Misije na bojnom polju uspješno izvršene pa sad u miru mogu komentirati. Neki će reći da sam subjektivan, no na kraju ćete sebi priznati da je otprilike ovako, piše Aleksandar Musić analizirajući izborne rezultate.
I.) HDZ nakon prvih 3-4 dana dezorijentiranosti oko Milanovićeva poteza shvatio da ga napadima samo hrani, okrenuo se priči o benefitima, razvodnio negativu, zaustavio momentum protiv sebe i kormilario brodom do cilja.
Opće zagušenje javnog prostora u posljednjim tjednima izbora u definiciji ide u korist onome tko brani poziciju, a onaj tko se nije izborio za svoje mjesto u liniji napada, a istovremeno nema brutale inovativnu kampanju – ne može tu brzo i snažno rasti. HDZ-u bitna percepcijska recka za ubuduće – srušena fama o kultnoj ‘izlaznosti’.
II.) SDP-u je Milanović dao mobilizirajuću štafetu (što god tko vrijednosno/pravno o tome mislio), no tim nisu napravili doslovno ništa – samo robotski ponavljali ‘Rijeke prave dolaze0’. Nula kreative u spotovima, digitaliji i billboardima – ‘Sve znate.’ Ništa se ne zna, moraš oslikati sve i tako 1000 puta da bi mobilizirao, tona neiskorištenog prostora, n-ta amaterska kampanja po redu. Puno moraliziranja, malo operative.
III.) Domovinski pokret nije gubio vrijeme na ono što nikad neće imati, opaka asimetrična raspodjela resursa po izbornim jedinicama, max u neke, nula u druge, malo poruka no kontrolirane poruke. Bujica + 7Dnevno/hr poguranac, dosljednim hranjenjem svoje baze i malo potencijala oko toga, amortizirali manjkavosti u kadrovskim resursima.
IV.) Most – poslovično energičan, digitalija intenzivna i široko plasirana (deseci i deseci oglasa, neki na mjestu, neki promašeni) – no upitne snage i pogođenosti izvornih poruka. Čini mi se da su zatvoreni u svojim balonima, ne vide kako neke stvari izgledaju sa strane i to onda rezultira stropom koji ne mogu probiti.
V.) Možemo – dobra digitalna kampanja (poruke + plasman), korigirali vizuale na kojima su pojedinci loše izgledali, brendovski im se isplatilo trčati sami, bez SDP-a, no nisam siguran da tu ne bi bilo sinergije da su trčali u paketu. Kreativa slabija nego u zagrebačkoj kampanji, no i dalje je to iznad prosjeka. Lijeva stvar izgubila, Možemo profitiralo.
VI.) Mali igrači sasječeni – ne melje samo D’Hondt, melje tehničko i operativno, ako ne radiš 12-24 mjeseci prije, ako nemaš ulaz u medije, ako ne inoviraš i u ring ne ulaziš (pre)spreman kao metak, nemaš se čemu nadati. Mnogi billboardi iz ove skupine teški, teški cringe. Em si poluanonimus, em se blamiraš u vizualnoj domeni – zašto? Nemaš drugu šansu za prvi dojam.
VII.) Milanović? Vječna priča mu, kao i 2011.-2015. – sve zna, sve kuži, on će ovo, on će ono, Sun Tzu – i onda rezultat rada: ili 0, ili – potop.