Kampanja za podizanje svijesti javnosti o važnosti deinstitucionalizacije osoba s problemom ovisnosti provedena je tijekom trajanja projekta ,,Povećanje dostupnosti izvaninstitucijskih socijalnih usluga za ovisnike“ Doma za ovisnike ZAJEDNICA SUSRET. Cilj kampanje bio je podizanje svijesti javnosti o važnosti procesa deinstitucionalizacije i prava ranjivih skupina s naglaskom na pravo na život u zajednici.
U dvije godine trajanja kampanje održana su četiri okrugla stola na temu metodologije i načina rada s ovisnicima i osobama u riziku s ciljem deinstitucionalizacije i prevencije institucionalizacije.
Dosad je snimljeno i emitirano 9 radijskih emisija o važnosti izvaninstitucijskih socijalnih usluga za ovisnike, tiskano je i distribuirano 1000 brošura o važnosti i načinima uključivanja ovisnika u zajednicu, objavljeno nekoliko medijskih priopćenja te je održana konferencija za stručnjake i širu javnost o načinima prevencije ovisnosti i predavanje „Izvaninstitucijski oblici skrbi“.
Cilj kampanje je bio informirati, uvjeriti i mobilizirati javnost za probleme ovisničke populacije.
Široka javnost u Hrvatskoj još uvijek stigmatizira osobe s problemom ovisnosti pa čak i nakon njihovog liječenja. Vrlo često se bivši ovisnici teško uključuju u društvo, teško se zapošljavaju, a samim tim i osamostaljuju. Stoga se kampanjom nastojalo osvijestiti širu zajednicu o problemima ovisnosti i osoba u riziku od ovisnosti i potrebi njihove deinstitucionalizacije.
Tijekom aktivnosti koje smo kroz Kampanju provodili, povećala se vidljivost dostupnih socijalnih usluga u zajednici te važnost procesa deinstitucionalizacije. Potaknuta je i lokalna zajednica na razvoj i širenje izvaninstitucijskih socijalnih usluga koje će pomoći ovisnicima u lakšoj prilagodbi na život u zajednici.
Iako se hrvatski sustav pružanja socijalnih usluga u velikoj mjeri oslanja na pružanje socijalnih usluga u institucijama, sve je veća potreba za deinstitucionalizacijom, prevencijom institucionalizacije i pružanjem socijalnih usluga u zajednici.
Deinstitucionalizacijom socijalnih usluga omogućuje se smanjivanje broja ulazaka u institucije, povećanje broja izlazaka iz institucija u nove oblike skrbi u zajednici, a istovremeno se širi mreža različitih socijalnih usluga, s naglaskom na programe prevencije institucionalizacije.
Također, cilj je u zajednici stvoriti uvjete za integraciju i rehabilitaciju, čime se dodatno razvijaju izvaninstitucionalni oblici pružanja socijalnih usluga.
Stoga je upravo ova Kampanja, kroz prezentiranje projekta Doma za ovisnike ZAJEDNICA SUSRET, kontinuirano tijekom dvije godine trajanja projekta, doprinijela podizanju svijesti o potrebi deinstitucionalizacije i pružanja socijalnih usluga izvan institucija.
Time je Kampanja doprinijela prevenciji daljnje institucionalizacija osoba s problemom ovisnosti, te sprječavanje njihovog povratka u institucije i ostanak u zajednici čime im je otvorena mogućnosti zapošljavanja i dodatnog obrazovanja, što se ne bi moglo ostvariti ako se nalaze u institucijama.
Dvogodišnji projekt ZAJEDNICE SUSRET „Povećanje dostupnosti socijalnih usluga za ovisnike“ (kodni broj UP.02.2.2.12.0006.) završava 01. srpnja ove godine. Provodi ga Dom za ovisnike ZAJEDNICA SUSRET u partnerstvu s Humanitarnom organizacijom „Zajednica Susret“.
Projekt je vrijedan 3.020.098,48 kuna, a financira ga u stopostotnom iznosu Europska unija iz Europskog socijalnog fonda, Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali 2014.- 2020. (85%) i Državni proračun Republike Hrvatske (15%).
D.M: /Foto: press