Iako ove godine ne sudjeluje u izboru za Najbolju europsku destinaciju, Zagreb svojom adventskom ponudom definitivno opravdava pobjede prethodnih triju godina zaredom.
Podaci govore kako je titula hrvatskoj prijestolnici donijela i do četrdeset posto više turista, a predviđa se kako će ovogodišnji Advent u Zagrebu premašiti sve rekorde posjećenosti.
Prema analizi zagrebačke tehnološke tvrtke Mediatoolkit, koja je razvila alat za praćenje spominjanja u medijima i na društvenim mrežama, Advent u Zagrebu postao je prepoznatljiv kao odlično mjesto za uživanje u blagdanskom ugođaju i daleko izvan granica Lijepe naše. Tome u prilog govori podatak kako se pojam spominje na svim kontinentima svijeta i to više od 12 tisuća puta u posljednjih mjesec dana, što označava porast od 860 posto u odnosu na period prije početka Adventa.
Graf 1. Prikaz karte svijeta prema količini spominjanja pojma “Advent u Zagrebu”
Ta je brojka dvostruko veća od spominjanja Adventa u obližnjem Beču, lokacije koja se dugo vremena smatrala tradicionalnim adventskim odredištem brojnih Hrvata, ali i građana diljem Europe. Unatoč dugoj tradiciji i prepoznatljivosti, Beč zadnjih nekoliko godina polako gubi primat na poziciji najpopularnijeg adventskog odredišta, a lokacije poput Zagreba osvajaju sve veću publiku inovativnim i modernim kulturno-ugostiteljskim sadržajima.
Zagrebački advent nadmašuje bečki i na društvenim mrežama. Više od osam tisuća objava u kojima se spominje na Instagramu ukazuje na najveću popularnost tog kanala, a slijede ga web, Twitter, Facebook, te naposlijetku YouTube. Bilo u medijima ili na društvenim mrežama, pojam “Advent u Zagrebu” dosegao je publiku od 38 milijuna ljudi diljem Zemlje.
Graf 2. Usporedba najkorištenijih kanala prilikom spominjanja Adventa u Zagrebu i Beču
Zagrebački se Advent najvećim dijelom spominje u pozitivnom tonu, osobito nedjeljom kada se bilježe značajni porasti u broju objava. Ovi se podaci poklapaju sa brojem posjetitelja koji je najveći vikendima, kada je i javni gradski prijevoz besplatan i ponuda zabavnih i dječjih sadržaja najbogatija.
Graf 3. Sentiment objava o zagrebačkom Adventu
Brojni strani mediji poput BBC-ja, The Guardiana i kineskog Xinhuaneta pišu o bogatoj ponudi hrane i pića, pa je tako i Forbes objavio kulinarski vodič za zagrebački Advent kojeg su svrstali među 10 najboljih u Europi. CNN preporučuje posjet kućicama koje prodaju ručno izrađene suvenire, pečene kestene i kuhano vino, ali i obilazak “jednih od najimpresivnijih orgulja svijeta” u Zagrebačkoj katedrali.
Osim medija, u promociji Adventa sudjeluju i brojni poznati brendovi. Turkish Airlines sponzorira ovogodišnji zagrebački Advent, a za vrijeme njegova trajanja broj letova iz Istanbula za Zagreb povećan je na čak 10 puta tjedno. TripAdvisor objavio je recenziju Hotela Esplanade, u kojem je u drugom tjednu Adventa slobodan ostao jedino predsjednički apartman. U Sheratonu je prema pisanju Seebiz.eu i on bio popunjen u roku od nekoliko minuta.
Turistička zajednica grada Zagreba izvještava kako su popunjeni gotovo svi smještajni kapaciteti u Zagrebu, a već u prvih devet dana Adventa zabilježen je značajan porast u broju dolazaka i broju noćenja u odnosu na isti period prošle godine.
Izvori: Mediatoolkit