– Meni su prijetili da će mi prerezati grkljan, ali sam srećom uspio pobjeći. Nisam to prijavio policiji jer ne želim imati posla s takvim ljudima – kazao je jedan od vozača zadarskog “Ubera” nakon što se zadnjih dana našao na meti konkurencije koja ne bira sredstva u preuzimanju taksi-tržišta u Zadru, piše Slobodna Dalmacija.
Kako bi ih otjerali s ceste, brutalni lokalni prijevoznici, kako kažu uberovci, glume ili prate njihove mušterije, a onda ih fizički napadnu ili im prijete smrću. Iako se u Zadru konstantno vozi po rubu zakona – bez dozvola i prijave radnika koji rade i po dvanaest sati dnevno, situacija se dodatno zaoštrila dolaskom turista i vozača na “mobilnu aplikaciju”. Na lokalnom tržištu pridružili su se zadarskim taksistima kojima je ove godine Grad izdao 115 dozvola s 53 stajališta.
– Sinoć su prebili još jednog vozača. Po već uobičajenoj špranci, tražili su vožnju, a onda istukli vozača – posvjedočio je uberovac nakon što su u Zadru njihove vožnje postale opasne za život. Veći broj ih, kaže, zbog toga odustaje od posla.
– Ne isplati se za sitne novce gubiti glavu. To su malo jače prijetnje. Ne treba se s tim petljati – zaključio je Zadranin koji još razmišlja o tome hoće li zadržati posao u “Uberu”. Policija o svemu tome ništa ne zna jer se vozači novog taksi-prijevoza boje prijaviti incidente u strahu za vlastiti život.
Glavni sindikalni povjerenik Samostalne taksi-službe za Zadarsku županiju Predrag Šimunov kaže kako nema saznanja o napadima na vozače “Ubera”, ali smatra da su incidenti samo rezultat sveopćega kaosa koji se donekle kontrolira do turističke sezone.
– Sve je to rezultat nerada Inspektorata rada i Porezne uprave. Da oni rade svoj posao kako treba, ne bi bilo ilegalnih taksi-prijevoznika na cestama. Mi sada plaćamo osam tisuća kuna za dozvole, a “Uber” vozi nelegalno, što je potvrdio i ministar Butković. Unatoč tome sada traže još tisuću vozača i dalje voze – kaže Šimunov, dodajući kako u Zadru trenutačno samo njih osam radi po zakonu, dok velike taksi-grupacije nanose štetu državnom proračunu zapošljavajući brojne vozače na crno i pretvarajući ih u robovsku radnu snagu. Mnogi rade i po 12 i više sati dnevno, neprijavljeno, pogotovo vikendom.
– Treba se konačno uvesti red na tržištu – poručuje Šimunov u ime svojih kolega.
MP/SD