Društvene mreže preplave crno bijele fotografije ljudi koji se sunčaju i kupaju na prepunim plažama i na tim fotografijama svi su mršavi? Je li moguće da su tada svi bili vitke građe ili je riječ o nečem drugom?
Pisac i kolumnist George Monbiot je proveo istraživanje kako bi došao do odgovora. Iako će ovo mnoge iznenaditi, ali on je otkrio da su 1970-ih ljudi jeli više nego danas i da su poslovi danas teži nego što su bili tada. Iako je uvriježeno drugačije mišljenje, ali otkriveno je da se djeca 70-ih i današnja jednako kreću.
Ali, postoji bitna razlika: otkrio je da ljudi danas jedu više šećera, kojeg ima u mnogim proizvodima. Dakle, u prošlosti su ljudi jeli više, ali drugačije.
Danas po osobi kupujemo upola manje svježeg mlijeka, ali pet puta više jogurta, tri puta više sladoleda i čak 39 puta više mliječnih slastica, pokazalo je njegovo istraživanje.
“Na ovoj fotografiji iz 1976. gotovo svi su oni koje bismo danas nazvali vitkima. Pa što se dogodilo? Iznenadni gubitak snage volje, kako tvrde neki desničarski novinari? Ne. Pretilo okruženje koje su stvorili proizvođači nezdrave hrane i njihovi oglašivači”, piše u objavi Monbiot.
In this photo, from 1976, almost everyone is what we would now call slim. So what has happened? A sudden loss of willpower, as some rightwing journos claim? No. An obesogenic environment created by junk food manufacturers and their advertisers. pic.twitter.com/DmzxsD5VLz
— George Monbiot (@GeorgeMonbiot) July 26, 2018
Kupujemo upola manje jaja nego 1976. godine, ali za trećinu više žitarica za doručak i duplo više grickalica; pola ukupnog krumpira, ali tri puta više čipsa. Dok je direktna kupovina šećera naglo opala, šećer koji konzumiramo u pićima i konditorskim proizvodima je skočio.
“Do smjene nije došlo slučajno. Kao što je Jacques Peretti tvrdio u svom filmu ‘Muškarci koji su nas udebljali’, prehrambene kompanije su uložile velika sredstva u dizajniranje proizvoda koji koriste šećer da zaobiđu naše prirodne mehanizme kontrole apetita, kao i u pakiranje i promociju ovih proizvoda, kako bi razbili ono što je ostalo od naše obrane, uključujući korištenje podsvjesnih mirisa.
Oni zapošljavaju vojsku znanstvenika i psihologa za hranu da nas prevare da jedemo više nego što nam je potrebno, dok njihovi oglašivači koriste najnovija otkrića u neuroznanosti da svladaju naš otpor”, tvrdi Monbiot.
Megy M. /Foto: YouTube