Amerikanci se raspisali o robotaksiju Mate Rimca. Fascinirani su

29 lipnja, 2024 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Američki portal Motortrend izvještava o prezentaciji robotaksija Verne kojeg je ovaj tjedan u Zagrebu prestavio Mate Rimac i njegovi partneri..



Njemački autor Franz Born jednom je nazvao Julesa Vernea “čovjekom koji je izmislio budućnost.” Ta se budućnost polako, ali sigurno ostvaruje, od nebodera, pokretnih pločnika, podmornica do raketa koje putuju brže od zvuka.

Hrvatski auto-pionir i poduzetnik Mate Rimac kanalizira Verneov duh avanture, a njegova sljedeća “nemoguća misija” je podići mobilnost kao uslugu (MaaS) na višu razinu lansiranjem flota elegantnih, potpuno autonomnih, električnih automobila za prijevoz putnika koji nude prostor za sjedenje, ambijent i kapacitet za teret poput Rolls-Roycea ili limuzine, unutar dimenzija malog SUV-a, s cijenom koja konkurira uslugama prijevoza putnika. Ime za ovu misiju: Verne”, piše Motortrend.

Do 24. lipnja ovaj je projekt, pokrenut 2019. godine, nosio naziv Project 3 Mobility. Suosnivači Mate Rimac i Marko Pejković, dobili su značajna sredstva i investicije od podružnice saudijskog nacionalnog fonda, KIA-e i Europske komisije, među ostalima.

Amerikanci upoznati s robotaksijima Waymo, Cruise ili Motional koji operiraju u SAD-u znaju da su to ili serijski automobili prekriveni brojnim neestetskim senzorima za omogućavanje autonomije, ili mini-kamioni s kotačem u svakom kutu. Verneovi senzori su pažljivije integrirani, a njegov dizajn — djelo Adriana Mudrija, koji je također osmislio Rimac Neveru — odražava strmo nagnuti krov podmornice Nautilus Julesa Vernea sličnom polukružnom vidljivošću kroz krov.

Prije nego što Verne uvede svoju uslugu u bilo kojem gradu — prvi će biti Zagreb, a slijedit će 11 gradova u Velikoj Britaniji, Njemačkoj i na Bliskom istoku — treba sagraditi “Mothership”, koji služi kao košnica gdje se svaki takksi svakodnevno pregledava, održava, čisti i puni.

“Naravno, korištenje Vernea ovisit će o aplikaciji za pametne telefone. Osim što će omogućiti naručivanje vožnje i praćenje dolaska (vožnje se nikada neće otkazivati), aplikacija će korisnicima omogućiti prilagodbu svih aspekata kabine prema osobnim preferencijama, od udobnosti, boje i intenziteta ambijentalnog osvjetljenja, temperature, pa čak i mirisa.

Da, kao u vrhunskom Mercedesu, možete neutralizirati mirise prethodnih korisnika s jednim od četiri mirisa: bor, mango, menta i ocean. Ovo pomaže Verneu da se razlikuje od Ubera, koji je očito nečiji tuđi automobil. S obzirom na to da svaki Verne izgleda isto, a sve postavke i zabava prilagođeni su vašim preferencijama, svaki će Verne djelovati više kao “vaš” automobil”, pišu na tom portalu.

Adriano Mudri za njih je izjavio: “Podaci pokazuju da devet od deset vožnji koristi jedna ili dvije osobe. Stoga možemo zadovoljiti većinu putovanja s dvosjedom i stvoriti neusporediv unutarnji prostor u vozilu kompaktne veličine s više prostora nego u Rolls-Royceu.” Na slikama Verne izgleda kao VW Golf, ali dimenzije su mu bliže Jaguaru E-Pace.

Nema doslovno ničega o što bi vezani putnik mogao udariti pri frontalnom sudaru, ali tu su “zračni jastuci za koljena” koji izgledaju kao jastuci koji se aktiviraju s poprečnog grebena automobila. Zračni jastuci montirani na krovu razmatraju se za upotrebu s potpuno nagnutim putnicima, ali se ne očekuje da će biti potrebni prema europskim propisima.

“Vizija je da Verne nadopunjuje, a ne konkurira javnom prijevozu, pokrivajući područja koja nisu pokrivena. Nada je da će korisnici smatrati Verne praktičnijim i jeftinijim od drugog ili trećeg automobila u kućanstvu, čime će se smanjiti promet.

Manje automobila na cestama i Verneova vozila koja većinu vremena ostaju u pokretu oslobađaju mnogo parkirnog prostora. Prva faza uvođenja pokrivat će transfere do i iz zračne luke te vožnje unutar jugoistočnog dijela Zagreba s 40 vozila. Mothership će biti optimiziran za 400 do 450 automobila kada pokrije cijeli Zagreb”, zaključuje se.

D.M. /Foto: Verne


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


-->