Sindikat ZET-a na Facebooku je objavio poduži status u kojem objavljuju kako je napokon završena sistematizacija radnih mjesta te je u tijeku potpisivanje novih ugovora o radu. Na njima je, kažu, da povećaju prosječne plaće u ZET-u koje su trenutno 1419 eura, što je 13 % više od prosječne plaće u Zagrebu.
Status sindikata ZET-a prenosimo bez intervencija:
Nakon više od dvadeset godina i više neuspješnih pokušaja, napokon je završena sistematizacija s katalogom radnih mjesta i otežanim uvjetima rada, te je u tijeku implementacija sistematizacije i potpisivanja novih Ugovora o radu.
Cilj sistematizacije je bio da se za ista radna mjesta izjednače koeficijenti i dodaci za otežane uvjete rada, te da sukladno novoj organizaciji svi radnici dobiju pripadajuća rješenja. SVPRZZ je izrazio stajalište da se ni jednom radniku neće smanjiti koeficijent a time i plaća.
U tome smo uspjeli skoro u cijelosti (izuzev određenog broja radnika u višim grupama složenosti poslova), jer potrebno je naglasiti da u grupama I i II gdje su uglavnom radnička zanimanja ni jedan radnik nije zakinut, tj. ni jednom radniku nisu umanjena prava iz prethodnih sistematizacija.
Cilj nam je zaštititi prava koja imaju vozači a koja su sustavno na „udaru“. Početkom 2018.g. je ministarsvo rada pokušalo ukinuti beneficiran radni staž za vozače u javnom gradskom prijevozu i samo žestokom i pravovremenom reakcijom USVPRH i zaustavljanje prometa u četiri velika grada ( Zagreb, Osijek, Split i Rijeka) i spriječili smo navedenu namjeru.
Beneficija je sustavno na udaru (u EU beneficiju nemaju u gradskom prijevozu) i svi zajedno moramo biti spremni na zaustavljanje bilo kakvoga pokušaja ukidanja beneficije, kao što je Vlada RH imala namjeru 2018.g.
Vozačima je pokušavano (stalno se osporava pravo na dodatak ) ukinuti 40 minuta koje vozači imaju plaćeno ( u prosjeku dva plaćena dana svaki mjesec), što je SVPRZZ branio i znat će braniti i vjerujemo uspjeti obraniti.
I na kraju 36 radnih dana godišnjeg odmora u budućnosti će biti teško održati, jer smo svjesni da EU nameće pravila igre a u istoj je manji broj dana godišnjeg odmora. Na nama svima je da te vrijednosti čuvamo i štitimo dok god to bude moguće.
Vozačima tramvaja i autobusa (ali i drugima) se treba „sistem samoposluge 10% i dodatak na zglobno vozilo 6%“pretvoriti u koeficijent, kako je navedeno u prethodnom tekstu.
Ovo je na žalost realnost koja nas čeka i s kojojm se moramo suočiti i zbog toga je važno imati jedan jak i moćan sindikat koji može odgovoriti na navedene izazove.
Što se tiče plaće i drugih primanja ona su odraz ekonomskog stanja u državi i gradu i u tim okolnostima na sindikatima je da ostvare najviše moguće u trenutnim okolnostima. Sve drugo su „priče za male bebe“. Uspjeli smo povećati plaću u pregovorima za 2023.g. i od veljače 2023.g. povećana je plaća i druga materijalna primanja radnika ZET-a za 11.87%, te od 1. srpnja za dodatnih 3% što je ukupno povećanje u 2023.g. od 14,87%.
Istina da plaće nisu zadovoljavajuće ali SVPRZZ pokušava zajedno s drugim reprezentativnim sindikatom održati razinu plaća u razini inflacije u RH i sustavno je povećavati.
Prosječna neto plaća isplaćena u Gradu Zagrebu je 1256 EUR, dok je vozačima u ZET- u isplaćena u iznosu od 1419 EUR. što je za 12,97% veća od isplaćene plaće u Gradu Zagrebu.
Takav odnos je prilično dugo i na nama je da isti odnos zadržimo ili eventualno povećamo. Kad nisi u poziciji da donosiš odluke, lako je bacati „bombe“, ništa te ne košta, al teško je izboriti prava radnika.”
Nekoliko sati po objavi status je uklonjen s Facebooka.
M.M. /Foto: pxll
Bivši ministar zdravstva Vili Beroš iz istražnog je zatvora u petak uputio predsjedniku Sabora zahtjev za aktivacijom saborskog mandata osvojenog na…
Zvonimir Boban dobio je dugogodišnji spor s AC Milanom oko smjene s mjesta sportskog direktora…
U Nyonu je održan ždrijeb četvrtfinala Lige nacija. Ždrijeb je odlučio da Hrvatska za Final…
Komentiraj