Kategorije Magazin

Priča o Hrvatici Ivanki koja je najljepšu glumica svijeta pretvorila u Barbie

Širi dalje

Ivana Primorac jedna je od najtraženijih šminkerica današnjice u svijetu filma. Upravo je Primorac zaslužna za nevjerojatnu transformaciju Margot Robbie u najpoznatiju lutku na svijetu u hit filmu ‘Barbie’.



Ova rođena Zagrepčanka za svoj je rad već nagrađena i britanskim ekvivalentom Oscaru, BAFTA-om, a skoro je osvojila i najprestižniji zlatni kipić, no on joj je izmaknuo zbog tehnikalije, odnosno pravila Američke filmske znanosti i umjetnosti.

Iako je trebala studirati pravo, ljubav prema transformacijama odvela ju je do Londona.

Karijeru je započela uz redatelja Rajka Grlića i njegov ‘Đavolji raj’ iz 1989. godine, a svoj svjetski uspjeh započela je radeći s dva velika imena iz svijeta šminke – Naomi Donne i Jenny Shircore – s kojima je surađivala do 1998. godine.

Ono zbog čega je sada ponovno u prvom planu i zbog čega bi se mogla nadati novim nagradama, njezin je rad na hit filmu ‘Barbie’. Upravo je Primorac zaslužna za nevjerojatnu transformaciju Margot Robbie u najpoznatiju lutku na svijetu.

48 komada kose, 25 nijansi ruževa, prilagođene obrve i boja za tijelo korišteni su za transformaciju Margot Robbie u najpoznatiju lutku na svijetu. U Glamour ekskluzivnoj emisiji, Primorac izdvaja ključne trenutke ljepote iz filma—uključujući preplanulost na plaži Ryana Goslinga i žvrljotine Kate McKinnon.

Zanimljivo je kako je posao dobila preko Zooma, nakon online sastanka s redateljicom Gretom Gerwig, i to godinu dana prije početka snimanja, i od tada svakog utorka nalazila se s scenografkinjom Sarah Greenwood i kostimografkinjom Jacqueline Durran pokušavajući pronaći odgovor na pitanje – kako svijetu predstaviti najpoznatiju lutku na svijetu.

“Imali smo sve te lutke oko sebe, no tražili smo način da od ljudi napravimo lutke. Dugo smo tražili odgovore, no bilo je zabavno jer smo mogli bez zadrške izlagati svoje ideje’, otkrila je Primorac u velikom intervjuu za Glamour.

Tijekom svog tog perioda planiranja shvatila je da Barbieno savršenstvo ne mora biti nužno tako doslovno shvaćeno, pa je ubrzo odbacila plastični izgled lutaka i pristupila Barbie s puno ‘prizemljenijim’ stavom.

“Shvatili smo da Barbie predstavlja najbolju verziju sebe. Ako možete zamisliti što bi to bila vaša najbolja verzija, to bi bilo kada bi vaša kosa izgledala najljepše, kada bi vaša koža bila bez mrlja. Vaša kosa je najbolje boje koja vam pristaje. Nije stvar u plastičnom sjaju – plastika je bila samo materijal od kojeg su napravljene lutke.’

Upravo zbog toga Primorac se odlučila usredotočiti na proporcije te je posvetila veliku pozornost manjim detaljima, poput glatkoće i boje kože, a sve kako bi dočarala savršenstvo Barbie. A sve to fokusiranje na detalje značilo je da je za svaku Barbie i Kena bili potrebno prilagoditi izgled frizure i šminke, jer ona sama odbacila je ideju da sve lutke izgledaju isto.

“Svaku pojedinu Barbie i Kena dizajnirali smo pojedinačno – osmislili šminku, ton kože, sve što im najbolje stoji. Svatko je imao svoj tim frizera i šminkera.’ Zbog toga je na snimanju od ranih jutarnjih sati bilo napeto i kao na utrci, jer su se morale napraviti nevjerojatne transformacije za glumačku postavu s A liste.

Kako je već i Robbie otkrila, na snimanju je nosila samo perike, a Primorac je iznijela i zanimljive detalje:

“Za nju smo imali 18 perika te dodatnih 30 umetaka kose kojima se postizao volumen ili dužina. Jedna od perika, koju je nosila u scenama kada putuje ‘u stvarni svijet’, bila je duga, ali i teška, zbog čega ju je mogla nositi tek nekoliko puta.”

Kroz razgovor je otkrila i tajnu već ionako savršenih stopala Margot Robbie, a koja su, kaže, još uljepšana šminkom i bojom za tijelo.

Osim s Robbie i ostalom zvjezdanom postavom filma ‘Barbie’, Primorac je radila s Keirom Knightley i Kate Winslet, a iza nje su i brojni uspješni projekti poput filmova ‘Elizabeta’, ‘Gladijator’, ‘Gospodar prstenova: Povratak kralja’, ‘Studengora’, ‘Sati, ‘Colette’, ‘Ana Karenjina’, ‘Žena kojoj sam čitao’ te serije ‘Kruna’.

Primorac je, među ostalim, s još troje kolega pretvorila Garyja Oldmana u Winstona Churchilla u filmu ‘Darkest Hour’, koji je Oscarom nagrađen za šminku.

Za taj je film, ali i seriju ‘Kruna’, dobila i dvije American Guild Awards.

Članica je s pravom glasa za BAFTA-u, ali i američku Akademiju, što je zaista rijetkost i velika privilegija. Najčešće radi s redateljima Dannyjem Boyleom i Stephenom Daldryjem.

“Uvijek sam željela raditi na filmu, a strast prema ovom poslu razvila sam prateći modne časopise koje mi je kupovala baka. Ljepota je dio naše kulture, volimo se lijepo oblačiti, recimo kada idemo na špicu. U Londonu to ne moram, tamo se na to toliko ne pazi. K tome, imamo ljudi koji znaju napraviti dobru odjeću, cipele, jako dobrih zanatlija, krojača, krojačica. Nije to toliko čudno, mala smo zemlja koja je dosta upijala od Italije.

Sada mislim da ne bismo trebali više imati uzor, već razviti vlastiti identitet u tom smislu jer imamo za to dovoljno talenta, a voljela bih vidjeti naše samostalne dizajnere koji uspijevaju u svijetu. Pa mi smo najljepši u Europi, trebali bismo se razviti i u tom modnom smislu”, otkrila je Ivana u jednom od svojih intervjua.

Megy M. /Foto: Warner Bros Pictures


Širi dalje
Komentiraj
Podjeli
Objavljeno od

Najnovije

Hajduk- Rijeka 2:2 Splićani dvaput vodili, Rijeka zadržala prvo mjesto – video

U derbiju 17. kola SuperSport HNL-a Hajduk i Rijeka su pred 29.489 gledatelja na Poljudu…

1 sat prije

Kekini 358 m2 zemljišta za vilu u Istri platili 3.300 eura. DORH otvorio istragu

Državno  odvjetništvo provodi izvide vezano uz cijenu zemljišta u istarskom Momjanu, koju su kupili predsjednička…

2 sata prije

Primorac odgovorio Milanoviću: “On nije orao, on je obična kokoš”

Predsjednički kandidat SDP-a i još uvijek aktualni predsjednik Zoran Milanović održao je predizborni skup u…

3 sata prije