Kao znak dobre volje Opara je predlagao da Hrvatska pomogne obnovi Njegoševa mauzoleja na Lovćenu koji je izradio je Ivan Meštrović, a komponente klesao splitski kipar Andrija Krstulović.
Kada je u pitanju povratak školskog broda „Jadran“, taj sveti gral hrvatske pomorske tradicije, mnogi su naši političari plovili cik-cak linijom, dok splitski gradonačelnik Andro Krstulović Opara plovi odlučno pravo, kroz valove. Engleskim pomorskim rječnikom rečeno – Andro plovi „full speed ahead“.
Ovaj istinski zaljubljenik u najslavniji hrvatski školski brod svaku prigodu koristi da javno demonstrira da grad pod Marjanom svoj brod ne zaboravlja i neće – nikada. Tako je i ovog puta press služba splitske Gradske uprave medijima poslala zanimljivu fotografiju na kojoj su Andro Krstulović Opara, pomoćnika ministra obrane za materijalne resurse Romana Mikulića i pukovnika Denisa Kovačevića, a između njih velika maketa „Jadrana“.
Povod za susret jesu tekuće pripreme za ovogodišnju ASDA-u, sajam vojne tehnike koji se tradicionalno svake dvije godine održava u Splitu. Spomenuta maketa najveća je maketa tog broda koja je dugo godina stajala posve zaboravljena u Vili Dalmacija (nekadašnja Titova vila) na južnim padinama Marjana, a koju Grad Split koristi za potrebe protokola.
Čim je postao gradonačelnik Splita, Krstulović Opara naredio je da se maketa odmah ima prebaciti u Gradsku upravu, u gradonačelnikov kabinet gdje se, među ostalim, održavaju susreti s visokim gostima.
Mnogima još odzvanjaju snažne riječi splitskog gradonačelnika koji je na početku svog mandata u ljeto 2017. godine medijima poručio: „Koliko mogu, želim pridonijeti da se oteti jedrenjak vrati Hrvatskoj pa u tom smjeru ide i ovo nastojanje, makar na simboličan način. Koliko mi je „Jadran“ u srcu, svjedoči i zaslon mog mobitela na kojem je prizor tog jedrenjaka pred splitskom lukom…
‘Jadran’ ponos kako hrvatskog pomorstva, tako i grada koji je njegova matična luka i dio je identiteta Splita“. Bit će zanimljivo dođe li mu u posjetu crnogorski veleposlanik…
Ne samo da je gradonačelnik postavio maketu u svoj kabinet, nego je svojim medijskim istupima vratio „Jadran“ u živu memoriju svoga grada. Na simboličan način vratio je Splitu i dio njegova ukradenog identiteta. „Jadranu“ je Split ne samo matična luka, nego se na njemu se odgojio dobar dio splitskih i dalmatinskih pomoraca. U vojnoj luci Lora imao je vez građen i opremljen posebno za njega.
U široj javnosti nisu nepoznati trudi splitskog gradonačelnika koji je još kao ravnatelj Muzeja Ivana Meštrovića predlagao da u znak dobre volje, kad se brod vrati Hrvatskoj, naša država pripomogne obnovi Njegoševa mauzoleja na Lovćenu. Taj najveći simbol crnogorske državnosti izradio je Ivan Meštrović, a komponente je klesao splitski kipar Andrija Krstulović.
Kakva je uopće trenutačna situacija s nastojanjima države da vrati „Jadran“, kojeg su Crnogorci 1990. oteli? Ne znamo, ali protokom vremena, sve su manje šanse da nam se vrati… Amerikanci su nam 2008. godine ponudili jednim telefonskim pozivom vratiti brod u Split, ali su neki naši to – odbili?!
Crnogorci danas pokazuju nevjerojatnu ignoranciju prema hrvatskim zahtjevima. Nisu daleko oni koji kažu da je sve to produkt hrvatske slabosti , a ne odraz snage onih u Podgorici.
Mnogi, a pri tome posebno mislimo na one u hrvatskoj diplomaciji koji maze Crnogorce zbog nekakvih “viših europskih interesa“, nisu ni svjesni da je „Jadran“ možda zadnja šansa da Hrvatska svim svojim istočnim susjedima konačno demonstrira odlučnost kakva u našoj vanjskoj politici tako frustrirajuće nedostaje. Svaki narod voli pobjede.
Kada ćemo konačno prestati tetošiti Crnogorce?
Kada će profiterska oligarhija u Podgorici pokazati da cijeni hrvatsku podršku na njihovom putu prema NATO-u i EU? Vraćanje ukradenog jedrenjaka bio bi prvi korak. „Jadran“ je prilika da pokažemo i prijateljima na Zapadu da smo možda mali narod, ali jesmo – velika nacija.
Gradonačelnik Splita to razumi, vrijeme je da skuže i oni u Zagrebu.
Marko Marković/foto:Maxportal