Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja izvijestilo je da je uspostavilo Etički kodeks za zamjenu hrvatske kune eurom, kojem su pozvani pristupiti svi poslovni subjekti koji posluju u izravnom odnosu s potrošačima jer time potrošačima jamče da će transparentno i pouzdano poslovati.
“Nakon uspješnog ispunjavanja konvergencijskih kriterija, Hrvatska od 1. siječnja 2023. postaje 20. članica europodručja”, navodi se u priopćenju iz Ministarstva.
“Uvođenje nove valute u svakom je društvu velika tema koja otvara mnoga pitanja, a kod određenog dijela potrošača izaziva i zabrinutost. Ona se prije svega odnosi na to hoće li pojedini poslovni subjekti iskoristiti uvođenje eura za neopravdano povećanje cijena”, dodaje se.
“Stoga je Ministarstvo, u suradnji s Koordinacijskim odborom za prilagodbu gospodarstva i zaštitu potrošača uspostavilo Etički kodeks, koji će doprinijeti stvaranju sigurnog okruženja za potrošače te omogućiti pouzdano i transparentno uvođenje eura u Hrvatskoj.
Svi poslovni subjekti koji posluju u izravnom odnosu s potrošačima pozvani su pristupiti Etičkom kodeksu, jer činom pristupanja svojim potrošačima jamče da će transparentno i pouzdano poslovati. Pristupanje Etičkom kodeksu je dobrovoljno i potpuno besplatno”, naglašavaju.
“Od svakog poslovnog subjekta očekuje se da posluje u skladu s načelima Etičkog kodeksa te tako kontinuirano doprinosi transparentnosti i zaštiti potrošača u procesu uvođenja eura.
Poslovni subjekti moći će zatražiti pristupanje Etičkom kodeksu online od kolovoza 2022. do prosinca 2023., a popis poslovnih subjekata koji pristupe Etičkom kodeksu bit će javno dostupan na internetskoj stranici www.euro.hr”, ističe se u priopćenju.
“Pristupanjem Etičkom kodeksu poslovni subjekti jamče provedbu njegovih načela te stječu pravo na postavljanje vizualne identifikacijske oznake – logotipa i slogana, na svojim prodajnim mjestima i mjestima pružanja usluga, uključujući i prilikom provođenja promotivnih i marketinških aktivnosti.
Inicijativa Etički kodeks provodi se pod sloganom SVAKI CENT SE BROJI, SVAKA KUNA SE RAČUNA, a cilj je da potrošači budu sigurni da se svaka njihova kuna zaista računa”, zaključuje se u priopćenju.
Hina/Foto: pxll