Zašto stjuardese nose marame? Nije modni detalj, razlog je puno ozbiljniji

29 siječnja, 2025 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Marama oko vrata obavezan je detalj uniforme stjuardesa u većini svjetskih avio kompanija. Iako većina ljudi smatra da je u pitanju samo modni detalj, marama zapravo ima veoma važnu funkciju, posebno kad dođe do opasnih situacija u avionu.

Stjuardese ili domaćice u avionima, kako ih još često zovu, važan su dio posade svake letjelice. Osim što brinu o putnicima, one imaju i važnu ulogu ako prilikom leta dođe do nepredviđenih i opasnih situacija. Shodno tome prilagođena je i njihova odjeća.

Prema propisima većine vodećih svjetskih avio-kompanija, svaka stjuardesa oko vrata nosi maramu ili ešarpu. Najčešće je od svile ili slične tkanine i ukrašena znakom aviokompanije.

Stjuardese Croatia Airlinesa nose marame dizajnirane crveno plavim kockicama, za što je zaslužna kompanijska dizajnerica Ivana Ivanković. Nove odore pilota i kabinskog osoblja, proizvedene u pogonima Varteksa, predstavljene su na  proslavi 30. rođendana Croatia Airlinesa u rujnu 2019. godine.

Kako je na društvenim mrežama otkrila jedna stjuardesa, marama  nije samo modni detalj već i vrlo važan i obavezan dio njihove garderobe.

Naime, u slučaju opasnosti ili izbijanja požara u avionu marama se može pretvoriti u zaštitnu masku kojom se pokrivaju nos i usta kako bi stjuardesa zaštitila respiratorne organe u slučaju dima.

Tako će, kako se navodi, moći duže ostati svjesna i pružiti pomoć putnicima. Drugim riječima, taj na prvi pogled modni detalj stjuardesama može spasiti život, ali i živote putnika.

UPDATE:  

U prvoj inačici teksta bilo je navedeno da su marame i odore za stjuardese Croatia Airlinesa dizajnirali stilisti Varteksa. Za marame dizajnirane crveno plavim kockicama, koje nose stjuardese Croatia Airlinesa, zaslužna je kompanijska dizajnerica Ivana Ivanković.

(Zadnja nadopuna 31. 01. 2025. u 14:10)

Megy M. /Foto: Croatia Airlines


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


-->