Svečana primopredaja i imenovanje novog obalnog ophodnog broda OOB-32 Umag održani su danas, 17. siječnja 2025. godine, u vojarni “Admiral flote Sveto Letica-Barba” u Splitu.
Nakon prototipa obalnog ophodnog broda OOB-31 Omiš, ovo je drugi obalni ophodni brod, odnosno prvi iz serije od ukupno pet brodova koji ulazi u sastav Obalne straže i Hrvatske ratne mornarice.
Službenom primopredajom broda Umag Ministarstvu obrane RH pokrenut je dugogodišnji projekt izgradnje obalnih ophodnih brodova za Obalnu stražu i Hrvatsku ratnu mornaricu.
Deblokada kao i završetak ovog strateškog projekta jedan je od prioriteta ministra obrane Ivana Anušića od početka njegova mandata kao ministra obrane.
Naime, u ožujku 2024. potpisan je ugovor o dovršetku prvog obalnog ophodnog broda iz serije, odnosno drugog uz prototip Omiš.
Projekt izgradnje obalnog ophodnog broda dio je strateških napora Republike Hrvatske za modernizaciju i jačanje nacionalnih obrambenih sposobnosti, uz naglasak na suradnji s domaćim tvrtkama.
Vrijednost obalnog ophodnog broda OOB-32 Umag je 13,2 milijuna eura s PDV-om.
Ministar Anušić: Ovo je početak modernizacije Hrvatske ratne mornarice
Potpredsjednik Vlade RH i ministar obrane Ivan Anušić na svečanosti je rekao: “Ovaj je brod samo prvi iz serije koji ćemo isporučiti Hrvatskoj ratnoj mornarici. Ovo je tek početak modernizacije Hrvatske ratne mornarice. Upravo smo započeli proces nabave višenamjenskog broda tipa korvete. I taj ćemo projekt modernizacije uskoro predstaviti javnosti i očekujemo da će Hrvatska ratna mornarica ubrzo biti opremljena višenamjenskim brodom tipa korveta.”
U kontekstu realizacije izgradnje obalnih ophodnih brodova, ministar Anušić naglasio je kako je jedan od njegovih prvih zadataka kad je postao ministar obrane bio dogovor oko nastavka tog projekta.
Ministar je usto podsjetio kako Hrvatska danas izdvaja dva posto BDP-a za obranu te kako nastavlja snažiti i modernizirati Oružane snage.
“Hrvatska pobjednička vojska doseći će razinu koju zaslužuje, razinu koja će jamčiti hrvatskoj državi i hrvatskom narodu sigurnost, cjelovitost i teritorijalni integritet”, istaknuo je.
Ministar je na kraju naglasio kako je u njegovu mandatu i mandatu Vlade Republike Hrvatske prva i osnovna zadaća briga o čovjeku.
“Čovjek je ključ snage i jačine Oružanih snaga Republike Hrvatske i zato ćemo nastaviti podizati standard našim vojnicima, časnicima i dočasnicima”, rekao je.
Načelnik Glavnog stožera Oružanih snaga RH general-pukovnik Tihomir Kundid zaželio je brodu Umag dugu i uspješnu plovidbu. Istaknuo je kako vjeruje da će brod pridonijeti višoj razini naše pomorske sigurnosti, kao i zaštiti naših granica na moru.
“Obalna straža ovim će brodom nedvojbeno podići svoju razinu sposobnosti na moru. Opremanje ovim brodom pokazatelj je tehnološkog napretka Hrvatske ratne mornarice, ali i važan element naše pomorske tradicije jer će služiti za suočavanje sa suvremenim izazovima zaštite našeg pomorskog dobra”, naglasio je.
“Želim zahvaliti ministru obrane na entuzijazmu, radu i naporima koje ulaže u opremanje i organizaciju Oružanih snaga u cjelini kako bi bile suverene u provedbi naše temeljne misije, a to je odvraćanje i obrana”, poručio je general Kundid.
Zapovjednik Hrvatske ratne mornarice komodor Damir Dojkić rekao je: “Biti suveren na moru, znači biti u stanju nadzirati i kontrolirati ono što se događa u vodama pod vlastitom jurisdikcijom, ne samo u teritorijalnom moru nego i u području isključivog gospodarskog pojasa, što je temeljna zadaća Obalne straže kao sastavnog dijela Hrvatske ratne mornarice. Upravo će ovaj brod unaprijediti te sposobnosti u kojima se brod Omiš već dokazao.”
Komodor Dojkić uputio je uime svih pripadnika Hrvatske ratne mornarice zahvalu potpredsjedniku Vlade i ministru obrane Ivanu Anušiću, koji je prepoznao važnost projekta i potrebe Hrvatske ratne mornarice, te ga definirao kao jedan od prioriteta u svojem mandatu i u konačnici ga uspješno realizirao.
Kao počasna kuma, ime broda Umag na svečanosti je otkrila Danijela Radeka Paljuh, kći Valtera Radeke, prvog poginulog pripadnika Hrvatske ratne mornarice s područja Istre.
Cilj projekta opremanja Obalne straže s pet obalnih ophodnih brodova održavanje je i poboljšanje sposobnosti Obalne straže RH u nadzoru i zaštiti prava i interesa Republike Hrvatske na moru. Obalni ophodni brodovi ključni su za nadzor i zaštitu hrvatskog morskog teritorija te kontrolu granica, a njihova isporuka znatno će unaprijediti kapacitete Obalne straže i Hrvatske ratne mornarice.
Tehničke značajke obalnog ophodnog broda
Brod je dug 43,16 metara. Opremljen je daljinski upravljanom oružnom stanicom s automatskim 30-milimetarskim topom te dvjema ručno upravljivim strojnicama 12,7 mm i četirima ručnim prijenosnim protuzrakoplovnim raketnim sustavima.
Kapacitet broda je 17 članova posade, uz autonomiju plovidbe od deset dana. Brzinu od 28 čvorova osiguravaju mu glavni brodski motori snage 2 x 2525 kW (2 x 3386 konjskih snaga).
Opremljen je, uz ostalo, i dnevnim kamerama visoke rezolucije za detekciju i praćenje ciljeva, termalnom kamerom za detekciju ciljeva na velikim udaljenostima uz dva specijalna dalekozora za noćno motrenje.
R. I. /Foto: MORH
Večeras je objavljena videosnimka na kojoj potpredsjednik Vlade i ministar poljoprivrede Josip Dabro puca iz…
Nakon što je objavljena snimka na kojoj potpredsjednik Vlade i ministar poljoprivrede Josip Dabro iz…
Josip Dabro, potpredsjednik Vlade i ministar poljoprivrede, šumarstva i ribarstva, snimljen je kako ispaljuje više hitaca…
Komentiraj