Poručnica Anamarija Ćurković, pilotkinja s osmijehom

25 travnja, 2021 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Poručnica Anamarija Ćurković mlada je pilotkinja hrvatskog ratnog zrakoplovstva i već 3 godine radi u eskadrili transportnih helikoptera baziranoj u Divuljama.



– Pilotkinja sam postala 2013. godine, ulaskom u sustav kroz projekt ‘Kadet’. Prvo sam odradila selekcijsko letenje na malom avionu, zatim sam odradila 2 i pol godine kadetske službe na Hrvatskom vojnom učilištu. Zatim 2 i pol godine letenja i temeljne časničke izobrazbe u Zemuniku – bazi koja je stacionirana pored Zadra, priča Anamarija, koja je paralelno odrađivala teoriju fakulteta, temeljnu časničku izobrazbu i praksu letenja na avionu Zlin, pa zatim na helikopteru Bell 206B, ispričala je za Jutarnji program HTV-a

Kaže kako se hrvatska eskadrila bavi raznim poslovima i zadaćama – traganjem, spašavanjem i gašenjem požara tijekom sezone, zatim raznim trenažnim letovima s ostalim postrojbama i granama unutar Hrvatske vojske – uključujući Zapovjedništvo Specijalnih Snaga, trenažnim letovima s vatrogascima prije sezone, psima, vojnom policijom, te ostalim civilnim službama.

– Širok je pojas zadaća koje radimo, i na usluzi smo 365 dana u godini, s osmijehom kaže Anamarija. Dodaje kako na svojim medicinskim letovima još nije doživjela da se porodilo dijete, ali je bilo svakakvih medicinskih slučajeva.

Kada ide na medicinske intervencije, na letu ih bude troje – kapetan, kopilot i tehničar letač. U slučaju kada se ide na traganje i spašavanje, potrebna su dva tehničara letača. Neugodnih situacija na letovima, kaže, do sada nije imala.

– Većinom radimo s civilima, i uglavnom je sve u najboljem redu – i što se tiče sigurnosti letenja, i odnosa s ljudima, priča Anamarija. Do sada je odradila dvije NATO misije na Kosovu – prvu 2019., a drugu prije mjesec dana.

– Bilo je super, sve je prošlo u najboljem redu. Zadaće su malo drukčije od onih na koje smo navikli u hrvatskom zračnom prostoru. Radi se s drugim nacijama, vidimo kako rade ostale postrojbe – ne samo zrakoplovne sastavnice, nego i kopnene. U svakom slučaju, dobro i kvalitetno iskustvo, ističe Anamarija.

Zbog prirode svoga posla, piloti moraju biti u odličnoj formi – stoga redovne provjere motoričkih sposobnosti imaju dva puta godišnje. Dodaje kako nema vremena za posebne rituale prije uzlijetanja.

Čin poručnice ova mlada pilotkinja drži već tri godine, a kaže kako ove godine očekuje natporučnički čin. Što se tiče planova za budućnost – naravno, napredovati u svom radu i raditi na sebi, zaključuje.

Megy M. /Foto: pxll


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


-->