HORVATINČIĆ IDE U ZATVOR! Potvrđena je presuda od 4 godine i 10 mjeseci zatvora

4 prosinca, 2019 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Županijski sud u Zadru potvrdio je prvostupanjsku presudu zagrebačkom poduzetniku Tomislavu Horvatinčiću kojom je osuđen na četiri godine i 10 mjeseci zatvora. Horvatinčić je osuđen zbog pomorske nesreće iz kolovoza 2011. godine u kojoj je smrtno stradao talijanski bračni par Salpietro.



U sudskom vijeću bili su Marijan Bitanga, Dijana Grancarić i Hrvoje Visković kao predsjednik žalbenog vijeća, javlja Zadarski.hr.

Horvatinčić je 2015. godine osuđen na uvjetnu kaznu, a u drugom postupku 2017. ga je sutkinja Maja Šupe čak oslobodila krivnje za smrt talijanskih supružnika. Treća presuda je bila u ožujku ove godine. Prema njoj je Horvatinčić osuđen na četiri godine i 10 mjeseci zatvora, no ta je presuda došla u pitanje zbog upitne nadležnosti sudovanja Općinskog suda u Šibeniku.

Zbog promjene Kaznenog zakona, niži sud nije zapravo smio voditi taj postupak jer je za kazneno djelo izazivanja nesreće sa smrtnom posljedicom kazna povišena na 15 godina, a općinski sudovi su nadležni za kaznena djela za koja su predviđene kazne od najviše 12 godina zatvora, piše Novi list.

“Županijski sud u Zadru proslijedio je odluku Državnog odvjetništva u Zadru kojom se odbijaju žalbe optuženika Tomislava Horvatinčića, ali i DORH-a, jer mi smo tražili veću kaznu. Mislim da je odluka Županijskog suda primjerena i da je – što se nas tiče – ovaj postupak završio, a eventualne pravne lijekove, na koje bi se obrana pozivala, neću komentirati. Sada je slučaj okončan i presuda je pravomoćna – rekla je za Večernji list Irena Senečić iz šibenskog Državnog odvjetništva, koja je cijelo vrijeme i vodila postupak optužbe protiv Horvatinčića.

Horvatinčić je optužen da je 16. kolovoza 2011. kod otočića Lukovnjaka svojom jahtom Santa Marina skrivio pomorsku nesreću u kojoj su na jedrilici Santa Pazienza poginuli talijanski supružnici Francesco i Marinela Patella Salpietro. Tada 63-godišnji Horvatinčić na svojoj se jahti družio s bankaricom Anicom Dilber Đerđom. Prevelikom brzinom od 26,4 čvora udario je u talijansku jedrilicu te je usmrtio nesretne Talijane.

“Uvjeti na moru bili izvanredni”

Horvatinčiću je sada potvrđena zatvorska kazna koju je u trećem suđenju odredio sudac Ivan Jurišić, nakon što je dvije ranije nepravomoćne presude – prvu osuđujuću, a drugu oslobađajuću zbog sinkope – objavila sutkinja Maja Šupe.

Sudac Jurišić tijekom izricanja presude rekao je kako Horvatinčić nije postupao u skladu sa zakonom. “S uključenim pilotom je glisirao i nije izviđao kut plovidbe. Udario je jedrilicu sa zastavom Italije”, rekao je sudac koji je nakon toga počeo opisivati ozljede koje su dobili Talijani uslijed kojih su preminuli.

“Optuženik je kazao da su uvjeti na moru bili izvanredni, počeo je glisirati i razvio brzinu do 25 milja, potom je prebacio na automatsko upravljanje i, unatoč tome, sjedio je za kormilom gledajući ispred sebe, a suputnica mu je sjedila s desne strane. Kazao je da je ugledao jedrilicu dva do tri kilometra s desne strane, ali je na oko 400 metara izgubio svijest te ga je suputnica prodrmala, a on se držao za komande, potom se okrenuo i vidio havariju”, kazao je Jurišić u obrazloženju presude.

Ustvrdio je kako je sud zaključio da je Horvatinčić počinio kazneno djelo “prema optužnici kako mu je stavljeno na teret”.

Horvatinčić nije izgubio svijest

“Sukladno obrani, svjedokinja Anica Đerđa je kazala da je, dok je sjedila na mjestu putnika, vidjela da mu je klonula glava i da je lupao po komandnoj ploči. Taj kratki gubitak svijesti, definiran kao sinkopa, može se dogoditi svakome u svakom trenutku, ali iz medicinskog vještačenja proizlazi da se sinkopa u ovoj pomorskoj nesreći ne može ni utvrditi ni opovrgnuti”, nastavio je sudac.

Kazao je da u razgovorima koji su uslijedili nakon nezgode Horvatinčić nije spominjao da je izgubio svijest, već je kazao da su mu otkazale komande plovila navodeći trenutačnu lokaciju, a jednom svjedoku je rekao da je pokušao izbjeći nesreću.

“Iz iskaza Borisa Seljanovskog, istražitelja lučke kapetanije, proizlazi da nije bilo govora o zdravlju Tomislava Horvatinčića. On je dva dana nakon nezgode obavio liječnički pregled, spominjao je terapiju i nikad nije govorio o dijagnozi sinkope, izričito je kazao da nema drugih zdravstvenih tegoba”, ustvrdio je sudac.

I skica nesreće, dodao je, ukazuje na to da nije izgubio svijest neposredno prije sraza plovila. “Iz tih razloga vijeće nije prihvatilo tezu obrane da je optuženik izgubio svijest, što znači da je bio ubrojiv, mogao shvatiti svoje postupanje i vladati svojom voljom”, rekao je Jurišić.

Olakotne okolnosti – životna dob i narušeno zdravlje

Ustvrdio je i da iz nalaza vještaka za pomorski promet proizlazi da je išao prema Tribunju na autopilotu te da su se plovila približavala jedno drugome u uvjetima dobre preglednosti.

“Plovilo optuženika nije mijenjalo ni smjer ni brzinu i očito je da uopće nije uočio vozilo oštećenika. To što optuženi nije vidio plovilo spada u njegov propust jer ga je morao vidjeti s obzirom na uvjete”, rečeno je u obrazloženju presude uz pojašnjenje da se mora ukloniti brod koji vidi plovilo sa svoje desne strane, a to je bio Horvatinčićev brod koji se morao maknuti, ali se to nije dogodilo.

“Njegovo ponašanje u prometu je opasno”

“Nema dvojbe da je postupao s neizravnom namjerom, nije nadzirao plovidbu, nije motrio situaciju i u punoj brzini od 26 čvorova naletio je na jedrilicu bračnog para koji je zbog ozljeda preminuo na mjestu nesreće”, zaključio je sudac.

Kao olakotne okolnosti u presudi je naveo Horvatinčićevu stariju dob i narušeno zdravlje, a kaznu zatvora od četiri godine i deset mjeseci drži primjerenom svim okolnostima.

“S obzirom na to da je počinio kazneno djelo s namjerom i da je više puta osuđivan zbog prekršaja iz sigurnosti prometa, držimo da je njegovo ponašanje u prometu opasno, zbog čega mu je izrečeno oduzimanje dozvole za upravljanje vozilima”, naglasio je tada Jurišić.


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


-->