umjetnici imali problema s nastupima u inozemstvu, poput Olivera Frljića. Činjenica da su se premijer i predsjednica, a na moju veliku žalost i Nina Obuljen, uključili u ovaj slučaj, možda nam samo govori o tome da u HDZ-u imaju hitnu potrebu dokazivati – s obzirom na to da im je glavna veza prema krajnjoj desnici statutarno izbačena iz stranke – da i dalje zastupaju vrijednosti krajnje desnice‘, obrazlaže Glavašević.
‘Nisam ni primijetio da itko ikoga proziva da je nacist ili fašist. Dakle, Thompsonovo pitanje mi je totalno bezvezno’, primjećuje Šimić, koji inače ne ide na Thompsonove koncerte zato što je, kako kaže, ljubitelj drukčije vrste glazbe.
‘Pozdrav ‘za dom spremni’ bio je korišten i u specifičnim okolnostima rata u Hrvatskoj, ali danas taj pozdrav donosi samo nove podjele u hrvatskom društvu‘, odgovara Šimić, kontrirajući predsjednici Grabar Kitarović koja je slovenskom kolegi Borutu Pahoru rekla da je glazba tu da spaja ljude, a da su zabrane kontraproduktivne.
Šimić ujedno primjećuje da političari u Hrvatskoj danas imaju pametnija posla od razgovora o Thompsonu. ‘Uz današnje stanje u društvu, u odnosu na druge, puno važnije teme, to mi je potpuno deplasirano’, kaže Šimić.
No nisu li javnim zalaganjem za Thompsona, premijer i predsjednica pretvorili taj slučaj u predizborno pitanje? ‘To što Thompson postavlja pitanja kakva hoće – on nije politički akter i baš me briga. Ali to što premijer i predsjednica dižu sve to na predizbornu razinu u 2017. godini, kad se borimo s problemima Agrokora i krizom u hrvatskom gospodarstvu – to je ispod svake razine‘, ustvrdio je Šimić.