Ako sanjate o tome da postanete pilot i radite za veliku američku zrakoplovnu tvrtku, možda ćete se morati malo žrtvovati. Ne govorim o financijama—iako će vas dobivanje dozvole komercijalnog pilota koštati više desetaka tisuća dolara. Umjesto toga, riječ je estetskim odabirima.
Brade ( i brkovi) su zabranjene kod većine velikih zračnih prijevoznika, što znači da piloti komercijalnih letova trebaju uvijek biti glatko obrijani. Barem kad su u kabini zrakoplova.
Iako to nije službena politika koju provode sve zrakoplovne tvrtke, glasnogovornik FAA (Federal Aviation Administration ili Savezne uprave za civilno zrakoplovstvo u Americi) je rekao da brada i brkovi mogu utjecati na sigurnost.
“Nemamo nikakve propise o tome da piloti moraju biti svježe obrijani, ali mnoge zrakoplovne tvrtke imaju pravila koja zahtijevaju od pilota da nemaju bradu ili da imaju minimalnu bradu kako bi maske s kisikom dobro ‘sjele’ ako ih je potrebno staviti – objasnio je predstavnik FAA-e”, piše New York Post.
“Zahtijevamo da maske s kisikom budu funkcionalne, a zrakoplovne tvrtke mogu zahtijevati da piloti budu glatko obrijani ili da imaju minimalnu bradu kako bi to osigurali”, dodaje.
Na Delta Airlinesu, pilotima je zabranjeno imati bradu i brkove zbog maske s kisikom kako bi bolje prianjala, a American Airlines provodi sličnu politiku.
“Ne dopuštamo pilotima s bradom da budu u aktivnoj dužnosti. To je zapravo usmjereno na sigurnost. Sigurnost je jedna od najvažnijih stvari u našoj industriji”, rekao je njihov glasnogovornik.
Zabrinutost oko brade u zraku potječe iz FAA, odnosno studije iz 1987. “Utjecaj brade na učinkovitost maske s kisikom”, u kojoj se zaključuje da članovi posade neće moći brzo staviti masku s kisikom, niti će se ona “učinkovito zatvoriti”, ako piloti imaju bradu.
Putnicima je, naravno, dopušteno da imaju bradu, ali od njih se vjerojatno neće tražiti da obavljaju aktivnosti koje troše energiju i ubrzavaju disanje – kao što se to očekuje od članova posade.
Megy M. /Foto: Ilustracija