Prema procjeni odvjetnika Vedrana Podlipeca koji je u ime Televizije Sljeme podnio tužbu protiv SDP-a, sada se ukupni iznos koji SDP treba platiti Televiziji Sljeme kreće između 9,5 i 10 milijuna kuna, piše Jutarnji list.
‘SDP je odluku Visokog trgovačkog suda primio 22. siječnja ove godine, što znači da im od toga datuma počinje teći rok od 15 dana u kojem SDP može dobrovoljno podmiriti dug. Ako u tome roku ne plate, presuda postaje pravomoćna i ovršna’, kaže odvjetnik Podlipec napominjući da je njegov klijent Slobodan Ljubičić kao direktor Televizije Sljeme predlagao SDP-u dogovor, odnosno da podmire samo glavnicu.
‘No, u SDP-u za to nije bilo sluha, pa smo 2012. godine protiv SDP-a podigli tužbu na Trgovačkom sudu u Zagrebu’, kaže Podlipec.
SDP je u prvome stupnju dobio spor, ali je odlučujući po žalbi Visoki trgovački sud presudio na njihovu štetu. Radilo se, naime, o zadnjoj kampanji na lokalnim izborima u kojoj je SDP istaknuo Milana Bandića kao svoga kandidata za gradonačelnika Zagreba. Te izbore Bandić je dobio pobijedivši u drugom krugu nezavisnog Josipa Kregara.
No, vrlo brzo nakon toga došlo je do miješanja karata unutar SDP-a. Bandić je, naime, želio biti i kandidat stranke za predsjednika države, no tadašnji predsjednik SDP-a Zoran Milanović organizirao je unutarstranačke izbore i za predsjedničkog kandidata SDP-a izabran je bio Ivo Josipović.
Kako se Bandić s tim nije pomirio, nego je zamrznuo članstvo u SDP-u i kandidirao se za predsjednika kao neovisni kandidat, došlo je do potpunog razlaza između njega i Milanovića i Bandić je bio izbačen iz SDP-a. U međuvremenu se, međutim, rješavalo pitanje troškova za kampanju na lokalnim izborima.
U rujnu 2010. Televizija Sljeme poslala je dopis SDP-u Zagreb kojim je tražila da podmire 4,3 milijuna kuna troška Bandićeve kampanje. U tom iznosu je Televizija Sljeme tražila povrat novca koji je potrošila za zakup medijskog prostora, za plaćanje televizijskih i drugih reklama u drugom krugu Bandićeve kampanje.
Kampanju je medijski osmišljavala tvrtka Designsystem Borisa Maleševića koji je bio dugogodišnji suradnik SDP-a. Narudžbu i zakup spotova ona je pak povjerila tvrtki Advans, a na kraju je plaćanje preuzela Televizija Sljeme.
Televizija Slobodana Ljubičića je ugovorom iz lipnja 2009. godine preuzela podmirivanje dugova za kampanju, a istodobno je potpisan ugovor o cesiji između Designsystema, Televizije Sljeme i zagrebačke organizacije SDP-a kojim se trošak kampanje prebacuje na SDP Zagreb. Ugovor o cesiji potpisala je u ime SDP-a Jelena Pavičić Vukičević, tadašnja tajnica stranačke organizacije. U izjavama koje je davala na sudu navodila je da je potpis stavila po uputama tadašnjeg šefa zagrebačkog SDP-a Milana Bandića.
SDP-ovci su na sudu tvrdili da Pavičić Vukičević nije mogla potpisati takav ugovor jer za to nije imala ovlasti.
– Prema Pravilniku iz 2009. godine, jasno je koliko se moglo potrošiti u kampanji, a to je dvostruko od očekivanog broja mandata. Također je prema stranačkim aktima bilo potpuno jasno da su ugovore o cesiji mogli potpisati samo predsjednik SDP-a ili poslovni direktor – kazao nam je Dinko Suton, bivši poslovni tajnik SDP-a.
Zanimljivo je u cijeloj priči da je Milan Bandić Državnom izbornom povjerenstvu u izvještaju naveo da je za cijelu svoju kampanju prikupio 2,7 milijuna kuna, te da čak nije sve to potrošio, nego je u blagajni SDP-a ostalo nešto više od 257 tisuća kuna.
Kako će SDP reagirati u ovoj situaciji te namjeravaju li podnijeti zahtjev za reviziju Vrhovnom sudu nismo uspjeli doznati. Glavni tajnik SDP-a Zvane Brumnić nije se javio, a ostali sugovornici nisu imali pojma da je SDP izgubio ovaj spor, piše Jutarnji list.
MP/Foto: