Dijete u Splitu završilo je u bolnici s dijagnozom trovanja hranom nakon što je pojelo obrok spravljen od Čokolina kojemu je istekao rok trajanja.
Proizvod je kupljen u trgovini Konzuma na istoku grada, gdje živi mnogo mladih obitelji s malom djecom i među kojima je ovaj slučaj posljednjih dana glavna tema.
Kako doznaje Slobodna Dalmacija, sporno pakiranje Čokolina od 200 grama na polici trgovine stajalo je iako je rok valjanosti istekao još u ožujku 2024.
Dijete je proizvod pojelo nekoliko dana nakon što je kupljen početkom lipnja. Članovi obitelji djeteta, koje je zbog povraćanja završilo na Hitnoj, sve su prijavili Državnom inspektoratu.
Na teren je izašla i Sanitarna inspekcija i pronašla još kutija istog proizvoda kojemu je istekao rok, a koje su stajale među ispravnim proizvodima s novijim datumom proizvodnje.
Konzum se ispričao
O slučaju se oglasio i Konzum. Iz trgovačkog lanca su izrazili žaljenje te poručili da, iako imaju propisane procedure i procese rada, “zbog ljudske pogreške se u iznimnim situacijama može dogoditi da se proizvodi ne povuku s polica na vrijeme”.
“Izuzetno nam je žao zbog situacije koja se dogodila. Rokovi trajanja proizvoda koje stavljamo na police uneseni su u sustav te odgovorna osoba u prodavaonicama, sukladno proceduri, radi kontrolu rokova. Sve proizvode kojima je istekao rok trajanja bez iznimke uklanjamo iz prodaje”, uzvratili su iz Konzumove Službe korporativnih komunikacija.
“Iako Konzum ima propisane interne procedure i procese rada, nažalost, zbog ljudske pogreške se u iznimnim situacijama može dogoditi da se proizvodi ne povuku sa polica na vrijeme. U slučaju da kupac naiđe na proizvod s isteklim rokom trajanja, isti uvijek može vratiti i uz ispriku mu dajemo ispravan u pola cijene”, navode u Konzumu.
Što se tiče radne snage, kao i ostali poslodavci i Konzum zapošljava strane radnike. Oni, ističu u kompaniji, prolaze edukaciju koja obuhvaća osnovne rada te su osposobljeni obavljati svoj posao isto kao i domaći radnici.
“Još jednom se želimo ispričati i izraziti naše žaljenje te ćemo svakako napraviti sve što možemo kako bi detaljno provjerili sve okolnosti i osigurali da se ovakve situacije ne ponavljaju.
Za sve ostale informacije u potpunosti smo na raspolaganju kupcima putem našeg besplatnog potrošačkog telefona 0800 400 000 ili maila [email protected]”.
Staru robu na police gura menadžment?!
“Hrvatska postaje europski kontejner za trećerazrednu robu”, zaključili su aktivisti Građanske inicijative “Kvalitetna i sigurna hrana Hrvatske” pronašavši u svim trgovinama i proizvode s isteklim rokom trajanja koji nisu smjeli biti na policama. Veliki broj proizvoda bio je, utvrdili su, sumnjivog izgleda ili njihove cijene nisu odgovarale onima koje su na blagajni potrošači trebali platiti.
Akciju su, kažu, proveli, jer imaju izuzetno velik broj prigovora potrošača na kvalitetu i sigurnost hrane, na akcijske cijene i istek roka trajanja proizvoda.
Odgovornost za stavljanje takvih proizvoda na police jest, rekao je Josip Kelemen, jedan od aktivista i savjetnik u redakciji “Halo, inspektore”, na trgovcima te voditeljima poslovnice koji su trebali obaviti nadzor i reći da ih se ne stavlja u prodaju.
“Osim ako to nije u dogovoru s menadžmentom pojedinih trgovačkih lanaca, a imamo izjave bivših i sadašnjih zaposlenika pojedinih trgovačkih lanaca gdje uprave naređuju trgovcima da takvu robu stave u prodaju, iako ne bi smjeli”, upozorio je Kelemen.
D.M. /Foto: ilustracija