Zaba šalje važno upozorenje: “Ako ste dali podatke, hitno se javite za blokadu kartice”

30 siječnja, 2024 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Zagrebačka banka svojim je korisnicima putem m-zabe poslala važno upozorenje o prevari koja se širi  putem SMS-a, a s ciljem da se prvaranti domognu osobnih podataka i bankovnih računa klijeneta.



“Prevaranti putem SMS poruke traže ažuriranje podataka kako bi isporučili paket ili traže plaćanje naknade za njegovu dostavu.

Ne reagirajte na poruke, ne klikajte na linkove i ne unosite svoje podatke jer može doći do zlouporabe i možete pretrpjeti štetu. Ako ste ipak unijeli neki od podataka, molimo da odmah nazovite Službu za blokadu kartica na 01/ 3789-789 (0-24h).

Prije nekoliko dana slično upozorenje posali su iz Hrvatske pošte reagirajući na lažne SMS poruke i obavijesti koje šire prevaranti  želeći se domoći osovnih podataka i bakovsnih računa kako bi prevarili građane:

“SMS porukama širi se lažna obavijest o nemogućnosti dostave paketa zbog nepotpunih informacija. Obavijest o nemogućnosti dostave paketa samo je jedna u nizu pokušaja prijevara koje su se pojavile u zadnjih nekoliko godina, a uključuju i lažne nagradne igre, humanitarne akcije, lažne poveznice za plaćanje i preuzimanje pošiljaka, rasprodaje neuručenih paketa te prijevare vezane uz internetske oglasnike.

Napadači se predstavljaju kao Hrvatska pošta te od primatelja putem poveznice navedene u poruci traže unos podataka o bankovnoj kartici. Svima koji su primili takvu poruku savjetujemo da ju ignoriraju te da ne slijede poveznice navedene u njoj jer riskiraju krađu bankovnih sredstava.

Korisnicima savjetujemo da se jave policiji ako su bili žrtva internetske prijevare, a najbolja prevencija svakako je obraćanje pozornosti na detalje u poruci.

Lažne obavijesti mogu se prepoznati po sumnjivoj adresi (službena domena Hrvatske pošte je posta.hr), gramatičkim pogreškama, tekstu na engleskom jeziku te nejasnoj poveznici na kojoj se od primatelja u pravilu traži unos broja bankovne kartice i CVC/CVV broj. Samo jedan od navedenih elemenata dovoljan je kako bi se utvrdila valjanost poruke.

Službene obavijesti sadrže broj pošiljke koji se može provjeriti u sustavu za praćenje pošiljaka https://posiljka.posta.hr/.

Ako ste primili lažni SMS u istom periodu kada očekujete pošiljku, u pitanju je slučajnost. Jedino primatelj ili pošiljatelj pošiljke mogu saznati osnovne podatke o pošiljci uz pomoć sustava za praćenje i to ako raspolažu brojem pošiljke, odnosno ako je za pošiljku odabrana usluga praćenja.

VAŽNO:

Plaćanje ili provođenje bilo koje druge transakcije u Hrvatskoj pošti za dostavu paketa/pošiljaka moguće je samo i jedino poštaru na dostavi, u poštanskom uredu ili na paketomatu”, objavili su iz Hrvatske pošte.

D. M. /Foto: Ilustracija

 


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


-->