Novi dizelsko-električni vlak Hrvatskih željeznica počeo je voziti jutros na relaciji Zagreb – Varaždin – Zagreb, a proizveo ga je Končar – Električna vozila. U sljedeća 4 mjeseca Končar će HŽ-u isporučiti još tri moderna vlaka za regionalni promet.
Ovaj vlak može voziti 120 kilometara na sat, ima 167 sjedećih mjesta, zatamnjena stakla, dvije rampe za osobae u invalidskim kolicima, prostor za bicikle, videonadzor i besplatan pristup internetu.
Strojovođa Dejan Družinec prvi ga je vozio na relaciji Zagreb – Varaždin.
– To je vlak 21. stoljeća, sve je automatizirano, pregledno, to je pomak na bolje, kaže Dejan Družinec, strojovođa, HŽ Putnički prijevoz.
I putnici, a godišnje se ovom prugom vozi 2 milijuna ljudi, vide poboljšanje. Ovo je prvi od 4 ugovorena moderna vlaka.
– Tehnologije koje su primijenjene su u samom svjetskom vrhu, standardi prema kojima je projektiran su najnoviji standardi, ovaj je vlak projektiran i prema najnovijoj normi za sudare, ističe Ivan Bahun, predsjednik Uprave, Končar – Električna vozila.
Na dionici Zaprešić – Zabok postavljena je nova pruga, no elektrifikacija još traje. Tek 2021. vlakovi će moći voziti brže od 60 kilometara na sat. Tada će se i mijenjati vozni red.
– Zabok vidimo kao jedno šire zagrebačko područje gdje će se uvesti drugačiji režim prometa. To će biti slijed vlakova, u pojedinim intervalima i svakih 30 minuta, objašnjava Željko Ukić, predsjednik Uprave, HŽ Putnički prijevoz.
Na hrvatskim prugama trenutačno vozi 25 novih vlakova, ostali su puno stariji, neki i 40 godina. Do 2022. godine Končar bi za HŽ trebao proizvesti još 7 dizelsko-električnih i 12 elektromotornih vlakova.
R.I. /Foto:hž.hr
Bivši ministar zdravstva Vili Beroš iz istražnog je zatvora u petak uputio predsjedniku Sabora zahtjev za aktivacijom saborskog mandata osvojenog na…
Zvonimir Boban dobio je dugogodišnji spor s AC Milanom oko smjene s mjesta sportskog direktora…
U Nyonu je održan ždrijeb četvrtfinala Lige nacija. Ždrijeb je odlučio da Hrvatska za Final…
Komentiraj