Pozornost njemačkih medija proteklog vikenda su privukla dvojica Hrvata – jedan je kapetan vatrenih Luka Modrić, a drugi poduzetnik.
U sjevernoj Europi, piše njemački list Die Welt, raširena je predrasuda da “Hrvati znaju igrati nogomet, ali da su skloni nepromišljenim postupcima i da se vole razmetati velikim riječima”.
Ovo prvo definitivno stoji kada je riječ o Luki Modriću, konstatiraju autori članka, ali ovo zadnje nikako. To potkrepljuju primjerom Modrićevog nastupa pred novinarima nakon “njegove gala-predstave protiv Argentine”: “…strateška glava hrvatske reprezentacije je djelovala kao netko tko je samo govorio jer se to od njega očekuje. I zato bježao u floskule.”, prenosi DW.
Ni Die Weltu nije promaklo da se Hrvatska nakon uvjerljive pobjede nad “gauschosima” smatra i ne više tako tajnim favoritom za osvajanje titule, jer, kako piše, “očito ima momčad koju za razliku od prijašnjih godina ne krase velike riječi nego velika djela.”
Autorima članka nije promakla ni euforija u hrvatskim medijima, ali daju im za pravo: “Disciplinirana, taktički mudra i u pojedinim fazama brilijantna igra daje povoda navijačima u domovini da sanjaju. Konačno je, čini se, generacija okupljena oko 32-godišnjeg Modrića i njegovog kongenijalnog partnera u veznom redu, Ivana Rakitića (32), izašla iz sjene junaka iz 1998.”
Die Welt piše o “gotovo savršenoj mješavini” hrvatske reprezentacije začinjenoj “ekstra-klasom Modrića”. On je, konstatira, bio “već okosnica pobjede nad Nigerijom”, a “protiv južnih Amerikanaca je ubrzavao igru kada bi Hrvati oduzeli loptu razoružanoj defenzivi Argentinaca.” I usporavao je kada bi njegova momčad “trebala predah”.
Njemački dnevni list je fasciniran i Modrićevom statistikom: 62 dodira s loptom, 29 dodavanja u protivničkoj polovici terena, s preciznošću od 83 posto, 67 dobivenih dvoboja – što je “senzacionalno za jednog ofenzivnog veznjaka”. Navodi kako to isto vidi i španjolski list AS koji je Modrića nazvao “prvom violinom hrvatske reprezentacije”.
Ali hvale Die Weltovih sportskih komentatora je požnjeo i hrvatski izbornik Zlatko Dalić koji je, smatraju, napravio ispravan taktički potez zamijenivši Andreja Kramarića Brozovićem koji je odlično neutralizirao Messija.
“Pionirski duh iz Hrvatske”
Ugledni Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) u subotnjem je izdanju poduži članak posvetio informaciji da je Porsche kupio 10 posto udjela hrvatskog start-up-poduzeća “Rimac automobili”. FAZ na početku teksta konstatira kako automobili, po naravi stvari, nisu i ne mogu biti adut politike Zelenih, pa tako ni premijera njemačke savezne pokrajine Baden-Württemberga iz te stranke. S druge strane je, pak, riječ o pokrajini poznatoj po jednom proizvođaču automobila koji nemalo troše – Porscheu.
“Umjesto ‘da se poput pokvarene ploče ponavljaju priče oko grijeha iz prošlosti, treba gledati prema naprijed’”, citira FAZ premijera Baden-Württemberga Winfrieda Kretschmanna koji je “kao primjer iz rukava istresao jednog mladog poduzetnika koji ga je fascinirao, Matu Rimca koji je u Hrvatskoj napravio jedan elektični sportski superautomobil.”
FAZ citira i člana Uprave Porschea Lutza Meschkea koji je rekao kako u Porscheu “ideje mlade poduzetničke tvrtke smatraju vrlo obećavajućima”.
Automobil u kojega se Kretschmann zaljubio prilikom svog radnog posjeta Hrvatskoj, piše FAZ, već je privukao pozornost na sajmu automobila u Ženevi. “C TWO, kako se zove ovo vozilo, uglavnom je izrađen od aluminija i karbonskih vlakana te sa svojih 2.000 konjskih snaga može postići brzinu od 412 km/h. Zahvaljujući sustavu brzog punjenja s 250 kilovata može za pola sata napuniti 80 posto akumulatora.”
U članku se navodi kako se još ne zna točno koje će projekte zajednički realizirati Porsche i Rimac, ali se primjećuje kako se za tehnologiju visokonaponski punjivih baterija sigurno zanimaju i u Stuttgartu gdje se trenutno razvija prvi električni sportski automobil iz Porscheovog pogona – Taycan. “Sada je na redu međusobno upoznavanje – što se iščekuje s napetošću.”
To upoznavanje izgleda ovako: “Pionirski duh u hrvatskoj firmi sa 400 djelatnika, a koji Kretchmann toliko hvali, susrest će se u Stuttgartu sa švapskom perfekcionističkom inženjerskom umjetnošću i aparatom od 30.000 zaposlenih.”
Ali, kako zaključuje FAZ, njemački mentalitet Mati Rimcu koji je kao dijete živio s roditeljima u Frankfurtu i sanjao o tome da jednoga dana napravi najbrži auto na svijetu, nije stran.
IZVOR: Fenix-magazin