Na index.hr pronađoh tekst prof. Anite Šojat, tekst koji se savršeno uklapa u Jokić&CO agendu, no koji nema ni minimum logičke ili etičke smislenosti, osim što se širi – munjevito, kako piše index, i što je bezrezervna – neutemeljena podrška Jokiću, poznatom i kao Reforma to sam ja. Mada bi bilo priličnije napisati “munjenovito”.
Anita Šojat je profesorica hrvatskog jezika koja je radila u timu Borisa Jokića, autorica više čitanki “Snaga riječi” za hrvatski jezik od 5. do 8. razreda osnovne škole,
Šojat piše kako se javila u Stručnu skupinu koja je radila na kurikulumu nastavnog predmeta Hrvatski jezik, pa navodi kako nije “ni lijeva ni desna ni ona što je u sredini”. Piše i o medijskim spinovima koji su doveli do zaustavljanja reforme te napisala kako je nakon njih krenulo najgnjusnije prozivanje po portalima i društvenim mrežama.
Analizirat ćemo dijelove proglasa profesorice Šojat.
“Novinarski spinovi najzeznutija su stvar na svijetu. Mogu pokrenuti niz problema, dovesti do krize vlasti ili recimo: srušiti kurikularnu reformu. Spavate li mirno vi koji ste ih pustili?”
To bi se moglo odnositi na spin o Željki Markić kao sivoj eminenciji novih reformista, ili o katolibanskom, klerofašističkom kurikulumu, ili o Jokiću kao kompetentnijem od Culej, ili o vraćanju u mračnu prošlost ako u lektiri ne bude Ferićevih bljuvotina? Spavate li mirno vi koji ste pustili ove spinove? Naravno, ne odnosi se na navedeno, već na svaku istinu oko projekta “Preodgoj i razaranje svega hrvatskoga.”
“Imam potrebu nakon godinu dana, a uoči sutrašnjega prosvjeda, napisati istinu o Kurikulumu nastavnoga predmeta Hrvatski jezik.”
Ova izjava pretpostavlja da svi ostali (koji nisu Jokićevi fanovi, naravno) bestidno i besramno lažu, a prof Šojat, eto, jedina govori istinu. To pretpostavlja da lažu stotine akademika i tisuće drugih profesora kad kažu da je dosta stvari neprihvatljivo, ili besmisleno, ili kad traže odgovore na pitanja, a Jokić&CO smatraju da nisu nikome dužni polagati račune, pa ni znanstvenoj zajednici.
To znači da laže i prof. dr. sc. Marko Alerić kad danas u Večernjem listu govori o 3 knjige primjedaba i poziva da se Jokić&CO očituju na te primjedbe. Također to znači i da dr. sc. Ante Nazor laže kad govori o kurikulu i neshvatljivoj, u znanosti, namjeri da oni koji pišu kurikul odlučuju o utemeljenosti primjedbi te prema svom nahođenju odbacuju primjedbe, a ne laže. Manji je problem što JokićCO odbacuju sve primjedbe, veći je što primjedbe ne žele ni komentirati ili se očitovati po tom pitanju. Toliko o znanosti i znanstveno utemeljenom kurikulu Jokić&CO družine.
Dalje profesorica iznosi osobne stavove o svojoj nepripadnosti ideologijama lijevo, desno, centar i tvrdi da nigdje ne pripada, ali odlučnost da bezrezervno brani lijevoliberalnosorosevskokinseyevski kurikul i radnu skupinu utemeljenu odlukom ondašnjeg SDP-ovog predsjednika Milanovića svrstava je u određenu skupinu, shvaćala ona to ili ne. Uz to što je nemoguće nemati stavove o većini životnih pitanja, umna bića ih, naime, uvijek i redovito imaju. Ili profesorica zna kamo ili kome pripada, ali se drži sadržajno šuplje i isprazne priče o “ni u čemu utemeljenoj, ispravnoj ideologiji” ideologa tipa Jokić, Jovanović ili Milanović. Tu zapada u druge poteškoće, no o tom potom…
“Još uvijek sa suzom u oku čitam svoje motivacijsko pismo. Bila sam spremna raditi 14 sati dnevno i radila sam kao životinja. Bilo nas je malo. “
I ja sa suzom u oku čitam svoja motivacijska pisma i tekstove, no onda se probudim i prestanem kleti taj “nerazumni svijet”, nerazuman sam samo ja. Odnosno, malo popričam sa svojim super-egom i objasnim mu neke stvari pa se on posramljen odvuče negdje, plačući.
U sustavu obrazovanja nije potrebno (ili produktivno) raditi kao životinja, potrebno je raditi inteligentno, duhom, poučavanje je umjetnost, priprema kurikula je umjetnost nad umjetnošću. Obrazovanje nije siječa drva u šumi ili kopanje krumpira, radi se o umu, duhu, opuštenost donosi britkost, obrazovanje je usmjeravanje, a ne tlaka i kopanje. Svi poznajemo neke profesore koji su u grču predavali, svodili poduku na krvavi rad, nije to to.
Obrazovanje nije krvavi rad već težak ali prekrasan put. Djeci obrazovanje, pa i pripremu obrazovanja, prikazati kao “radim kao životinja”, nije put, put je pokazati im što sve mogu naći na tom putu, a najbitnije pokazati im da će na tom putu naći sebe, to je bit obrazovanja. Naglasak na lakim notama, pornografiji, seksualnom imbecilizmu, treniranju neodgovornosti i “lako ćemo” ideologiji ne može donijeti ništa dobro, ali dobro djeci u svakom slučaju nije ni dio agende preodgojitelja.
“Bilo nas je malo!”
Bilo vas je malo? Zašto? Zato što niste htjeli nikoga osim podobnih u svoj mali SDP-Soros kružok. Koliko je licemjerno izjaviti “Bilo nas je malo”, a istovremeno ignorirati činjenicu da ste odbili tisuće i tisuće onih koji su se htjeli uključiti, tri knjige samo primjedbi i kritika govore o zanimanju za kurikul, ignorirali ste ih, sve ste ignorirarali, a sad se žalite da ste radili kao konji i da vas je bilo malo? Proučite pojam “licemjerno”.
“Nitko mi nikada nije rekao što ću napisati, nitko mi nikada nije naredio što ću obrisati, nitko me nije ometao u radu. Bila sam slobodna.”
Nitko Vam nije rekao ni da će ono što ne spada pod agendu lijevoliberalnokinseysoros biti uvršteno u kurikul, nitko Vam nije rekao što ćete obrisati, jer se znalo tko briše i čija je zadnja. Papir-disk sve trpi i nema ni potrebe da se nekoga ometa, jednostavno se ono što ne odgovara agendi izostavi. “Bili ste slobodni onliko koliko ste se uklapali u agendu, tisuće i tisuće drugih nisu imali pristup Vašoj maloj kvazi slobodnoj, a brojem ograničenoj zajednici preodgojitelja. Nemate Vi pojma o slobodi prof. Šojat, probajte samo, kao test, napisati nešto kontra propisane agende pa ćete vidjeti kako se san o slobodi razbija u tisuću komadića i otkriva lance i kugle kojima ste vezani za betonski pod.
“Nisam se obogatila…”
Možda Vi niste, ali netko jest, jer negdje je moralo završiti onih 12,35 milijuna kuna samo za početak, gdje?
“Spinovi oko popisa djela za samostalno čitanje dali su naslutiti da naša kurikulumska priča neće dobro završiti. Mediji su bili preplavljeni sudbinskim naslovima, nitko nije čitao dokument. Svaka primjedba započinjala je rečenicom: pročitala sam u novinama, kolegica mi je rekla, slušala sam na televiziji… “
Zanimljivo, znači 3 knjige primjedbi i kritika utemeljeno je samo na prepričavanju i rekla-kazala? Dakle, 60 akademika, tisuće doktora znanosti i profesora svoditi na rekla-kazala priče i tvrditi da oni ne čitaju? Profesorice Šojat, čitate li Vi što pišete? “Akademici o kurikulumu” je jedan od tekstova koje ne možete prikazati kao rekla-kazala. Ili možete? Vas 350 samo ste jedan minoran dio znanstvene zajednice i nije do vas da sve ostale (većinu) svedete na rekla-kazala babetine.
“Zaključili smo da dosadašnji pristup lektiri nije rezultirao pasioniranim čitačima. Ljubitelji lijepe književne riječi izgubili su se u pokušaju da od njih napravimo književne teoretičare. Ne znam kad je postalo važnije književnome djelu pobrojati motive, temu, likove i svu ostalu pripadajuću teoriju od razgovora i vrednovanja onoga što su djeca pročitala. Zaključili smo da je najveća prijetnja lektiri upravo nemogućnost iskazivanja kritičkoga stava o pročitanom i ukalupljivanje učenika u gotove interpretacije prema kojima njihova razmišljanja o knjizi trebaju biti ista kao učiteljeva ili kritičareva.”
A novi će rezultirati? Koji su argumenti za ovaj stav? Koja su istraživanja dovela do zaključka da će čitanje Ferićevih ogavluka ili Štulićevih pjesmuljaka promijeniti svijest učenika pa će početi čitati, Shakesperea ili Marulića, postati “pasionirani čitači”? Kritički stav o lektiri moguće je iskazivati i prema starim popisima, ako je riječ samo o stavovima. Nemogućnost iskazivanja kritičkog stava je do profesora, a ne do učenika, odnosno onoga što se traži. To da se kažnjava svako odstupanje od propisanih istina je do ograničenja onih koji predaju, toga će također uvijek biti dok god bude profesora zanatlija.
“Ugradili smo svoja iskustva iz nastave, iz naših svakodnevnih susreta s učenicima. Zar netko može posumnjati da smo njima željeli loše? Da smo imali nadinteres? Da smo željeli politizirati u ovakvom dokumentu? Da nam djeca nisu sveta?”
Imaju i drugi iskustva, a ne samo vi iz Jokićeve radne skupine, njima odričete pravo glasa i iskustva, zašto? Tko ste vi/Vi da imate monopol na iskustvo?
Da, netko može posumnjati da ste željeli djeci loše, osobito kad se vide svi prigovori akademske zajednice, kad se zna da je Jokić nametnut od stranih i javnosti nepoznatih krugova i kad diže revolucije pokušavajući sprovesti preodgoj Hrvata prema mjerilima onih koji su ga godinama spremali samo za to. Kad se vidi cjelokupna slika, ono što prethodi i i što je u pozadini svega oko “vašeg kurikuluma”, imamo pravo sumnjati da ne želite dobro našoj djeci.
Vi osobno svoju ideološku pozadinu ne vidite kao nešto loše, no to je vaše mišljenje, no daleko je više onih koji ne vide dobro u nekim stvarima koje ste radili, osobito u svjetlu činjenice da je kurikul, po vama iz Jokić&CO, Sveto Pismo o kojemu nema rasprave i ništa se ne smije izbaciti ili promijeniti, to se inače zove tiranija, despotizam, nasilje nad duhom i umom, kako god hoćete. Toliko o slobodi ostalih.
Nadinteres, zar stvarno želite ostati pri stavu da nema “nadinteresa”? Ako nema “nadinteresa” onda je to hrpa gluposti i nema nikakvog smisla. Odlučite se: Ima li vaš kurkikulum “nadinteres” ili je skup besmisla bez ikakvog interesa i smisla?
Profesorice Šojat, sve je politika, Vaše neshvaćanje takve jasne činjenice ne mijenja činjenicu. Vi smatrate da je stara politika školovanja loša, smatrate i da je nova politika, bez vaše Jokić&CO skupine loša, a samo je vaša politika dobra. Tko ste vi da imate monopol sprovoditi svoju politiku ignorirajući 99% ostalih?
Tko ste vi da imate monopol na istinu i ideološku ispravnost?
Ne, vama naša djeca nisu sveta i vi, kao i Vi osobno, nećete djeci niti na jedan način pomoći ako si sami ne pomognu, niti vas njihova sudbina zanima, a vjerovali ili ne niste ništa vrijedniji ili bolji od onoga koji teško radi na njivi da nam djeca ne umru od gladi. Može li jedan vrijedni i pošteni seljak reći da su mu naša djeca sveta? Ne može! A opet, do njega je hoće li nam djeca uopće živjeti ili umrijeti od gladi, no on neće nikad pretenciozno i licemjerno tvrditi da su mu naša djeca svetinja, jer nisu.
I tako se saga o vrhunaravnom preodgojitelju Hrvata nastavlja današnjim prosvjedom svih onih kojima nismo po volji i koji bi nam djecu preodgajali jer ih je netko programirao striktno za tu misiju preodgoja nepokornih i kršćanski nastrojenih Hrvata.
Preodgoj se svodi na lake note, pornografiju, pedofiliju, izbor da se izabere informatika ili tjelesni, težak neki izbor. Naravno, za etiku i dalje nema mjesta u osnovnim ili srednjim školama, ali ima za oblačenje dečkića u haljinice, to će im trebati u životu kakav su im namijenili truli krezovi, a nema ni za logiku, ali ima za pornografsku lektiru i za vježbe navlačenja kondoma na banane, to će također trebati našim kćerima u svijetu trulih i trulo bogatih krezova. Bijedno i jadno, dekadencija, slom uma i duha, travestija u obrazovanju.
Iza Jokića je strahotni plan i mračna sila koja ga goni da beskrupulozno siluje svojim ambicijama čitavu Hrvatsku, ne popušta ni milimetra. Što se njegovih kvalifikacija tiče, citirat ću za kraj dr. Žarka Puhovskog.
“Kad je u pitanju kurikularna reforma, (Jasminka Buljan) Culej je izabrana na način koji je manje nedemokratski od onoga kad je na čelo reforme postavljen Jokić, iako je slabije kvalificirana. On je šarmantan politikant koji je uspio da ga svi prihvate, i predsjednica i biskupi Da se kandidira za gradonačelnika, bio bi ozbiljan kandidat. Cijelo vrijeme se igra politike, a pravi se da nije političar. Doveo je do toga da će se deseci tisuća ljudi sutra na Trgu bana Josipa Jelačića baviti dokumentom od 500 stranica, a to je po definiciji populizam.
Treba li što dodati ovom opisu Jokića? Treba! Od Jokića su smiješniji samo oni koji ga slijede. Dobar opis današnjeg Jokić&CO prosvjednika je opisan riječima mog facebook frenda i izvrsnog stand up komičara Domagoja Pintarića:
!Zašto ideš sutra na prosvjed? (citirani odgovor) – Zato jer, ono, domoljubi, kuiš, ono… oni kao hodaju za život, a kuiš, a Željka Markić ima privatnu firmu, ono, a kuiš HDZ krade… i ono, kao nema onoga, kak se zove u ovome kak se zove… i neću ovu vladu, gle, ono pa to je kuiš tuga. A svi idu u Irsku… I nema posla, a ja bih htio da moja djeca uče u školi engleski, a ne vjeronauk i ono, kuiš, imaginarni prijatelji, a ne znanost, a kuiš, ima nas, e, a ovi kao kradu, oni su glupi, kuiš, mi nismo. Zato idem.”
Stjepan Štimac/foto:fb
Na dan kada je vlada službeno odredila datum predsjedničkih izbora, rezultati HRejtinga na HRT-u pokazuju…
EPPO je od slučaja Beroš htio napraviti „TOPOVSKI UDAR“ na Turudića i Plenkovića (više…)
OBJAVLJUJEMO SNIMKE OBRANE SLAVENA ČOLAKA - ŽUPANIJSKOM SUDU U ZAGREBU S KONKRETNIM DOKAZIMA PREZENTIRAN INSTITUCIONALNI…
Komentiraj