Karoline Leavitt, glasnogovornica Bijele kuće, postala je hit u Kini zbog crvene haljine koju je nosila na press konferenciji.
Dok su Sjedinjene Američke Države u trgovinskom ratu s Kinom, odjeća Trumpove glasnogovornice privukla je pažnju Kineza. Ljudi su na Weibu (kineskoj društvenoj mreži) objavili fotografije Karoline u crvenoj haljini s crnim obrubima. Kinezi tvrde da je kreacija izrađena u tvornici u Mabuu u Kini.
Kineski diplomat Zhang Zhisheng, generalni konzul Kine u Indoneziji, podijelio je sliku 27-godišnje Karoline na X-u, zajedno sa snimkama zaslona s Weiba.
“Optuživanje Kine je posao. Kupnja kineskog je život“, piše u opisu Karolininih fotografija. “Prekrasnu čipku na haljini zaposlenica jedne kineske tvrtke prepoznala je kao svoj proizvod.”
Karoline je crvenu haljinu nosila na press-konferenciji krajem siječnja.
Kinezi u svojim objavama pišu da je riječ o robnoj marki Self Portrait, koja je registrirana u Ujedinjenom Kraljevstvu, ali ju je kreirao malezijsko-kineski dizajner. Sada korisnici kineske društvene mreže masovno optužuju Bijelu kuću za licemjerje, budući da su uveli carine od 145 posto na robu koja se uvozi iz Kine.
Prozivaju Bijelu kuću za licemjerje
Objava je u trenu postala viralna internetom i izazvala niz odgovora. Kritičari su Leavitt optužili za dvostruke standarde jer je nosila haljinu kineske proizvodnje dok je promicala protekcionističku trgovinsku politiku
“Leavitt kritizira Made in China dok pleše u haljini kineske proizvodnje, je licemjerno. Klasičan potez političara: okrivite Kinu, ali zadržite jeftinu robu”, napisao je jedan korisnik.
Drugi je primijetio: “Kako Karoline Leavitt uspijeva savladati strašnu ironiju izbacivanja ‘Made in China’ dok se šepuri u prekrasnoj čipkastoj haljini kineske proizvodnje na podiju Bijele kuće?”
Accusing China is business.
Buying China is life.
The beautiful lace on the dress was recognized by an employee of a Chinese company as its product. pic.twitter.com/SfPyM4M02Z— Zhang Zhisheng 张志昇 (@salahzhang) April 14, 2025
Neki, pak, tvrde da ipak nije riječ o spomenutoj robnoj marki, već o talijanskom brendu, ali mnogi ističu da čak i ako je došlo do zamjene brendova, ipak se mnogo odjeće koja se nosi i prodaje u Americi proizvodi u Kini.
“Lažne vijesti. Ona nosi francuski original dok oglas prikazuje kinesku kopiju. To je doista smiješno, ali spin tweeta je nepošten”, napisao je jedan.
Drugi su rekli da bi se moglo raditi o krivotvorenoj robi. “Kinezi su poznati po krijumčarenoj odjeći. Vjerojatnije je da su kopirali jaknu luksuzne marke.”
“Zašto Karoline Leavitt ne nosi samo odjeću proizvedenu u Americi?”, pitaju se treći.
Megy M. /Foto: epa