Iako niskobudžetne kompanije zauzimaju sve više prostora na nebu, od “lockdowna” se, unatoč gubitcima, oporavljaju i nacionalne aviokompanije poput Croatia Airlinesa.
Lani je Croatia Airlines u vrijeme “lockdowna” dnevno imao samo jedan let. Ovog ljeta slijedio je oporavak pa je dnevno ostvareno i do 120 letova. Konkurencija na nebu sve je veća. Sve je više niskobudžetnih kompanija koje nacionalnim avioprijevoznicima uzimaju putnike.
– Usluga je drugačija i druge su zračne luke. Avion ne sleti u Frankfurt, već u grad koji je 100 km od Frankfurta. Te dvije usluge su neusporedive, rekao je Davor Mišić, direktor prometnog sektora u Croatia Airlinesu.
S neusporedivo najviše putnika u zemlji u srpnju se istaknula Zračna luka Split, kroz koju je prošlo 106% više putnika nego u srpnju 2020. Na njezine piste ovoga ljeta sletio je podjednak broj zrakoplova niskobudžetnih i mrežnih prijevoznika. Putnici su najviše tražili prijevoznike s izravnim letovima.
Pero Bilas iz Zračne luke Split kaže da je riječ o po 50% i mrežnih prijevoznika i niskobudžetnih te da nastoje 80 destinacija direktno povezati sa Splitom, bez presjedanja.
– Dubrovnik je kao destinacija više zanimljiv “low-cost” kompanijama. Posao avijacije je kompleksan, naglašava Ivan Maslać, komercijalni direktor u Zračnoj luci Dubrovnik.
Bez obzira na optimistične brojeve ovog ljeta, kriza je devastirala zrakoplovstvo. Na tržištu opstaju oni koji povećaju učinkovitost poslovanja, imaju letove prema što više odredišta tijekom cijele godine i moderniziraju flotu.
– Ti avioni zapravo ne bi trebali stajati ni trenutka osim redovitog servisa. Sad se postavlja pitanje kako postići broj sati letenja i putnika da bi se postigao optimum, kaže Ljubo Jurčić, ekonomski analitičar.
Pandemija je izazvala pad prometa od 83% u hrvatskom sektoru zračnog prijevoza putnika. No zamjetan je blagi oporavak u odnosu na lani. Međunarodna udruga za zračni prijevoz predviđa potpuni oporavak zračnog prometa do 2024. godine.
Hina/Foto: Croatia Airlines