Orsat Miljenić, Zoran Milanović, Ivo Josipović, Stjepan Mesić, Jadranka Kosor, samo su neki od njih, a obzirom da se radi o pravnim „stručnjacima“ time je njihova odgovornost pred zakonom i znatno veća. „Nečinjenje“ kao oblik kaznenog djela očito je još uvijek nepoznanica za te ugledne pravnike, a što je posebno zabrinjavajuće nepoznanica i za državno odvjetništvo koje na taj učestali oblik kršenja zakona ne reagira, vjerojatno kako i samo ne bi moralo postupati unutar svoje vlastite kuće koja na taj način već godinama štiti kriminal. I tako lančano sve u krug i već godinama na štetu države i njenih građana.
No, početkom funkcioniranja pravne države usklađeno sa europskim zakonodavstvom, i taj oblik kriminala biti će procesuiran i sankcioniran, a politička scena očišćena od najvećeg kočničara razvoja Republike Hrvatske u modernu i gospodarski razvijenu članicu EU, a to je pravosuđe.koje je prema riječima sadašnjeg ministra Ante Šprlje samo djelomično korumpirano što bi prema njegovim standardima očito trebalo značiti zadovoljavajuće.
Kako još uvijek nisu sankcionirani niti njih 20-ak korumpiranih sudaca čija imena javnosti još uvijek nisu dostupna, očito se ministar Šprlje nema namjeru suprostaviti kriminalu unutar pravosuđa čime će i sam postati dijelom tog „pravnog“ sustava.
Nezavisna lista „MOST“ preuzela je odgovornost nad resorom pravosuđa inzistirajući na reformama i odgovornosti unutar tijela i institucija države prozivajući SDP-ove i HDZ-ove kadrove odgovornim za stanje u državi. no, izuzev promjene ministra ništa se drugo nije promijenilo u pravosuđu koje je ministar Šprlje preuzeo pod punom odgovornošću da će kao MOST-ov odabir stručno, savjesno i odgovorno učiniti nužne promjene.
Brojne prijave nezakonitog i nepravilnog rada sudova i državnog odvjetništva stoje u ladicama, a korumpirano sudstvo i pravosuđe je i nadalje u svom procvatu i bez ikakvih rezultata u borbi protiv kriminala i korupcije.
Ali, s druge strane rizvrsnim rezultatima u zaštiti kriminala i korupcije unutar pravosudnih tijela i sudova.
Politička stabilnost, pravna sigurnost, razvoj gospodarstva i socijalna pravednost temelj su rada sadašnje Vlade Republike Hrvatske koji je predstavio premijer Andrej Plenković i u samoj kampanji, a i pri formiranju sadašnje Vlade. No, taj program rada je ozbiljno ugrožen neučinkovitosti Ministarstva pravosuđa na čelu sa sadašnjim i ministrom Antom šprljom koji je na mjesto ministra pravosuđa imenovan na prijedlog MOST-a sa zadatkom provedbi nužno potrebnih reformi koje će pridonijeti uspostavi pravne sigurnosti koja je u Republici Hrvatskoj ozbiljno narušena, te bez koje nije moguće pokretanje investicija i razvoj gospodarstva na zdravim osnovama.
POLITIČKI POKROVITELJI ZAŠTITE KRIMINALA U HRVATSKOM PRAVOSUĐU!
I predizborni HDZ-ov program temeljio se upravo na uspostavi pravne sigurnosti kao temelja za razvoj gospodarstva, a što je u potpunoj suprotnosti sa nečinjenjem Ministarstva pravosuđa na čelu sa Antom Šprljom koji se nije očitovao niti na jednu od više desetaka prijava nezakonitog i nepravilnog rada unutar pravosuđa koje su i video zapisima zabilježene, te potom i javno objavljene.
Mostov ministar pravosuđa Ante Šprlje nastavio je uhodanu praksu svojih prethodnika kada je u pitanju zaštita kriminala unutar pravosudnih tijela i institucija države. Iz njegovog dosadašnjeg obnašanja čelne dužnosti u Ministarstvu pravosuđa ne vidi se niti jedan potez kojii bi vodio uspostavi pravno uređenog i učinkovitog pravosuđa kojem bi i Republika Hrvatska kao punopravna članica EU trebala pripadati. Predizborna obećanja MOST-ovaca koji su u kampanjama često i vrlo kritički prozivali i javnosti ukazivali na neučinkovit i korumpirani pravosudni sustav, utihnula su nakon pozicioniranja uske skupine MOST-ovih odabranika na vodećim čelnim pozicijama ministarstava i državnih tvrtki koje predstavljaju „strateški interes“.
No, sada se može postaviti i pitanje o čijim „strateškim interesima“ se radi? Jesu li u pitanju interesi države ili nečiji drugi interesi koji nisu dijelom onih nacionalnih interesa koje je ne tako davno proklamira čelnik MOST-a, sada predsjednik Hrvatskog sabora Božo Petrov. Ne tako davno, istupi Mire Bulja plijenili su pozornost javnosti upravo zbog otvorenog ukazivanja na nezakonit i nepravilan rad državnog odvjetništva, te prozivanja njihovih čelnih osoba Mladena Bajića i Dinka Cvitana zbog višegodišnjeg držanja kaznenih prijava u ladicama i selektivnosti u radu državnog odvjetništva. No, utihnuo je i Miro Bulj, pa se s razlogom postavlja pitanje što se to dogodilo sa saborskim zastupnicima MOST-a i na koji način su ušutkani govoriti o kriminalu unutar pravosuđa.
Za ministra Šprlju, radi se o samo dijelom korumpiranom pravosuđu kako to i sam u javnosti naglašava, što ukazuje kako za ministra Šprlju korumpirani suci ne predstavljaju ugrozu nacionalne sigurnosti, već pozitivnu pojavu koju ne treba mijenjati. Po dosadašnjem radu i „djelima“ samog ministra Šprlje i njegove desne ruke imenovane na mjesto državne tajnice Maje Grubišin proizlazi kako u pravosuđu apsolutno sve štima, te nemabaš nikakve potrebe za bilo kakvim promjenama, izuzev informatizacije pravosudnoga sustava koji se već godinama informatizira na trošak poreznih obveznika u iznosima od više stotina milijuna kuna.
No, Dinko Cvitan se u svom Izvješću o radu državnih odvjetništava za 2015.g. navodi kako mu državni odvjetnici nemaju čak ni kompjutore, iako je državno odvjetnišštvo već odavno potrošilo milijune kuna državnog novca u informatizaciju sada još uvijek neinformatiziranog sustava.
Dinku Cvitanu nedostaje i adekvatnog prostora za rad, nedostaje i stručnih i educiranih kadrova, nedostaje i novca za plaćanje sudskih vještaka. Kako glavni državni odvjetnik Dinko Cvitan u 14 godina svog djelovanja na mjestu ravnatelja USKOK-a i sada glavnog državnog odvjetnika nije uspio pronaći ili osposobiti nužno potrebne kadrove, a niti je uspio informatizirati sustav za koji su već utrošeni milijuni kuna iz državnog proračuna, postavlja se pitanje što će Dinku Cvitanu i postojeći, a kamoli novi poslovni prostori u kojima bi boravili nestručni i needucirani kadrovi kojih očito ima na pretek.
A odobravnje sredstava za plaćanje sudskih vještaka tek nakon što inspekcija utvrdi prijave protiv USKOK-a koji se tereti kako je plaćao sudske vještake i po 11 puta većim cijenama od propisanih, te nakon što inspekcija utvrdi koliko je privilegiranih i bez javne nabave odabranih sudskih vještaka od USKOK-a i državnog odvjetništva oprihodovalo desetke milijuna kuna, tko je taj uski i odabrani krug sudskih vještaka, te koji su rezultati državnog odvjetništva u pedmetima na kojima su utrošeni milijuni kuna državnog novca.
Propali „slučajevi“ državnog odvjetništva i USKOK-a poput „Kamioni“, Mesićev, Bajićev i Sanaderov „hardver i softwer“, „Space“, „HPB Bankomat“, „Željko Sačić
, i deseci drugih predmeta koji će državu koštati stotine milijuna kuna, te već brojne u javnosti dokazane nezakonitosti i nepravilnosti u radu državnog odvjetništva i USKOK-a, i više je nego dovoljan razlog za smjenu ne samo Dinka Cvitana, već i svih čelnih osoba državnih odvjetništava i njihovih zamjenika za koje se nakon provođenje inspekcijskog nadzora utvrdi njihov nezakonit i nepravilan rad.Neovisnost u radu državnog odvjetništva ne podrazumijeva toleriranje nezakonitog i nepravilnog rada državnih odvjetnika i njihovih zamjenika, slijedom čega provođenje inspekcijskih nadzora i kontrola rada državnog odvjetništva ne predstavlja zadiranje u njihovu neovisnost u radu, već obvezu Ministarstva pravosuđa Republike Hrvatske.
I člankom 6. Zakona o državnom odvjetništvu je regulirano kako „Glavni državni odvjetnik RH, državni odvjetnik te zamjenik glavnog državnog odvjetnika ili zamjenik državnog odvjetnika ne smije biti pozvan na odgovornost za izraženo pravno mišljenje u predmetu koji mu je dodijeljen u rad, osim ako se radi o kršenju zakona od strane Glavnog državnog odvjetnika, državnog odvjetnika ili zamjenika glavnog državnog odvjetnika koje je kažnjivo djelo“.
Pojedine odgovorne osobe državnog odvjetništva, ali i Ministarstva pravosuđa očito su zanemarile završni dio čl. 6 Zakona o državnom odvjetništvu koji glasi „osim ako se radi o kršenju zakona od strane Glavnog državnog odvjetnika, državnog odvjetnika ili zamjenika glavnog državnog odvjetnika koje je kažnjivo djelo“.
Stoga, nek odgovorne osobe nadležnih tijela i institucija konačno krenu raditi svoj posao kao što to često zna reći gradonačelnik Zagreba Milan Bandić, jer u protivnom i same će postati predmetom obrade nadležnih tijela i institucija iza kojih se trenutno osjećaju moćno i nedodirljivo.
D. Lukić/foto:FaH
U Osijeku je danas oko 2 sata u dvorištu obiteljske kuće nepoznata osoba aktivirala eksplozivnu…
Marija Selak Raspudić, nezavisna saborska zastupnica, kandidirat će se za gradonačelnicu Zagreba. Na predsjedničkim izborima…
Nikola Kajkić, bivši policijski inspektor koji je istraživao ratne zločine na Ovčari, u objavi na…
Komentiraj