Tužiteljstvu za ratne zločine Srbije, Alma Pecković podnijela je prije četiri godine krivičnu prijavu protiv N. N. osoba zbog ubojstva njezine majke Tife Šabanović u travnju 1992. godine u Bijeljini,
Njena majka jedna je od tri nevine bijeljinske žrtve koje je fotografirao poznati fotoreporter Ron Haviv u trenutku dok ju jedan od pripadnika Arkanovih tigrova (Srpske dobrovoljačke garde) udara čizmom u glavu. Na fotografiji, pored ubijene Tife Šabanović, u lokvi krvi leži i bračni par Abdirami i Hamijeta Pajaziti,
Iako je Tifina kći u kaznenoj prijavi kao počinitelje navela nepoznate osobe, njihov je identitet poznat, piše sarajevski Dnevni avaz. Navode da je monstrum s fotografije danas poznati je beogradski DJ Max Srđan Golubović.
Priča o monstrumu koji bešćutno udara ubijenu Bošnjakinju, Tifu Šabanović, aktualizirala se prije nekoliko godina njgeovim uhićenjem. Ali ne zbog ratnog zločina nego zbog posjedovanja droge.
Taj bivši arkanovac uopće nije mario dok je nogama zamahivao prema glavi nesretne, mrtve žene ubijene u Bijeljini. Dapače, u maniri pravog beogradskog pozera, s naočalama na glavi i nonšalatno odmaknutom rukom u kojoj je zapaljena cigareta, šutira pokojnu ženu
Golubović je bez imalo grižnje savjesti, nastavio živjeti punim plućima pa je tako postao utemeljitelj beogradske trance scene i to pod imenom DJ Max. O njemu se pisalo na različitim muzičkim blogovima jer je ovaj veteran elektronske glazbe nastupao rame uz rame s imenima kao što su Joti Sidhu, Dino Psaras, Max Lanfranconi, Serge Souqe, Tsuyoshi, Mark Allen, Anti, Slide, Chris Organic…
Blagodati života ovaj monstrum uživao je sve dok ga srbijanske vlasti 2012. godine nisu uhitile. Razlog uhićenja, na žalost, nije bilo iživljavanje nad ubijenim civilima, nego posjedovanje droge. Unatoč činjenici da se od kamere nije skrivao i da je jasno kako je na fotografiji upravo on, nikada od nikoga nije terećen optužnicom za ratni zločin.
Ne žele da se počinitelji kazne?
Taj ljubitelj smrti i glazbe, do danas nije priveden za zlodjelo u Bijeljini, a Dnevni Avaz otkriva i zašto. Riječ je, navode, o čistom nemaru prema ovom mučnom predmetu i očiglednoj želji da se on ne riješi, iako su zločinci s fotografije dostupni srbijanskim organima gonjenja.
Nakon što je Alma Pecković podnijela kaznenu prijavu, na predmetu je radio tužitelj Milan Petrović. Njega je u srpnju prošle godine zamijenio Svetislav Rabrenović, koji je nedavno smijenjen baš kao i Petrović, zbog nerada na ovom predmetu.
Snežana Stanojković, tužiteljica za ratne zločine Srbije, nedavno je na čelo istrage zločina u Bijeljini postavila svog zamjenika Ognjena Đukića.
Tužiteljstvo za ratne zločine Srbije nikada u svojstvu svjedoka nije saslušalo Rona Haviva. Samo su mu u ožujku 2017. godine uputili pitanja u pismenoj formi, na koje je on odgovorio, no nije poznato što je točno izjavio.
Svjedočenje fotografa
Poznato je, međutim, zašto nije fotografirao sam čin ubojstva iako je sve vidio. Detaljno je opisao kako su žrtve likvidirane i kako su preklinjale za život, a objasnio je i kako je Golubović reagirao kada je vidio da ga fotografira.
Video na temu Bijeljine počinje u 7:40
Kamere su zabilježile i kako Biljana Plavšić 4. travnja 1992. godine, nakon obilaska grada, zahvaljuje Arkanu te proglašava “oslobođenje” Bijeljine. Ipak, malo prije toga snimljena su i tijela ubijenih civila na ulicama kojima će Plavšić proći.
One su obišle cijeli svijet i postale simbol jedne od najnečovječnijih gesta ikada.
Nakon što su svjetski mediji objavili fotografije iz Bijeljine Arkan se potpuno raspametio i raspisao je nagradu za Havivovo ubojstvo. Prijetio je Ronu i preko medija govorio da se raduje danu kad će se Havivu napiti krvi.
Godinama nakon rata njegove fotografije postali su dokazi na suđenjima za ratne zločine. Fotografije iz Bijeljine korištene se za podizanje optužnice za ratne zločine u Haagu protiv Arkana i njegovih Tigrova. Arkan je sudu pravde pobjegao. Ubijen je 15. siječnja 2000. godine, u beogradskom hotelu Intercontinental, današnji Crowne Plaza.
Njegov vojnik koji šutira pokojnu ženu i dalje radi kao DJ u Beogradu.
G. Matkvoić/Foto:Ron Haviv