Premijer Andrej Plenković u zadnje vrijeme je počeo koristiti izraz “Anything but Chardonnay“. Plenković tu frazu koristi kad želi slikovito oslikati koliko su oporba i predsjednik destruktivni kad napadaju svaku njegovu odluku.
Krilatica Anything but Chardonnay! (Sve samo ne chardonnay) pojavila se kasnih 1990-tih kao reakcija na masovnu popularnost chardonnaya.
Bilo je to vrijeme prije interneta i današnjeg masovnog interesa za vina, ali influencera je bilo i upravo su oni počeli koristiti chardonnay kao simbol određenog lifestyla.
Modne blogerice, supruge nogometnih zvijezda i celebrityji proslavili su specifičnu vrstu chardonnaya jačeg tijela, izrazito maslačne teksture i s puno aroma vanilije koje dolaze od odležavanja u novim bačvama. Takvi su prebarikirani chardonnayi dominirali na tržištu i postali su sinonim za uživanje u vinu.
Ljudi su u barovima i restoranima automatski naručivali chardonnay ne gledajući vinske karte, nesvjesni da postoji niz stilova chardonnaya, očekujući naravno uvijek isti jako barikirani chardonnay.
Takvi su chardonnayi većinom dolazili iz Kalifornije, odležavani su u novom drvu kako bi dobili snažne note vanilije uz niz drugih intervencija koje su omogućavale masovnu proizvodnju i namještanje poželjnog okusa piše Plava kamenica.
Stvarni poznavatelji vina i sommelieri takve su chardonnaye prezirali.
Anything But Chardonnay proširio se kao izraz kojim su se stvarni ljubitelji vina pokušavali odvojiti od trenda i signalizirati da postoje i druga bijela vina osim Chardonnaya
D.M. /Foto: gov.hr