U interviewu sa Slavenom Čolakom, predsjednikom uprave grupacije Fantasyland iz Samobora, koji je potrajao više od sedam sati, doznali smo doista mnoge informacije te i više nego zanimljive detalje vezane uz projekt Fantasyland u Samoboru i predmet tzv. „HPB Bankomat“ te tužbe grupacije Fantasyland i dr. protiv HFP-a, AUDIO, CERP-a i Republike Hrvatske koje već sada premašuju iznos od 1,6 milijardi eura.
Ali ne samo to. Čolak je u tonski snimanom interviewu Maxportalu otkrio i mnoge druge javnosti nepoznate detalje. I sam je bio jedan od prvih članova HDZ-a kojeg je napustio 2000. godine zajedno sa svojim šogorom, poznatim HDZ-ovcem Marijom Kapulicom, a kad je Ivo Sanader, nakon smrti prvog hrvatskog predsjednika i utemeljitelja HDZ-a dr. Franje Tuđmana, preuzeo tu stranku.
Od 2000. godine pa do danas Slaven Čolak više nije član niti jedne stranke, ali vrlo dobro poznaje gotovo cjelokupnu hrvatsku političku scenu od 90-tih do danas za koju smatra da je glavni „kočničar razvoja Republike Hrvatske“.
Opće je poznato da je politika usko povezana gotovo sa svim segmentima života. Kako Vi kao gospodarstvenik (poduzetnik) komentirate tu činjenicu? Predstavlja li to, uvjetno rečeno, kočnicu gospodarskog razvoja?
Iako poznajem brojne osobe iz političkog života, odbojna mi je pomisao da se takva poznanstva koriste za poslovne i osobne probitke, iako sam svjestan da je to kod nas raširena pojava. Cjelokupni sustav RH potpuno je pogrešno ustrojen na način da politika i utjecaj u njoj predstavljaju bitan i neizostavan preduvjet za mogućnost zapošljavanja, napredovanja u struci, ostvarenja privatnih poslovnih poduhvata, ili pak ostvarenja jednake pravne zaštite koja je u uređenim pravnim državama dostupna i zakonom zajamčena svim građanima i pravnim osobama bez ikakve iznimke.
Iako ne poznajem premijera Plenkovića, poznajem mnoge osobe u njegovom okruženju. I njegove savjetnike, ministre, državne tajnike, uže i šire vodstvo HDZ-a, utemeljitelje HDZ-a i brojne druge HDZ-ovce…
Od dosadašnjih predsjednika HDZ-a imao sam osobitu čast poznavati prvog predsjednika HDZ-a i Republike Hrvatske dr. Franju Tuđmana, a imao sam prilike još 90-tih upoznati i bivšeg predsjednika HDZ-a Tomislava Karamarka.
Ostale bivše predsjednike HDZ-a ne poznajem. Osobno sam bio jedan od prvih članova HDZ-a kojeg sam napustio 2000. godine zajedno sa svojim šogorom Mariom Kapulicom, odmah nakon što je Ivo Sanader stupio na mjesto predsjednika HDZ-a poslije smrti prvog hrvatskog predsjednika i utemeljitelja HDZ-a dr. Franje Tuđmana. Od tada nisam član niti jedne političke stranke, ali vrlo dobro poznajem gotovo cjelokupnu hrvatsku političku scenu scenu od 90-tih do danas. Naravno, poznajem i brojne “stručne kadrove” koji su od strane politike imenovani po raznim državnim i pravosudnim tijelima i institucijama.
Hrvatska je „mala“ nacija s obzirom na broj stanovnika od 3,5 milijuna, pa kada još k tome imate na desetine političkih stranaka i tisuće političara te prekomjerni nabujali državni aparat sa 600 ili 700 tisuća zaposlenih, na neki se način svi poznajemo, direktno ili indirektno. Politika daje moć koja na kod mnogih, uvjetno rečeno, gotovo stvara ovisnost.
Skoro svaka obitelj ima svog predstavnika ili više njih u raznoraznim ograncima desetina političkih stranaka koje uglavnom već godinama funkcioniraju poput dioničkih društava za ostvarenje vlastitih ambicija i interesa, naravno, na štetu Republike Hrvatske i 90% njenih poštenih građana.
Imao sam priliku upoznati i pokojnog predsjednika SDP-a Ivicu Račana i njegovog sina, sada saborskog zastupnika SDP-a Ivana Račana, Mirelu Holy, Ivana Vrdoljaka, Antu Kotromanovića, Radimira Čačića, Gorana Marića, Krunoslava Katičića, Ivana Vilibora Sinčića, Nikolu Grmoju, Krešu Beljaka, dakle, poznajem većinu osoba iz gotovo svih političkih opcija. I lijevih, i desnih, i centra, i onih koji još uvijek ne znaju kome pripadaju.
S obzirom na široki krug poznanstava u raznim političkim opcijama, koju od njih, ili možda više njih, osobno podržavate, odnosno simpatizirate?
Ne podržavam i ne simpatiziram niti jednu političkih opcija. Neovisno o stranačkoj pripadnosti, podržavam sve osobe koji se zalažu za pozitivne promjene u društvu koje će pridonijeti uspostavi pravedne, poštene i pravne uređene Republike Hrvatske koja je već odavno trebala biti jedno od najrazvijenijih gospodarstava u EU. Nije realno očekivati da bi te pozitivne promjene mogli provoditi oni koji su uzrokom zbog kojih su državi promjene uopće potrebne.
Iako je u državi 80 % građana, a možda čak i više, kojima ne odgovara ovakva pravno neuređena država koja koči razvoj gospodarstva, 10-ak posto njih u državi ima upravljačke mehanizme kojima već godinama koče bilo kakve pozitivne promjene u pravosuđu. Zašto ih koče? Zato jer im za ostvarenje njihovih ambicija i privatnih interesa na štetu RH i njenih građana itekako odgovara ovakva pravno neuređena država u kojoj zakoni ne vrijede jednako za sve i ne primjenjuju se u odnosu na sve jednako.
Pravosuđe pod utjecajem i kontrolom politike je jednako opasno i štetno po državu kao i kada se politika nalazi pod utjecajem i kontrolom pravosuđa, ili dijela pravosuđa. U takvim okolnostima nikakve pozitivne promjene u društvu nisu moguće jer međusobna ovisnost politike i pravosuđa za posljedicu ima nesankcioniranje institucionalnog kriminala na državnoj i pravosudnoj razini što predstavlja ugrozu nacionalne sigurnosti.
Država u kojoj državna i pravosudna tijela i institucije bez ikakvih sankcija narušavaju povjerenje u zemljišne knjige i snagu javnih isprava ili pak narušavaju pravo vlasništva zajamčeno Ustavom RH i Europskom konvencijom, kao što je to godinama narušavano od strane državnih i pravosudnih tijela te njihovih odgovornih osoba koji su više od 15 godina onemogućavali realizaciju projekta Fantasyland u Samoboru, glavni je rušitelj pravne sigurnosti i kočničar razvoja gospodarstva.
U uređenim pravnim državama i razvijenim gospodarstvima, kojima RH, nažalost, još uvijek ne pripada, politika i njeni predstavnici u zakonodavnoj i izvršnoj vlasti u jednakoj su mjeri podrška svim poduzetnicima i investitorima, a ne kočničari projekata.
Što bi po Vašem mišljenju bile osnovne primjedbe na dosadašnji način upravljanja državom pod aktualnim vodstvom?
Ekonomski gledano, prema trenutno uspostavljenom modelu upravljanja RH i njenim gospodarstvom, kojim se poduzetnici i investitori etiketiraju kao podobni ili nepodobni, prihvatljivi ili neprihvatljivi, politika narušava ravnopravnu tržišnu utakmicu koju je RH obvezna osigurati svim poduzetnicima i investitorima, i po hrvatskim zakonima, i po zakonima Europske unije kojih se RH dužna pridržavati kao njena punopravna članica.
Bez pravne sigurnosti i vladavine prava nema niti može biti prosperiteta države i razvoja gospodarstva. Kakva je to pravna sigurnost ako se nad nekim provodi istraga i kriminalističko istraživanje koje protivno zakonu traje više od 8 godina ili pokreće kazneni postupak bez ijednog dokaza koji traje 15 godina, a kao što je to primjerice slučaj sa postupkom tzv. „HPB Bankomat“ i projektom Fantasyland?
Ili pak postupanje FONDA (HFP) koji 2007. godine zaključi ugovor o pravu građenja sa Fantazijom uz suglasnost Vlade RH i Državnog odvjetništva, a potom FOND taj isti ugovor 2010. godine prijavi DORH-u da je nezakonito sklopljen, da bi potom DORH protivno zakonu više od 8 godina vodio istragu i kriminalističko istraživanje te tek nakon više od 8 godina trajanja istrage i kriminalističkog istraživanja utvrdio da je ugovor zaključen sukladno zakonu i bez ijedne utvrđene nepravilnosti.
Kakva je to pravna sigurnost ako FOND (HFP) kao ugovorna strana iz ugovora o pravu građenja koji je zaključen uz suglasnost Vlade RH i Državnog odvjetništva lažno prijavi DORH-u da nekretnine na zemljištu Šmidhen iz zk.ul.4268 k.o. Samobor (a koje zemljište je predmetom ugovora o pravu građenja) nisu vlasništvo društva Fantazija projekt, već da su vlasništvo HFP-a; da su nekretnine Šmidhen nezakonito unijete u temeljni kapital društva Fantazija projekt d.o.o.; da su nezakonito izvršena povećanja temeljnog kapitala društva Fantazija projekt u iznosima od 10 milijuna kuna te 2,4 milijuna kuna, itd. a nakon čega Državno odvjetništvo i USKOK po tim lažnim prijavama protivno zakonu više od osam godina provode istragu i kriminalističko istraživanje protiv društava Fantazija projekt d.o.o. i dr. te njihovih odgovornih osoba, od 2010. pa zaključno sve do dana 30. svibnja 2018. godine kada su sve te kao i brojne ostale prijave HFP-a u cijelosti odbačene kao neosnovane?
Iako je i člankom 206.b Zakona o kaznenom postupku propisano da je „državni odvjetnik dužan donijeti odluku o kaznenoj prijavi u roku od 6 mjeseci od dana upisa prijave u upisnik kaznenih prijava“, Državno odvjetništvo je godinama opstruiralo donošenje državnoodvjetničke odluke te je protivno zakonu više od 8 godina, zaključno sve do dana 30. svibnja 2018. provodilo istragu i kriminalističko istraživanje nada mnom i društvima Fantazija projekt d.o.o. i dr. te njihovim odgovornim osobama, pa čak i nad ugovorom o pravu građenja koji je između HFP-a i Fantazija projekt d.o.o. zaključen 2007.g. uz suglasnost Vlade RH. Država koja ne poštuje zakone i ugovore zaključene uz suglasnost Vlade ne može se smatrati pravnom državom.
Kakva je to pravna sigurnost kada se kada se svi u Republici Hrvatskoj pisanim putem proglase nenadležnim za postupanje po ugovoru o pravu građenja koji je zaključen uz suglasnost Vlade Republike Hrvatske, a kao što su to tijekom razdoblja listopad 2013. – 2024. učinili i Centar za restrukturiranje i prodaju (CERP) i Državni ured za upravljanje državnom imovinom (DUUDI) te i Ministarstvo državne imovine čiji je rad pod direktnom nadležnosti Vlade RH?
Prethodno navedeno nezakonito postupanje CERP-a i dr. je potvrđeno i pred Trgovačkim sudom u Zagrebu od strane državnog tajnika Ministarstva državne imovine i člana Vlade RH a u više predmeta, pa tako između ostalog u predmetu TSZ posl. br. P-122/2020 koji je pravomoćno okončan u korist društva Fantazija zabavni park d.o.o. gdje je svjedok Tomislav Boban kao visokopozicionirani obnašatelj dužnosti ispred RH u svom svjedočenju koje je tonski snimljeno od strane suda između ostalog potvrdio i nezakonito postupanje CERP-a i svih nadležnih i CERP-u nadređenih tijela i institucija koji su se svi redom bez iznimke bez ikakve zakonske i pravne osnove tijekom razdoblja listopad 2013. – 2024. pisanim putem proglasili nenadležnim za postupanje po ugovoru o pravu građenja i rješavanju formalno-pravnih pitanja neophodnih za realizaciju projekta te koji svi redom bez iznimke od listopada 2013. pa sve do današnjeg dana, sada već više od 11 godina odbijaju postupati po ugovoru o pravu građenja koji je između HFP-a i društava Fantazija zaključen uz suglasnost Vlade RH.
Ako Tomislav Boban kao čelna osoba DUUDI te potom i glavna osoba u Ministarstvu državne imovine zadužena za nekretnine u vlasništvu RH pred sudom iskazuje da Ministarstvo državne imovine nije nadležno za postupanje po ugovoru o pravu građenja i naplati naknade po ugovoru o pravu građenja navodeći pred Trgovačkim sudom u Zagrebu da je CERP nadležan za postupanje po ugovoru o pravu građenja, naplati prava građenja i rješavanju formalno pravnih i administrativnih pitanja vezanih uz realizaciju projekta Fantasyland Šmidhen, a ne DUUDI i Ministarstvo državne imovine,
S druge pak strane CERP navodi da je za postupanje po ugovoru o pravu građenja, naplati prava građenja i rješavanju formalno pravnih i administrativnih pitanja nadležan DUUDI, odnosno Ministarstvo državne imovine kao pravni sljednik DUUDI-a, sasvim jasno proizlazi nezakonito postupanje i CERP-a, i Upravnog vijeća CERP-a, i DUUDI-a, i Ministarstvao državne imovine, sada Ministarstva o prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine, te i Vlade RH uz čiju je suglasnost zaključen ugovor o pravu građenja ( a koje nezakonito postupanje ulazi i u sferu kaznene odgovornosti).
Prethodno navedeno evidentno potvrđuje organizirani institucionalni kriminal na najvišoj državnoj razini.
Posebno otegotna okolnost proizlazi iz činjenice da su društva Fantazija vodeni park d.o.o., Fantazija zabavni park d.o.o., Fantazija hoteli d.o.o. i dr. kontinuirano tijekom razdoblja 2014.g. – 20245.g. putem više desetaka dopisa upućenih CERP-u i svim nadležnim i CERP-u nadređenim tijelima i institucijama (Upravno vijeće CERP-a, DUUDI, Ministarstvo državne imovine, Vlada RH,..) opetovano zatražili sva nadležna tijela Republike Hrvatske otklanjanje i sankcioniranje nezakonitog postupanja CERP-a i svih nadležnih i CERP-u nadređenih tijela i institucija koji su se tijekom razdoblja listopad 2013. – 20245. pisanim putem proglasili nenadležnim za postupanje po ugovoru o pravu građenja i rješavanju formalno-pravnih pitanja neophodnih za realizaciju projekta te koji svi redom bez iznimke ( i CERP, i DUUDI, i Ministarstvo državne imovine) od listopada 2013. pa sve do današnjeg dana, sada već više od 11 godina odbijaju postupati po Ugovoru o pravu građenja koji je između HFP-a i društava Fantazija zaključen uz suglasnost Vlade RH ( a koji ugovor o pravu građenja je i na današnji dan aktivan i na snazi).
Republika Hrvatska kao punopravna članica Europske unije preuzela je i obvezu poštivanja europskih pravnih normi kojima je zaštita privatnog kapitala i ulaganja zajamčena, slijedom čega se u uređenim pravnim državama ne mogu dozvoliti zlouporabe i nezakonitosti poput prethodno navedenih zlouporaba i nezakonitosti počinjenih od strane HFP-a i njegovih pravnih sljednika, te ostalih nadležnih tijela kojima je Vlada RH direktno nadređena.
Sukladno zakonu, Republika Hrvatska dužna je osigurati zakonit i pravilan rad državnih i pravosudnih tijela i institucija, agencija, ureda i drugih stručnih tijela čiji je osnivač, te sukladno zakonu Republika Hrvatska jamči za njihov zakonit i pravilan rad, što je u ovom konkretnom slučaju u potpunosti izostalo.
Iako su sve prethodno navedene i brojne ostale brojne zlouporabe i nezakonitosti državnih i pravosudnih tijela i institucija započele prije dolaska Andreja Plenkovića na čelo Vlade RH, mnoge od njih su nastavljene i tijekom razdoblja Vlade RH Andreja Plenkovića u razdoblju 2016.-20245. Obzirom da se radi o kontinuiranim zlouporabama i nezakonitostima HFP-a, AUDIO, CERP-a, Vlade RH, Državnog odvjetništva i dr. kojima je tijekom razdoblja 2009. – 20245. onemogućena realizacija projekta Fantasyland Šmidhen, radi se o šteti koja još uvijek traje.
Šteta na godišnjoj razini iznosi više desetaka milijuna EUR-a bez pripadajućih kamata, naknada, odvjetničkih i drugih troškova sukladno više izvršenih procjena od strane ovlaštenih revizorskih tvrtki, između ostalih procjeni izvršenoj od strane revizorske tvrtke BDO Savjetovanje d.o.o. koja se nalazi u sudskim spisima i arhivima CERP-a, Vlade RH, DORH-a i dr.
Zakonska je obveza Vlade RH postupati radi sprečavanja nastanka daljnje štete grupaciji Fantasyland koju sukladno zakonu snose CERP i Republika Hrvatska te otkloniti sve prepreke realizaciji projekta Fantasyland koje još uvijek traju pa tako između ostalog otkloniti i nezakonita postupanja CERP-a i svih nadležnih i CERP-u nadređenih tijela i institucija koji su se svi redom bez iznimke bez ikakve zakonske i pravne osnove tijekom razdoblja listopad 2013. – 20245. pisanim putem proglasili nenadležnim za postupanje po ugovoru o pravu građenja i rješavanju formalno-pravnih pitanja neophodnih za realizaciju projekta te koji svi redom bez iznimke od listopada 2013.g. pa sve do današnjeg dana, sada već više od 11 godina odbijaju postupati po ugovoru o pravu građenja koji je između HFP-a i društava Fantazija zaključen uz suglasnost Vlade RH.
U uređenim pravnim državama, postupanje po zakonu ne predstavlja mogućnost već zakonsku obvezu od koje nisu izuzeta niti državna i pravosudna tijela i institucije te njihove odgovorne osobe. Međutim, u RH je upravo suprotno.
Institucionalni kriminal u RH se već godinama sustavno i organizirano zataškava, i to na najvišim državnim i pravosudnim razinama, a u čemu su aktivno sudjelovali između ostalih i bivši glavni državni odvjetnici Mladen Bajić, Dinko Cvitan i Zlata Hrvoj Šipek te Ministarstvo pravosuđa RH i najviši predstavnici državne vlasti. To nije odgovorno upravljanje državom.
S obzirom da je Vaš šogor Mario Kapulica bliski suradnik premijera Andreja Plenkovića te jedna od utjecajnih osoba u HDZ-u, jeste li ikada zatražili od njega bilo kakvu intervenciju, ili kod premijera Andreja Plenkovića ili nekog drugog?
Jesam. Šogora Marija Kapulicu sam 2019. zatražio da intervenira kod premijera Plenkovića da konačno nakon 10 godina riješi predmet jedinog preživjelog vatrogasca Frane Lučića koji je 2007. sudjelovao u gašenju požara na Kornatima, u kojem je Državno odvjetništvo godinama pokušavalo osporiti i pravo na obeštećenje, odnosno naknadu štete.
Poslao sam SMS poruku šogoru, a koji je tada 2019. bio zajedno sa premijerom u Lici, te u toj poruci napisao da je sramota za državu i predsjednika Vlade RH da se dozvoli daljnji teror DORH-a nad vatrogascem Franom Lučićem kojeg su neke neodgovorne osobe iz DORH-a, kao navodni zastupnici RH, godinama pred sudom opstruirale u ostvarenju njegovih prava na obeštećenje.
Premijer Plenković i DORH su to i riješili u roku od nekoliko dana, ali smatram da je DORH trebao sankcionirati osobe koje su više od 10 godina onemogućavali da mu se isplati obeštećenje koje predstavlja samo simboličnu satisfakciju jer mu se nikakvim novčanim sredstvima ne može nadoknaditi nastale trajne posljedice.
Ono što su DORH i RH radili Frani Lučiću 12 godina, to ne radi niti jedna ozbiljna država. Kao da im je krivo što je uopće preživio tragediju.
Za grupaciju Fantasyland ili sebe osobno nikada nisam tražio šogora nikakvu intervenciju kod premijera Andreja Plenkovića ili bilo koga drugog. Niti grupaciji Fantasyland niti meni osobno nisu potrebne nikakve preporuke i intervencije. Od prvog dana poslovnog odnosa sa HFP-om, AUDIO, CERP-om, Vladom RH i dr., sada već više od 15 godina, naša komunikacija odvijala se isključivo službeno pisanim putem. Upravo identično, i u cjelokupnoj komunikaciji sa DORH-om, USKOK-om i dr., komunikacija se odvijala isključivo pisanim putem.
S obzirom na velik broj manipulatora prisutnih unutar državne i pravosudne vlasti, pogubna je komunikacija usmenim putem bez da je tonski ili video zapisima snimljena. Stoga, a nakon što smo još 2009. godine uvidjeli s kojim manipulatorima imamo posla, cjelokupna komunikacija sa državnim i pravosudnim tijelima odvijala se isključivo pisanim putem te smo inzistirali da usmena komunikacija bude tonski snimljena.
To se u ovom slučaju pokazalo jako bitnim kako bi se točno znalo i ostalo trajno zabilježeno tko je sve i na koji način u proteklih 15-ak godina ispred državnih i pravosudnih tijela zlouporabama i nezakonitim radnjama onemogućavao realizaciju projekta Fantasyland, tko je i na koji način ispred HFP-a, DORH-a, USKOK-a činio kaznena djela pri obnašanju dužnosti, itd.
Tako je primjerice cjelokupni tijek službenog sastanka u Ministarstvu državne imovine 08.01.2019. tonski snimljen na zahtjev Gorana Marića, a na kojem službenom sastanku je državni tajnik Ministarstva Tomislav Boban istaknuo brojne zlouporabe i nezakonitosti HFP-a, CERP-a, Državnog ureda za upravljanje državnom imovinom i dr. kojima je godinama onemogućavana realizacija projekta Fantasyland u Samoboru.
Također i Goran Marić je na tom službenom sastanku istaknuo zlouporabe HFP-a i dr. koji su između ostalog godinama lažno prijavljivali mene i grupaciju Fantasyland te njene odgovorne osobe za navodno počinjenje kaznenih djela podnoseći brojne kaznene prijave DORH-u, po kojima je Državno odvjetništvo protivno zakonu više od 8 godina provodilo istragu i kriminalističko istraživanje protiv mene i društava Fantazija projekt d.o.o. i dr. te njihovih odgovornih osoba, od 2010. pa zaključno sve do 30. svibnja 2018. kada su sve te prijave HFP-a u cijelosti odbačene kao neosnovane.
Na svu sreću i sve rasprave te saslušanja svjedoka i USKOK-ovih vještaka Vladimira Krkleca i Ante Blaževića u predmetu tzv. „HPB Bankomat“ snimljena su od strane Z1 televizije, te su trajno i video zapisima zabilježena sva saslušanja pred Županijskim sudom u Zagrebu koja potvrđuju brojne zlouporabe i nezakonitosti HFP-a, DORH-a, USKOK-a i dr. kojima je onemogućavana realizacija projekt Fantasyland u Samoboru te teško kompromitiraju DORH i USKOK te njihove odgovorne službene osobe Sani Ljubičić i dr. te vještake USKOK-a Vladimira Krkleca i Ante Blaževića.
Koliko je vama štetan taj upliv politike na gospodarstvo? Poduzima li aktualna Vlada pod vodstvom Andreja Plenkovića dovoljno za suzbijanje korupcije i protežiranje raznih interesnih skupina?
Korupcija i pogodovanje privatnim interesima prisutni su unutar Vlade RH pod vodstvom premijera Andreja Plenkovića, jednako kao što su bili prisutni i unutar Vlade RH bivšeg premijera Zorana Milanovića. Premijer ne može znati ili predvidjeti hoće li će njegov ministar ili državni tajnik počiniti zlouporabe i nezakonitosti pri obnašanju dužnosti ili pogodovati svojim ili nečijim privatnim interesima na štetu države.
Osobno mislim da niti premijer Plenković a niti bivši premijer Milanović nisu nikada počinili zlouporabe i nezakonitosti radi ostvarenja svojih privatnih interesa. Činjenica je međutim da su i jedan i drugi kao premijeri bili okruženi i takvima koji su pri obnašanju dužnosti činili raznorazne zlouporabe i nezakonitosti radi ostvarenja svojih privatnih interesa, a premijer Plenković je vjerojatno još uvijek okružen takvima. Svaki oblik institucionalnog kriminala opasnost je za funkcioniranje sustava, a pogotovo onaj koji se ne sankcionira pravovremeno.
Posebna razina ugroze je kada se institucionalni kriminal zataškava i uopće ne sankcionira, a kao što se to već godinama radi kada je u pitanju nezakonito postupanje državnih i pravosudnih tijela i institucija te njihovih odgovornih osoba kojima se onemogućuje realizacija projekta Fantasyland Šmidhen.
U potpunosti se slažem sa premijerom Plenkovićem koji je prije nekoliko godina u svom javnom istupu izjavio kako je nastala enormna šteta Vladi RH zbog toga što je USKOK pokrenuo istražni postupak i uhitio njegovog ministra Darka Horvata i dr., te da će netko morati snositi odgovornost za štetu ako se pokaže da njegovi članovi Vlade RH nisu krivi. Upravo identično, netko mora snositi i odgovornost za nezakonita postupanja HFP-a, AUDIO, CERP-a, DORH-a, USKOK-a i dr. kojima se više od 15 godina onemogućuje realizacija projekta Fantasyland u Samoboru.
Jeste li do sada imali priliku upoznati Mladena Bajića i ostale glavne državne odvjetnike?
Mladena Bajića i Dinka Cvitana upoznao sam 15.02. 2010. na službenom sastanku koji je održan u kabinetu glavnog državnog odvjetnika u Gajevoj 30a u 10:00 sati, a ostale glavne državne odvjetnike nisam imao prilike do sada upoznati.
Što je bila tema tog sastanka s Bajićem i Cvitanom?
Na tom sastanku upozorio sam tadašnjeg glavnog državnog odvjetnika Mladena Bajića i ravnatelja USKOK-a Dinka Cvitana o nezakonitom postupanju HPB-a pod vodstvom Čede Maletića te HFP-a i predsjednika HFP-a Vedrana Duvnjaka koji su onemogućavali realizaciju projekta Fantasyland u Samoboru. Odmah nakon tog sastanka 15.02.2010., uslijedile su daljnje brojne zlouporabe i nezakonitosti HFP-a i HPB-a te njihovih odgovornih osoba s još većim intenzitetom, i to uz podršku i aktivno sudjelovanje DORH-a i USKOK-a te njihovih odgovornih službenih osoba Sani Ljubičić i dr. koji su dana 18.02.2010. pritvorili i mene kao jednog od osumnjičenih u predmetu tzv. „HPB Bankomat“.
I nadalje sam tijekom slijedećih godina pisanim putem obavještavao Mladena Bajića i Dinka Cvitana o brojnim zlouporabama i nezakonitostima HPB-a, HFP-a i AUDIO te njihovih odgovornih osoba ( Vedran Duvnjak, Čedo Maletić i dr.) te zlouporabama i nezakonitostima tužiteljice Sani Ljubičić koja je pokrenula i vodila iskonstruirani postupak tzv. „HPB Bankomat“, međutim, isti nisu reagirali.
Inače, tadašnji ravnatelj USKOK-a Dinko Cvitan se na poziv Bajića priključio tom službenom sastanku dana 15.02.2010. u 10:00 sati koji je i tonski snimljen. Za sada toliko o tom sastanku, a detaljnije jednom drugom prilikom. Možete poslati upit Dinku Cvitanu ili Mladenu Bajiću ukoliko nije prezauzet radom u Ukrajini na razotkrivanju ratnih zločina.
S obzirom na to da su Mladen Bajić i Dinko Cvitan više puta bili tema i na raspravama Županijskog suda u Zagrebu u predmetu tzv. „HPB Bankomat“, osobito prilikom saslušavanja vještaka Vladimira Krkleca i Ante Blaževića koji su izradili financijsko-knjigovodstveno vještačenje temeljem kojeg je 2010. podnesena optužnica tzv. „HPB Bankomat“, što bi ste istaknuli kao bitne primjedbe na njihovo postupanje u tom predmetu? Kakav je općenito Vaš stav o njihovom dosadašnjem radu na čelu DORH-a, odnosno USKOK-a?
Taj dvojac na čelu DORH-a i USKOK-a gotovo da je prouzročio Republici Hrvatskoj veću materijalnu štetu od srpskog agresora u razdoblju 1991.-1995. S jedne strane, pod njihovim vodstvom na čelu DORH-a i USKOK-a ostao je nesankcioniran gotovo sav pretvorbeni i ostali kriminal u razdoblju do Bajićevog dolaska na čelou DORH-a 2002. godine, kojim je država opljačkana više desetaka milijardi EUR-a.
S druge pak strane, u narednom periodu od 15 godina njihove vladavine, DORH i USKOK uspjeli su razotkriti i sankcionirati kriminal kojim je država oštećena za cca 60-70 milijuna EUR-a. Naime, toliko iznosi sveukupna protupravno stečena imovinska korist koju je država uspjela naplatiti temeljem Bajićevog i Cvitanovog „stručnog, savjesnog i odgovornog“ upravljanja DORH-om i USKOK-om.
Kamo sreće da je naša država u razdoblju 2002. – 2018. oštećena za cca 60-70 milijuna EUR-a, jer bi danas Hrvatska bila jedna od gospodarski najrazvijenijih članica EU.
U tom istom razdoblju 2002. – 2018., troškovi rada takvog nestručnog i neučinkovitog DORH-a i USKOK-a pod vodstvom Bajića i Cvitana iznosili su više milijardi kuna proračunskog novca. U 16 godina nisu uspjeli čak pokriti niti troškove rada DORH-a i USKOK-a, a kamoli državi vratiti pokradeno i opljačkano.
I na kraju Republika Hrvatska će sukladno zakonu snositi odgovornost za svu nastalu štetu prouzročenu nezakonitim i nepravilnim državnih i pravosudnih tijela i institucija izraženu u milijardama EUR-a, iz čega proizlazi da bi po RH i njene građane bilo znatno isplativije i ekonomski opravdanije da nisu niti postojali, niti DORH, niti USKOK.
Vezano uz predmet tzv. „HPB Bankomat“, najveću odgovornost snosi Sani Ljubičić koja je kao službena osoba pokrenula i godinama vodila taj iskonstruirani postupak čineći brojne zlouporabe i nezakonitosti pri obnašanju službene dužnosti, a naravno i ostale osobe koje su u svemu tome aktivno sudjelovale, pa tako između ostalih Mladen Bajić koji je i osobno, zajedno sa tadašnjim ravnateljem USKOK-a Dinkom Cvitanom i tadašnjom zamjenicom ravnatelja USKOK-a Sani Ljubičić sudjelovao u odabiru sudskih vještaka u predmetu tzv. „HPB Bankomat“, i to vještaka Ante Blaževića koji se nalazio u višestrukom sukobu interesa jer je u vrijeme izrade vještačenja 2010. pa sve do 2014. godine obnašao dužnost predsjednika uprave Banke Splitsko Dalmatinske koja se nalazila u suvlasništvu Ecije Bajić Kuljiš, supruge tadašnjeg glavnog državnog odvjetnika Mladena Bajića ( a koji vještak Blažević je zajedno sa Vladimirom Krklecom sudjelovao u izradi vještačenja iz svibnja 2010. temeljem kojeg je podnesena optužnica tzv. „HPB Bankomat“).
Te činjenice nisu bile poznate optužnom vijeću Županijskog suda u Zagrebu kada je podnesena optužnica tzv. „HPB Bankomat“ jer su godinama skrivane raznim nezakonitim radnjama i manipulacijama od strane tužiteljice Sani Ljubičić i dr. kako bi se pred Županijskim sudom u Zagrebu prikrio-zatajio očiti sukob interesa vještaka Ante Blaževića koji je zajedno sa vještakom Vladimirom Krklecom sudjelovao u izradi financijsko-knjigovodstvenog vještačenja iz svibnja 2010. temeljem kojeg je podnesena optužnica, a koji sukob interesa predstavlja okolnost zbog koje je financijsko-knjigovodstveno vještačenje nezakonit dokaz.
Povjeriti vještačenje državne Hrvatske poštanske banke d.d. predsjedniku uprave konkurentske BANKE SPLITSKO-DALMATINSKE ( a u kojoj banci je jedan od suvlasnika i supruga glavnog državnog odvjetnika Mladena Bajića) te potom državnim novcem preplatiti vještaka Vladimira Krkleca u višestruko većem od propisanog iznosu, predstavlja teški oblik zlouporabe položaja i ovlasti, što je već odavno trebalo biti sankcionirano od strane nadležnih tijela i institucija Republike Hrvatske.
Takvo nezakonito postupanje DORH-a i USKOK-a te njihovih odgovornih osoba nedopustivo je u uređenim pravnim državama, pa čak i u Republici Hrvatskoj koja to još uvijek nije.
I Mladen Bajić i Dinko Cvitan kao čelne osobe DORH-a i USKOK-a bili su kontinuirano i pravovremeno upoznati sa svim zlouporabama i nezakonitostima zamjenice ravnatelja USKOK-a Sani Ljubičić koje je ista kao službena osoba počinila pri obnašanju službene dužnosti u predmetu tzv. „HPB Bankomat“ tijekom svih faza tog postupka, i u fazi istrage, i u fazi podnošenja optužnice, i pred optužnim vijećem Županijskog suda u Zagrebu, i pred raspravnim vijećem Županijskog suda u Zagrebu. Umjesto da je Sani Ljubičić odmah sankcionirana, Mladen Bajić i Dinko Cvitan godinama su kao čelne osobe DORH-a i USKOK-a zataškavali njezine zlouporabe i nezakonitosti jer su u nekima od njih i osobno sudjelovali.
Sani Ljubičić je još 2014/2015 godine od strane grupacije Fantasyland i mene osobno prijavljena svim nadležnim tijelima i instancama za brojne zlouporabe i nezakonitosti počinjene pri obnašanju službene dužnosti u 5 predmeta, između ostalih i u predmetu tzv. „HPB Bankomat“.
Prijavljena je i glavnom državnom odvjetniku, i ravnatelju USKOK-a, i Državnoodvjetničkom vijeću, i Ministarstvu pravosuđa RH te je zatraženo i provođenje inspekcijskog nadzora nad radom DORH-a i USKOK-a zbog brojnih zlouporaba i nezakonitosti počinjenih pri obnašanju službene dužnosti. No, nitko od nadležnih nije poduzeo ništa, već naprotiv, svi su zajedno koordinirano godinama zataškavali prijavljene nezakonitosti Sani Ljubičić i ostalih odgovornih službenih osoba Državnog odvjetništva i USKOK-a.
Zataškavanje kriminala unutar DORH-a i USKOK-a, u čemu su sudjelovali i glavni državni odvjetnik, i ravnatelj USKOK a, i Državnoodvjetničko vijeće i Ministarstvo pravosuđa RH, imalo je za posljedicu da je Sani Ljubičić napredovala u svojoj državnoodvjetničkoj karijeri, pa je tako 2015. imenovana županijskom državnom odvjetnicom u Zagrebu, potom 2018. imenovana zamjenicom glavnog državnog odvjetnika, nakon čega je na prijedlog onih koji su godinama štitili njen nezakonit i nepravilan rad, postala i delegirana zamjenica u Uredu europskog javnog tužitelja.
I zamjenik ravnatelja USKOK-a Saša Manojlović kao njezin nasljednik u predmetu tzv. „HPB Bankomat“, koji je također počinio brojne zlouporabe i nezakonitosti u predmetu tzv. „HPB Bankomat“, od kojih su neke od njih evidentirane i video zapisima s rasprava Županijskog suda u Zagrebu koje je i maxportal objavio, 2023. postao je delegirani zamjenik u Uredu europskog javnog tužitelja.
Osobe koje zastupaju RH, a pri obnašanju službene dužnosti krše zakone, krivotvore službene isprave, ovjeravaju neistinit sadržaj, lažno iskazuju pred sudom, itd. ( kao što su to primjerice u predmetu tzv. „HPB Bankomat“ godinama činili zamjenica ravnatelja USKOK-a Sani Ljubičić i Saša Manojlović o čemu je i cijela hrvatska javnost upoznata), trebaju biti odmah udaljene s obnašanja bilo kakve dužnosti unutar pravosudnog sustava, sve radi zaštite pravnog i demokratskog sustava RH čija je zaštita u nadležnosti i odgovornosti između ostalih DORH-a i glavnog državnog odvjetnika te Ministarstva pravosuđa RH.
Tek nakon što Državno odvjetništvo bez ikakve iznimke sankcionira i ukloni kriminal u vlastitim redovima, može se pokrenuti i voditi učinkovita borba protiv kriminala na svim razinama društva. Kako to još uvijek nije učinjeno, DORH, USKOK, ŽDO Zagreb i EPPO su i nadalje kontaminirani osobama poput Sani Ljubičić i dr. koje narušavaju vjerodostojnost hrvatskih, ali i europskih pravosudnih tijela.
Za takve službene osobe koje su počinile evidentne zlouporabe i nezakonitosti pri obnašanju službene dužnosti ne može nastupiti zastara da ih se udalji od daljnjeg obnašanja službene dužnosti.
Novi glavni državni odvjetnik RH Ivan Turudić je zapravo 2024. godine došao u sjedište organiziranog institucionalnog kriminala koji je svoju kriminalnu mrežu uspostavio i u DORH-u, i u USKOK-u, i u EPPO, i u ŽDO Zagreb te i pojedinim ostalim ispostavama DORH-a i USKOK-a u Republici Hrvatskoj. Iako se radi o „samo“ 5-10% posto zaposlenih koji čine tu kriminalno uspostavljenu mrežu, isto predstavlja ugrozu nacionalne sigurnosti jer se radi o visokopozicioniranim službenim osobama koje su raspoređene po bitnim pozicijama unutar DORH-a, USKOK-a i EPPO te s te pozicije moći kontroliraju gotovo sve ključne predmete u koje ne bi smjeli imati uvida pa tako i one predmete u kojima su prijavljeni za nezakonitosti pri obnašanju službene dužnosti.
Samo jedna neodgovorna službena osoba unutar sustava koja godinama čini zlouporabe i nezakonitosti pri obnašanju službene dužnosti može prouzročiti nesagledivu štetu koju ne mogu ispraviti niti nadoknaditi stotine stručnih, poštenih i savjesnih. Nesankcionirani institucionalni kriminal za posljedicu ima multipliciranje kriminala na državnoj i pravosudnoj razini što predstavlja najveći stupanj ugroze nacionalne sigurnosti i temelja pravnog i demokratskog sustava.
Neodgovorne službene osobe poput Sani Ljubičić i dr. koje sa ovlastima i službenim pečatom bez ikakvih sankcija i kontrole čine zlouporabe i nezakonitosti pri obnašanju službene dužnosti predstavljaju ugrozu sigurnosti i temelja pravnog i demokratskog sustava RH.
U konkretnom slučaju iskonstruiranog predmeta tzv. “HPB Bankomat“, Sani Ljubičić i ostale odgovorne osobne iz DORH-a i USKOK-a svojim su zlouporabama i nezakonitostima pri obnašanju službene dužnosti počinili enormnu štetu. Ne samo materijalnu štetu koja je izražena u iznosu od više milijardi EUR-a, već i brojne druge oblike štete koji su nenadoknadivi.
(Nastavak slijedi)
RANIJE OBJAVLJENO:
-
- Slaven Čolak: “Presumpciju nevinosti krše gotovo svi. I mediji i predstavnici izvršne, zakonodavne i sudske vlasti”
- Slaven Čolak: “U Hrvatskoj još uvijek ne postoji pravna sigurnost, ona je mrtvo slovo na papiru”
- Slaven Čolak: “Zlouporabe tužiteljice Sani Ljubičić predstavljaju ugrozu nacionalne sigurnosti, ona narušava vjerodostojnost DORH-a, USKOK-a i EPPO-a”
M. Marković/Foto: Press