Svojim saborskim kolegama iz platforme Možemo! ste nedavno prigovorili na loš način upravljanja vrtićima u Gradu Zagrebu.
Jeste li na upućene kritike dobili adekvatne odgovore s njihove strane te vjerujete li da će u narednom periodu aktualna gradska vlast biti u stanju navedeni sustav bolje organizirati?
Aktualna gradska vlast uopće nema strategiju kako omogućiti upis u vrtić djeci predškolskog uzrasta u Gradu Zagrebu. Vidimo da su bez prethodne analize probali ukinuti mjeru roditelj- odgojitelj, a odluka Visokog upravnog suda ih je zapravo spasila jer bi ukidanjem te mjere roditelji bili vraćeni na tržište rada, a popis djece bez mjesta u vrtiću bi bio još puno veći.
Vidimo i da su iz naftalina izvukli staru ideju o aktivaciji prostora mjesnih odbora i transformaciju istih u vrtiće. Tome su pristupili također neozbiljno jer su samo poslali upite školama o slobodnim terminima školskih prostora kako bi se zbrinulo dosadašnje korisnike prostora mjesnih odbora, bez jasnih uputa kako bi to na kraju trebalo izgledati.
Jednako tako treba jasno reći da gradonačelnik Tomašević prije svega izdaje svoju ulogu, a samim time sve građane grada Zagreba, tako što svojim javnim nastupima i izjavama jasno daje do znanje da je on gradonačelnik samo određenih građana, a ne svih. On je gradonačelnik koji poziva na slobodu izbora tako što istu oduzima zakonski osnovanu roditeljima-odgojiteljima, podupire različitost mišljenja isključivo u atmosferi istog mišljenja.
Gradonačelnik koji se zalagao za transparentnost i kvalifikaciju kvalitetnih kompetentnih zaposlenika je zaposlio vodeće ljude bez ikakvog javnog natječaja te financirao plaćanje Tesle jednog od sebi podobnih ljudi.
Na kraju, uloga gradonačelnika je da omogući što kvalitetnije životne uvjete svakom građaninu grada Zagreba, a jasno je vidljivo da nema sektora u kojem se život građanima grada Zagreba nije pogoršao ili jasnije rečeno „usmrdio“.
U kojim su se sve problemima prema vašim saznanjima našli korisnici mjere roditelj-odgojitelj nakon ukidanja iste?
Prije svega nalaze se u situaciji pravne nesigurnosti, ali i ezgistencijalne. Na temelju te mjere su isplanirali svoje živote, obiteljske obveze, izašli su s tržišta rada s ciljem da se posvete svojoj djeci, a ovim politikantskim potezima ove gradske vlasti sve je to došlo pod upitnik.
Hoće li im i nakon donošenja odluke Visokog upravnog suda koja im ide u prilog, ikada u dovoljnoj mjeri biti nadoknađena počinjena šteta?
Možemo! ne odustaje, oni su najavili da im ova presuda ne znači zabranu ukidanja stečenih prava i da će ići s novim prijedlogom za postupno ukidanje mjere. Žalosno je koliku energiju ulažu u ukidanje demografskih mjera, pogotovo kad prefrigano uspoređuju koliko se vrtića s tim novcem moglo izgraditi, kao da je to jedina stavka proračuna i kao da to mora isključivati jedno drugo. Šteta je počinjena samim izborom Možemo! i Tomaševića, a ovo su sve posljedice koje ćemo morati dugo ispravljati i nadoknađivati kada im za 3 godine istekne mandat.
Kao predsjednik sesvetskog HDZ-a nerijetko se osvrćete i na gradske teme te ukazujete na probleme s kojima se svakodnevno susreću stanovnici dijela grada u kojem živite. Na koje ste sve probleme ukazivali te jesu li se u međuvremenu pojavili i novi?
Moja je dužnost i moralna obveza ukazivati na probleme s kojima se susreću moji susjedi. Ne samo ukazivati već i pokušati ih ukloniti, na čemu intenzivno radimo i ja i sesvetski HDZ. Ima puno izazova s kojima se susrećemo – prometna nepovezanost, problem nedovoljnog broja vrtića i škola, neiskorištenost velikih prostora kao što su područja zone Badel i Sljeme, nezakonito odlaganje otpada i još puno toga problemi su s kojima se susreću Sesvećani.
Upravo to su teme u kojima se sesvetski HDZ pokazao kao konstruktivan partner, tražeći rješenja, a da se nova vlast nije kanila, a da se i sada ne žele brinuti o Sesvetama pokazali su to odmah po konstituiranju vijeća Gradske četvrti Sesvete gdje nisu htjeli preuzeti odgovornost i ostali su u oporbi iz koje samo sabotiraju i ono malo dobrih inicijativa za razliku od HDZ-a koji je konstruktivan i koji predlaže rješenja i podržava dobre ideje bez obzira od koga dolazile.
U kojem smjeru bi prema vašem mišljenju trebale ići najavljene izmjene Zakona o obrani, posebice u pogledu ovlasti predsjednika Republike?
Ministarstvo obrane ima svoj zadaće, ovlasti, svoje odgovornosti. Sve što je zbunjujuće ili nedorečeno u Zakonu o obrani raspravit će Vlada na svojim sjednicama. Vjerujem kako će struka i radna tijela Ministarstva obrane predložiti najbolja rješenja.
Vlada Andreja Plenkovića više puta je nedvojbeno pokazala da u potpunosti razumije nužnost jačanja naših obrambenih sposobnosti. Hrvatska vojska jamac je sigurnosti i stabilnosti. Stvorena je u Domovinskom ratu, a danas je moderna oružana sila i ni na koji način ne očekujem da će se u Hrvatskoj vojsci dogoditi bilo što što ne bi bilo povoljno za očuvanje vojne sposobnosti. Naši zapovjednici su profesionalni i stručni ljudi, spremani izvršiti sve svoje zadaće.
Ovo je prva Vlada koja je nakon predsjednika Tuđmana uložila u jačanje i sposobnost Hrvatske vojske – donesena je odluka o nabavci višenamjenskih borbenih aviona, niti u jednom trenutku nije se zanemario niti jedan segment drugih grana i rodova postrojbi HV-a. Završen je projekt opremanja oklopnog vozila Patria, kao i postavljanje borbenih stanica. Nastavlja se i s modernizacijom HRM-a, sa završetkom programa tj. izgradnje obalnih ophodnih brodova.
Vlada RH je učinila i napor za podizanje sposobnosti Hrvatskog vojnog učilišta i stvoreni su preduvjeti za razvoj vojne znanosti. Vojska je vraćena u Vukovar, Varaždin, Ploče, Sinj, Pulu. Više od 600 milijuna kuna investirano je u uvjete rada u vojarnama.
Podsjetio bih kako je aktualni Zakon o obrani mijenjan upravo u vremenu SDP-ove Vlade, na čelu koje je bio sadašnji predsjednik Milanović.
Ministar Banožić izjavio je da se najavljenim izmjenama Zakona o obrani ne ulazi u ustavne ovlasti niti u izmjene ustavnih ovlasti Predsjednika Republike Hrvatske. Radi se samo o otklanjanju nedorečenosti kod pojedinih odredaba, a isto tako stvaraju se preduvjeti za jačanje ulaganja u vojsku.
Kako općenito kao nekadašnji savjetnik predsjednice Kolinde Grabar Kitarović gledate na ponašanje aktualnog predsjednika Zorana Milanovića? Što biste ga savjetovali da imate priliku?
Ponosan sam na činjenicu da sam cijeli mandat proveo u najužem timu prve hrvatske predsjednice gđe. Grabar-Kitarović. U suradnji s ministrom hrvatskih branitelja, Tomom Medvedom, učinili smo puno tijekom tih 5 godina, uloženi su maksimalni napori u pronalasku nestalih osoba i statusa branitelja. Predsjednica Grabar-Kitarović i ministar Damir Krstičević odlično su surađivali i radili na osnaživanju Hrvatske vojske. Kolinda Grabar-Kitarović uživala je veliki ugled u međunarodnoj zajednici.
Predsjednik Milanović, legitimno je izabran Predsjednik RH s jasnim ovlastima, ima svoj tim savjetnika za koje vjerujem da čine sve u interesu Republike Hrvatske i hrvatskog naroda. Svi smo mi izabrani od naroda i narodu odgovaramo našim riječima i postupcima.
IZVOR: Objektivno/