Predsjednik Socijaldemokrata Grada Zagreba Davor Bernardić održao je konferenciju za novinare u Vukotićevoj ulici pred bazom zimske službe Stenjevec. Predočio je, tvrdi, nove dokaze o namještanju natječaja za zimsku službu. Izabrana tvrtka koja bi trebala odraditi posao za zimsku službu nije, kaže Bernardić, zadovoljila uvjete natječaja .Govorio je i o “kantama od tramvaja, starim 30 godina i bez klime”.
“Ovaj objekt tu je kupljen od strane tvrtke Bistro Kop iz Zagorja. Tvrtka koja se javila na natječaj za zimsku službu. Mi smo prošli tjedan otvorili pitanje namještanja natječaja za zimsku službu, a danas o tome imamo nove dokaze, točnije zapisnik koji konstatira da po pitanju spremnosti ove baze zimske službe, ona u trenutku raspisivanja natječaja nije bila spremna.
To konstatira službeni zapisnik zagrebačkih cesta, koji tvrdi da ponuditelj ne zadovoljava tehničke uvjete kapaciteta nadstrešnice za smještaj 800 kg soli, ali da će ukloniti taj nedostatak do 27.10.2023.”, rekao je Bernardić.
“Ne samo da nisu u trenutku raspisivanja natječaja imali potrebne uvjete kada je u pitanju nadstrešnica soli, nego nisu imali ni potrebne uvjete za smještaj ekipa odnosno radnika u bazi zimske službe.
To je još jedan dokaz da je natječaj pun nepravilnosti i da se očito nekom po tom pitanju pogodovalo. Rezultat je toga da je cijena za ovu bazu zimske službe 705.000 eura u odnosu na prošlogodišnjih 228 tisuća eura, to je 3,5 puta više”, dodao je Bernardić.
Mediji su objavili da je prvi od tramvaja naručenih iz Augsburga došao u Zagreb i da čim prođe homologaciju i tehnički da će početi voziti po zagrebačkim ulicama.
“Molim da pitate ZET i Gradsku vlast po kojim točno odredbama kojeg pravilnika će se provesti homologacija tramvaja, i tko će točno izvršiti tehnički pregled, obzirom da izostaju u svim aktima odredbe koje bi se odnosile na preglede i homologacije tramvaja. Ima samo jedna odredba da tramvaj mora imati aparat za gašenje požara. Naravno da neke odredbe trenutno ne postoje jer nitko u Hrvatskoj već dulji niz godina nije trebao homologirati tramvaje.
Stare kante od tramvaja
Hoće li Tomašević zvati Plenkovića da mu pomogne kako bi prekršio Zakon i registrirao stare kante od tramvaja stare 30 godina bez klime? Podsjećam, tražio sam odgovore od ZET-a. Odgovorili su da im treba još vremena.
Javnost ima pravo znati zašto trebamo baš 11 tih tramvaja ako se broj linija nije povećao? I zašto se redovito ne održavaju postojeći hrvatski tramvaji?“ rekao je predsjednik zagrebačkih Socijaldemokrata.
„Gledao sam točke za sjednicu skupštine Grada, pa sam pogledao proračun i programe kao i prijedlog odluke o zaduženju grada. Grad planira da će za Paromlin iz EU fondova povući 40 milijuna eura, no još nije ništa prijavljeno, ali iz proračuna i prijedloga odluke o zaduženju Grada piše i da će se Grad dodatno zadužiti 30 milijuna eura za taj projekt.
Inače sama cijena gradnje iz najpovoljnije ponude je s PDV-om tu oko 70 milijuna eura, ali to će ići na aneksima jer projekt tek treba doraditi kada se uopće osmisli kako će se objekt koristiti. Koliko čujem iz Grada apetiti za opremanje su već daljnjih 50 milijuna eura, dakle već sada se može procijeniti da će ukupni trošak tog objekta biti preko 120 milijuna eura. Objekt nije osmišljen na način da bi sam ostvarivao neke prihode iz kojih bi se vraćala ta investicija,“ tvrdi Bernardić.
Inače na zajam od 207 milijuna eura na 10 godina koje bi Grad trošio na objekte koji ne stvaraju prihode pa da se ostvaruje korist iz koje bi se vraćao kredit, će prema prijedlogu anuiteta povratka Grad vratiti nešto preko 286 milijuna eura, odnosno gubitak za grad će na tom kreditu biti praktički 80 milijuna eura.
„Istovremeno imamo situaciju da Grad ne uspijeva realizirati niti sredstva koja ima u proračunu za gradnju javnih objekata ili za građenje ili održavanje objekata komunalne infrastrukture, realizacije tih programa su u 2022. godini bili ispod 65%, u prvih pola ove godine još gori nego u prvih pola 2022., rebalansom se sredstva smanjuju jer se neće realizirati planirano, koliko će stvarno biti realizirano znat ćemo kad bude izvješće o izvršenju proračuna za 2023., ali to će biti tek nakon izbora planiranih za 2024. godinu.
Realizacija će realno biti negdje isto kao i lani. No obzirom da se ne mogu realizirati niti sredstva iz proračuna Grada, čemu je potrebno dodatno zaduživanje grada i obveza povratka koja ostaje nekoj budućoj vlasti, i sve uz financijsku obvezu od 80 milijuna eura višu od onog što je primljeno od banke. Osim ako situacija nije bajna kako priča gradska vlast, i potreban je novac za funkcioniranje, a ovi projekti su samo opravdanje, nešto slično kako se radilo za vrijeme prošle gradske vlasti”, zaključio je Bernardić.
Hina/Foto: SD press