Sukladno Zakonu o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma, Hrvatska demokratska zajednica dostavila je u zakonskom roku Državom izbornom povjerenstvu financijski izvještaj o financiranju izborne promidžbe na izborima za zastupnike u Hrvatski sabor 2020. godine sa sastavnim dijelovima.
Primici izborne promidžbe iznosili su 15.885.411,90 kn, dok su troškovi izborne promidžbe iznosili 15.877.845,45 kn.
Hrvatska demokratska zajednica je iz vlastitih sredstava doznačila iznos od 11.576.021,75 kn, a Hrvatska socijalno – liberalna stranka 201.921,85 kn.
Razlika primitaka odnosila se na donacije u iznosu od 4.107.468,30 kn, od čega se 1.113.900,00 kn odnosi na donacije od pravnih osoba, a 2.993.568,30 kn na donacije od fizičkih osoba.
Također, valja napomenuti kako je Hrvatska demokratska zajednica u Državni proračun ukupno uplatila 75.700,00 kn neželjenih i nedopuštenih donacija, a najveći iznos odnosio se na pravne subjekte koji su koristili potpore države za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenim koronavirusom (Covid-19).
Najznačajniji troškovi odnosili su se na:
– oglašavanje na televiziji u iznosu od 3.807.140,74 kn,
– grafičke i tiskarske usluge u iznosu od 2.345.904,77 kn
– oglašavanja na elektroničkim portalima u iznosu od 2.217.991,25 kn,
– oglašavanje na billboardima, city lightovima i dr. u iznosu od 1.716.889,63 kn,
– oglašavanje putem društvenih mreža u iznosu od 1.691.057,83 kn,
– oglašavanje na radiju u iznosu od 1.150.329,88 kn,
– izrade filma i fotografija u iznosu od 759.292,86 kn
– oglašavanje u tiskanim medijima u visini od 707.577,04 kn,
Cjeloviti financijski izvještaj o financiranju izborne promidžbe bit će objavljen na službenim stranicama Državnog izbornog povjerenstva.
R.I. /Foto: cropix