Voditelja podružnice Čistoća Davora Vića gradonačelnik Tomislav Tomašević je doveo iz Osijeka, a uz uz 26 tisuća kuna bruto plaće, daje mu 5 tisuća kuna mjesečno za najam stana i režije. Taj Osječanin od Zagreba je za samo par mjeseci napravio Zmazan grad kako su Zagrepčani počeli zvati nekad “Beli Zagreb Grad”.
Voditelj podružnice Četoća u Zagrebačkog Holdinga u Novom danu na N1 je objašnjavao zašto je Zagreb postao zapušten, a za početak je okrivio one bivše.
“Zatekli smo sustav koji je godinama bio zanemarivan, u najgorem smislu to su kapaciteti. Činjenica je da mi svakom korisniku moramo doći po njegov otpad i naravno da su tu ključni kapaciteti i obujam rada. Godinama se svakom korisniku miješani komunalni otpad odvozio od dva do šest puta tjedno.
Kada je došla obveza da se otpad mora i odvajati, programi za plastiku, staklo, metal, papir i biorazgradivi otpad su se samo dodavali. Istovremeno, nije se razvio sustav naplate po količini koji bi korisnike poticao da odvajaju otpad”, kazao je Vić.
Kao najveći problem vidi to što se godinama nije ništa radilo po pitanju ljudskih kapaciteta i radnih stredstava.
“Nije se radilo niti na organizacijskim kapacitetima podružnice. Pokušalo se s vatrogasnim mjerama u pogledu zapošljavanja administrativnog i rukovodećeg kadra i onda smo došli u situaciju na razini Holdinga da nam fali ljudi koji rade osnovnu djelatnost – to su ljudi koji odvoze otpad, čiste ulice, paze parking, sade cvijeća…”, pojasnio je Vić.
Napominje da im problem trenutno stvara tržište rada na kojem ne mogu naći radnike. Kazao je i da nije nikakva tajna da vozila nedostaje, a da su postojeća u lošem stanju.
“Dovoljno je da malo bolje pogledate, a sada smo u fokusu javnosti zbog činjenice da imamo određene operativne probleme i određenim korisnicima ne izvršavamo uslugu u onom obimu u kojem su navikli. Neka od vozila su iz sredine i s kraja 90-ih. Oni se svaki dan kvare. Najbrže ih osposobimo nazad, ali ta vozila su neadekvatna za radnike”, rekao je Vić.
Kaže da u pet godina niti jedno vozilo nije nabavljeno. Otkrio je i da je trenutno u postupku nabave 15 novih kamiona.
“Holding je stabilizirao svoje financije i sada smo u mogućnosti da nabavimo ta vozila”, dodao je. Vić očekuje da će dugoročne promjene nastupiti nakon što se uvede novi model naplate.
“Onda očekujemo da će se i ova situacija, u kojoj pojedinim korisnicima dolazimo 40 puta mjesečno, mogla reducirati. To je velika učestalost koja je u koliziji s osnovnim pretpostavkama zaštite okoliša”, rekao je.
Ističe da je novi model naplate utemeljen na sustavu vrećica je napravedniji kako bi se troškovi zbrinjavanja otapada rasporedili pravedno među korisnicima. “Jer sada onaj koji više odvaja, plaća za susjeda koji ne odvaja”, rekao je.
M. Marković/Foto: pxll