Prekršajni sud u Zagrebu odbio je optužni prijedlog koji je protiv Ubera podnijela inspekcija cestovnog prometa Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića
Na Prekršajnom sudu kazali su da je njihova odluka u tom slučaju nepravomoćna i da Ministarstvo ima pravo žalbe, o kojoj će odlučivati Visoki prekršajni sud.
Što se tiče razloga zbog kojih je optužni prijedlog protiv Ubera odbijen, na sudu su nam kazali da o tome ne mogu govoriti jer je odluka nepravomoćna, no otkrili su da se ona odnosi na članak 161. stavak 5 točku 2 Prekršajnog zakona, a u kojima se navodi da će ispitujući optužni prijedlog sud donijeti presudu kojom se optužba odbija ako postoje okolnosti koje isključuju prekršajni progon, objavio je Večernji list.
Inspekcija cestovnog prometa Prekršajnom sudu u Zagrebu uputila je optužni prijedlog protiv tvrtki Uber Croatia d.o.o. i Uber International Holding BV, 21. srpnja ove godine, sa zahtjevom da se zabrani aplikacija Uber za naručivanje prijevoza u Hrvatskoj.
U Ministarstvu prometa su zauzeli stav da partneri vozači Ubera u Hrvatskoj posluju nelegalno jer obavljaju usluge taksija iako za to nemaju potrebne licencije i dozvole, što je propisano Zakonom o prijevozu u cestovnom prometu. No u Uberu, barem zasad, što se tiče odluke Prekršajnog suda, mogu biti mirni te i dalje u Hrvatskoj raditi po svome.
Ministarstvo je u međuvremenu pokrenulo izradu novog zakona o cestovnom prometu koji bi trebao liberalizirati tržište usluga taksija i time dati priliku i Uberu da legalizira svoje poslovanje u Hrvatskoj.
U međuvremenu je Ministarstvo, koje je pod velikim pritiscima taksista, htjelo zabraniti rad te aplikacije kod nas. Novi prijedlog zakona uskoro bi trebao krenuti u javno savjetovanje, a prema dosad dostupnim informacijama, prijedlog će biti da se poveća broj dozvola za taksi i ublaže uvjeti za dobivanje licencija za taksi. Pritom, Uber ne bi imao poseban status.
Zbog pritiska taksista na Ministarstvo bilo je i nekih pravno upitnih postupaka insprektora da su vozačima Ubera koje bi presreli u vožnji oduzimali auta. Auta su, kao privato vlasništvo, bez sudskog naloga i odluke duda, oduzimali “do okončanja postupka”, a postupa može trajati i do pet godina.
Zbog oduzimanja privatne imovine bez sudskog naloga, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u javnosti je, zbog asocijacije na feudalca Franju Tahyja (zbog kojeg je izbila Seljačka buna Matije Gupca), prigodno prozvan Franko Taxi.
MP/foto:pxll