Svijet špijuna je takav da se za njihove uspjehe ne zna, ali za neuspjehe doznaju svi. Ovaj veliki skandal iz vojne baze na Zemuniku nije toliko pitanje za našeg obrambenog ministra ili zapovjednika HRZ-a koliko je to pitanje za šefa naše Vojnosigurnosne agencije (VSOA)?
Kako je moguće da se švercer oružja ušeta u vojnu bazu gdje se, među ostalim nalaze i američki instruktori?
Što će na to reći u američkoj ambasadi u Zagrebu i oni u Pentagonu? Neće biti sretni.
Ovo je samo jedan od razloga zašto imamo pravo biti iznervirani i razočarani radom djelom naših vojnih obavještajaca.
“Vepre s Dinare”
Iako brigadni general Mato Mikić, zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva, kaže da je riječ riječ o izoliranom slučaju, da se do sada nešto slično nije dogodilo, sjetimo se da su i prošle godine iz MORH-a pričali o izdvojenom slučaju kad su pripadnici HRZ-a vojnim helikopterom išli u krivolov na veprove na Dinari.
Sjetimo se samo prošlogodišnjeg otkrivanja identiteta izraelskih pilota F-16 Baraka koji su sletjeli na Pleso kako bi se predstavili široj hrvatskoj javnosti te sudjelovali u programu obilježavanja „Oluje“ u Kninu.
Cijelo vrijeme praćenja aktivnosti izraelskih pilota u Hrvatskoj mediji ni jednom nisu naveli identitet izraelskog pilota, profesionalno uvažavajući taj sigurnosni protokol izraelske vojske da je identitet njihovih vojnih pilota tajna i strogo klasificiran podatak. Izraelsko ratno zrakoplovstvo je u kontinuiranom ratnom stanju pa je skriveni identitet njegovih pilota jedan od elemenata sigurnosti i zaštite.
Afera s izraleskim pilotom
Doista, fotografije pilota izraelske avijacije objavljenim tada u hrvatskim tiskovinama, na web portalima ili tv emisijama redovito su potpisane kratkom legendom u kojoj bi stajalo samo „izraelski pilot i zapovjednik baze „Ramat David“.
Nakon obavljenog zajedničkog leta 3. kolovoza, u hangaru na Plesu upriličene su izjave za medije. U jednom trenutku ispred upaljenih kamera i fotoaparata jedan časnik HRZ-a vadi uokvirenu plaketu, odnosno potvrdu o posjeti eskadrili i zajedničkom letu u Mig-21 i uručuje je izraelskom kolegi.
Ono što je izazvalo konsternaciju kod vojnih i sigurnosnih stručnjaka je da su kamere na toj plaketi snimile puno ime i prezime izraelskog brigadira i zapovjednika izraelske vojne baze gdje su smještene 109., 110. i 117. eskadrile borbenih aviona F-16 Block 30 Barak. Iz te baze svakodnevno se odvijaju borbeni letovi pa je s razlogom identitet njezinog prvog čovjeka stroga vojna tajna.
Zahvaljujući toj famoznoj plaketi sada znamo da se izraelski gost zove Amir Lazar. Dodajmo da na googleovoj tražilici uopće ne postoje nikakvi podaci o Amiru Lazaru. Hvala VSOA-i i HRZ-u.
Remont MiG-ova: što je radila VSOA?
Ne tako davno obavljen je sramotno loš remont hrvatskih MiGova u Ukrajini. Postavlja se pitanje kako je i na koji način VSOA nadzirala cijeli taj postupak?
Kao što znamo taj je remont završio skandalom, fijaskom, neispravnim avionima i sudskim procesom iako je VSOA na vrijeme imala informacije da će finale tog remonta biti katastrofalan.
Sjetimo se 2015. godine kada se naša akrobatsko-letna grupa „Krila oluje“ umalo raspala zbog iznenadnog odlaska. Čak šest najiskusnijih pilota instruktora u Katar.
Odlazak tolikog broja iskusnih vojnih pilota u drugu zemlju nezabilježen je u povijesti suvremene svjetske vojne avijacije. Prije odlaska pilota nema sumnje da se s njima kontaktiralo od strane Katara. Kako je moguće da jedna strana zemlja vrbuje pilote zemlje članice NATO-a, a sve pred nosom VSOA-e službe koja bi trebala nadzirati vojni sustav?
Da stvar bude luđa, u Katar je za veleposlanika otišao čovjek koji je upravo u vrijeme odlaska naših pilota bio načelnikom Glavnog stožera.
Službeno objavili tajne podatke
Jedan od bisera u životu naših vojnih obavještajaca zbio se davne 2002. godine kada su u “Vojnom vjesniku”, službenom glasilu MORH-a, objavili popis 10.000 kandidata za stambene kredite MORH-a i pritom otkrili čuvane osobne podatke stotina pripadnika Uprave SIS-a, Obavještajne uprave Glavnog stožera OSRH, Nacionalne središnjice elektroničkog djelovanja…
Nadzire li VSOA zbivanja u Zrakoplovno-tehničkom centru ZTC- u Velikoj Gorici?
Tamo još povremeno njeguju poslovne odnose s Ukrajincima koji su nam upropastili borbene avione.
Znaju li u VSOA-a da su tamo, ne tako davno nestajali rezervni dijelovi iz skladišta?
Zbog sveukupnog lošeg stanja u ZTC-u, došlo je do povezivanja te ustanove s sumnjivim ukrajinskim skupinama iz tvrtke Ukrspeceksport. ZTC je upravo u Ukrajincima prepoznao dugoročnog partnera na remontu zrakoplovne tehnike i opskrbi pričuvnim dijelovima.
Aktualni predsjednik Uprave ZTC-a Ivica Grebenar te član Uprave ZTC-a Zdravko Klanac dovedeni su nedavno da nešto naprave od ZTC-a, ali što vojnici, uz dužno poštovanje, znaju o tržišnom poslovanju. Posebno kad je u pitanju tvrtka koju je u svakom pogledu pregazilo vrijeme isključivo zbog višegodišnjeg nemara države.
M.Marković/Foto:maxportal/morh