U 71-oj godini života preminuo je poznati zagrebački fotograf Jasmin Krpan. Snimio je omot za prvi album Azre i Jurija Andropova na odru.
Fotograf fascinantne biografije bio je ikona Poleta i Starta, snimio je omot za Azru, prvi album kultnog benda, a njegove je radove objavljivao i New York Times.
The Time je njegovu fotografiju sa sprovoda Jurija Andropova na Crvenom trgu stavio u izbor najboljih fotografija 1984. godine, a 2003. uvrstio je i u odabir najznačajnijih fotografija 20. stoljeća i objavio u monografiji “Century”.
Dio života proveo je u Vijetnamu, o čemu je snimio i dokumentarni film, Dobro jutro, i laku noć, Sajgon. Kako je tada rekao u intervjuu za Jutarnji:
“Do prije pet do deset godina na svijetu je najvažniji bio Atlantik, a sada je to Pacifik, odnosno odnos između Azije i Amerike.Jako me zanimalo kako se sjever i jug Vijetnama odnose nakon užasnog rata, odnosno sjeverne okupacije juga. Želio sam znati postoji li tu mržnja, jer je u sukobima poginulo oko milijun i 400 tisuća ljudi. Bilo mi je to, na neki način, relevantno i za situaciju na našim prostorima. Po samom dolasku se iznenadio – mržnje nije bilo”, ispričao je
O Vijetnamu je objavio monografiju “Good morning, Sagon”.
Foto monografija na temu grada Saigon u Vijetnamu. Autor Jasmin Krpan. CB fotografije, duplex tisak na kunstdruck 150g mat papiru, tvrdi uvez, lakirane korice. S potpisom autora. Tekst na engleskom i hrvatskom. pic.twitter.com/Gp0uXS9rIg
— Jasmin Krpan (@KrpanJasmin) January 28, 2022
Karijeru je započeo, slučajno, u Vjesniku, snimajući Zagreb kasnih sedamdesetih. Uzor su mu bile fotografije kakve su se objavljivale u časopisu Life.
Bio je dio ekipe koja se sakupljala kod famozne Zvečke i Kavkaza, gdje se puno govorilo o – kulturi i o novinarstvu. I njegove su fotografije, zasigurno, vizualno pomogle definirati epohu Novog vala.
Kasnih sedamdesetih, snimio je koncert Azre u prepunom Studentskom centru, i tako je nastala i fotografija za naslovnicu prvog albuma.
Osamdesetih se uputio u Pariz, u Paris Matchu izašle su fotografije Solidarnosti, političkog pokreta kojeg je snimao u Poljskoj, na ulicama. Nakon SIPA-e, za koju je radio, kasnije je prešao u Gammu.
Jedan njegov urednik volio je reći – ako nemaš fotografije s događaja koji si otišao snimiti, možeš samo javiti da si poginuo. Izgovora nije bilo, a situacije u kojima se znao naći bile su nevjerojatne.
U vrijeme Domovinskog rata posjetio me u redakciji nakon 15 dana provedenih na fronti. Donio je seriju fotografija i predložio da fotku jednog vojnika objavimo kao poster, kao primjer kako izgleda hrvatski vojnik. Danas je taj vojnik, snimljen na Banovini u ratnim godinama, ministar hrvatskih branitelja.
Kad se kći počela baviti fotografijom, on joj je bio mentor. Ispraćaj
Jasmina Krpana najavljen je za 5. veljače u Zagrebu.
Počivaj u miru, dragi prijatelju.
M. Marković |Foto: press