Tvrtke EliFriulia i Air Green, čija je zajednička ponuda odabrana na međunarodnom javnom natječaju koji je raspisalo Ministarstvo zdravlja, od kraja kolovoza u naredna četiri mjeseca obavljat će helikoptersku hitnu medicinsku pomoć koja će pokrivati cijelo područje hrvatske obale, s bazama u Splitu i na Krku.
Kompletna letačka i medicinska ekipa bit će spremna za polazak tri minute nakon dojave, a dolet helikoptera bit će unutar 20 minuta do svake točke duž obale. To će omogućiti zbrinjavanje, u okviru tzv. ‘zlatnog sata’, brojnih unesrećenih u prometu, ali i hitnih bolesnika sa srčanim ili moždanim udarom, kazali su u Ministarstvu.
Pilot-projekt s dva unajmljena helikoptera, specijalno opremljena za pružanje hitne pomoći, stajat će oko devet milijuna kuna.
Helikoptere, letačko osoblje, hangare i servisnu službu osigurat će talijanske tvrtke EliFriulia i Air Green čija je ponuda, prema objašnjenju iz Ministarstva, bila 25 posto jeftinija od druge ponude, također talijanske tvrtke Elitaliana.
Medicinsko osoblje – liječnika i medicinskog tehničara dat će Hrvatski zavod za hitnu medicinu. Kao jedan od razloga za ovaj potez u Ministarstvu zdravlja naveli su i trošak za takve intervencije koji će, kazali su, biti značajno manji, nego je to trošak za intervencije helikoptera MORH-a. Nakon završetka pokusnog razdoblja trebao bi biti predložen model trajnog rješavanja helikopterske hitne pomoći i raspisivanje novog tendera.
Pprema pisanju Jutarnjeg lista, odluka o iznajmljivanju helikoptera izazvala je gnjev u Ministarstvu obrane (MORH), u kojem smatraju da je riječ o bacanju novca jer je MUP prije dvije godine osigurao letjelice koje su trebale biti korištene upravo za tu namjenu, ali nikad nisu obavile ni jedan takav let.
MORH je za helikoptersko traganje i spašavanje ove godine izdvojio 10 milijuna kuna, Talijanima će se za 4 mjeseca platiti 9 milijuna kuna, a noću neće letjeti, baš kao što neće sudjelovati ni u potragama i spašavanjima što će i dalje raditi HGSS pa će se i dalje stvarati dvostruki trošak. U Ministarstvu zdravlja rekli su da je dnevni let međunarodni standard.
Domagoj Vlašić, vlasnik tvrtke specijalizirane za prijevoz bolesnika, koji se na natječaj planirao javiti s jednom inozemnom tvrtkom, ali je zbog pogrešnog urudžbiranja odbijen, kazao je za Večernji list kako je natječaj bio pun nelogičnosti, počevši od toga da se tražilo da pilot ima 1500 sati letačkog iskustva, a zakon propisuje 1000, a natječajem nije bilo propisano da pilot mora govoriti hrvatski. Sporan mu je, kaže, i izbor helikoptera EC 135 koji, prema njegovu mišljenju, nije namijenjen za otočno i morsko područje.
MP/Hina//foto:arhiv
Podravkin logističko-distributivni centar u Koprivnici, vrijedan 48 milijuna eura, koji se prostire na 26.000 četvornih…
Na dan kada je vlada službeno odredila datum predsjedničkih izbora, rezultati HRejtinga na HRT-u pokazuju…
EPPO je od slučaja Beroš htio napraviti „TOPOVSKI UDAR“ na Turudića i Plenkovića (više…)
Komentiraj