Ruski botovi pokrenuli su “prokremaljsku kampanju dezinformiranja” na društvenim mrežama kako bi podržali hrvatskog predsjedničkog kandidata protiv NATO-a, rekla je skupina istraživača u srijedu, piše Politico.
Centre for Information Resilience, neprofitna organizacija sa sjedištem u Londonu koja razotkriva operacije dezinformacija, objavila je izvješće u kojem se tvrdi da su “proruske, anti-EU i anti-NATO bot mreže” radile na jačanju aktualnog hrvatskog predsjednika Zorana Milanovića uoči prve kampanje 29. prosinca. krugu predsjedničkih izbora u zemlji.
Izabran za predsjednika 2020. godine, Milanović, koji potječe iz lijevo orijentirane Socijaldemokratske stranke, često je vrijeđao i NATO i Europsku uniju u brbljavim, populističkim govorima koji su ga uspoređivali s novoizabranim predsjednikom Sjedinjenih Država Donaldom Trumpom.
Također je govorio protiv vojne pomoći Ukrajini i kritizirao zapadne sankcije Rusiji.
S nešto manje od 50 posto glasova u prvom izbornom krugu prošlog mjeseca, Milanović nije uspio izboriti uvjerljivu pobjedu.
Drugi krug izbora održat će se 12. siječnja , au njemu će se sučeliti Dragan Primorac iz vladajuće Hrvatske demokratske zajednice.
Prema CIR-u , računi “sa slikama proruske vlade i hashtagovima” redovito su objavljivali sadržaj koji veliča Milanovića na društvenim mrežama, uključujući X i Facebook, u “dva vala”: nakon što je izrazio svoje protivljenje slanju hrvatskih vojnika u Ukrajinu, i nakon što je prvi krug izbora.
“Utvrđeno je da jedan naizgled neautentični Facebook račun koji su identificirali istraživači objavljuje više od 100 puta dnevno i uglavnom dijeli slike u kojima se napada Primorac ili podržava Milanović”, tvrdi se u izvješću.
Izvješće dolazi nakon šokantne pobjede gotovo nepoznatog ultranacionalističkog, proruskog kandidata Călina Georgescua u prvom krugu rumunjskih predsjedničkih izbora krajem studenog.
Vrhovni rumunjski sud kasnije je poništio izbore nakon što je u dokumentima rumunjske obavještajne službe s kojih je skinuta oznaka tajnosti otkriveno da je Georgescu imao koristi od kampanje pojačanja u ruskom stilu na TikToku.
M. Marković/Foto: Hina POOL