Policija treba hitno unaprijediti metode i sredstva (opremu), u sustavnom, multidisciplinarnom postupku, kako bi bila u stanju hvatati i zaustavljati pomahnitale motocikliste koji teško, izravno ugrožavaju živote ostalih sudionika u prometu.
Pasivnost policije pa i izjave stručnjaka kako se, nakon nezapamćenog crnog niza na cestama ništa ne može napraviti kako bi se zaustavilo pogibeljno kršenje prometnih propisa vozača brzih motocikala ukazuje na nužnost da se stanje promijeni.
Hrvatska je po kvaliteti cestovne infrastrukture, od asfaltnih površina do signalizacije, u prosjeku Europske unije, autoceste su nam među boljima. Zagrebačke prometnice, na kojima su se dogodile posljednje tri tragične nesreće izvedbom i signalizacijom su na kvalitetnoj europskoj razini, motocikli i automobili starošću i izvedbom također, problem je jedino u vozačima.
Nemojmo se zavaravati niti poticati sustave privatnih interesa u dodatnoj prometnoj edukaciji – naše autoškole su dobre, dodatna edukacija također je na europskoj razini (u Njemačkoj, Švicarskoj, Austriji… nema više medijske edukacije nego u Hrvatskoj).
Koliko je inzistiranje na dodatnoj edukaciji pogrešan pristup pokazuje dobro poznata činjenica da naši vozači, čim pređu slovensku granicu počnu voziti neusporedivo kulturnije i sigurnije. Je li to zato što im je na granici održan kratki tečaj prometne edukacije ili jer znaju da je izvjesnost kažnjavanja za prometne prekršaje neusporedivo veća nego u Hrvatskoj. Pametnome dosta!
Dakle, trebamo se usredotočiti na povećanje izvjesnosti kažnjavanja za prometne prekršaje i to bi trebala biti prioritetna mjera za cjelokupni cestovni promet, posebice za motociklistički, koji, na određeni način, ponizuje policiju:
1. Policija treba hitno unaprijediti metode i sredstva (opremu), u sustavnom, multidisciplinarnom postupku, kako bi bila u stanju hvatati i zaustavljati pomahnitale motocikliste koji teško, izravno ugrožavaju živote ostalih sudionika u prometu. Treba to početi provoditi bez obzira na rizike koje kontroliranje i obuzdavanje najbržih motociklista uključuje, jer su pozitivni efekti neusporedivo veći
2. U kaznenom zakonu treba odmah uvesti kategoriju najtežih, pogibeljnih prometnih prekršaja, poput prekoračenja dopuštene brzine za više od 100 posto, za koje bi bilo propisano 12 kaznenih bodova te izravno poništenje vozačke dozvole, izravni istražni zatvor i oduzimanje motornih vozila.
3. Integralni sustav videonadzora, uz sve ostale benefite, itekako bi disciplinirao takve prometne prijestupnike, pogotovo nakon pooštravanja kazni za najteže prekršaje i unapređenja pravosuđa.
4. Manipuliranje registarskom pločicom (uklanjanje, savijanje, prekrivanje…) treba postati kazneno djelo, a policija treba pooštriti kontrole na parkiralištima i u prometu.
5. Za motocikle snažnije od 50 kW (68 KS) treba uvesti “sigurnosnu trošarinu”, je izazivaju dodatne troškove za zdravstveni sustav te nacionalne materijalne i nematerijalne gubitke.
6. Treba početi sankcionirati najdevijantnije oblike vožnji, driftanje, paljenje guma, a one koji to rade brutalno i pritom objavljuju videouratke treba početi kažnjavati.
Dr. Željko Marušić/prometni stručnjak
Bivši ministar zdravstva Vili Beroš, koji je u istražnom zatvoru zbog sumnje na korupciju u…
Domagoj Juričić, nekadašnji predstojnik ureda Kolinde Grabar-Kitarović, je u podcastu Krešendo Nove tv ispričao kako je…
Dragan Marković Palma preminuo je u 65. godini nakon kratke bolesti. Osebujni bivši gradonačelnik Jagodine…
Komentiraj